موضوعات وبسایت : سیگنال

مشکلات متاتریدر

مشکلات متاتریدر

نویسنده : نوید | زمان انتشار : 08 آذر 1399 ساعت 12:07

حل مشکل خطای No Connection در متاتریدر

متاتریدر یکی از پر استفاده‌ترین برنامه‌ها در بین معامله‌گران می‌باشد. در حال حاضر دو نسخه ۴ و ۵ متاتریدر توسط معامله‌گران مورد استفاده قرار می‌گیرند که البته متاتریدر ۴ همچنان پر استفاده‌تر می‌باشد. 

یکی از خطاهایی که ممکن است گاه و بیگاه در متاتریدر مشاهده کرده باشید، خطای No Connection یا Common Error است که گاهی اوقات بسیار آزار دهنده می‌شود. در این مطلب قصد داریم تا راهکارهایی را برای حل این مشکل به شما ارائه کنیم. پس با طلاچارت همراه باشید…

.

۱- اتصال اینترنت خود را بررسی کنید

گاهی اوقات ممکن است اختلالی در اتصال اینترنتی شما وجود داشته باشد. به عنوان مثال محدود شدن دسترسی برخی IPهای خاص در اپراتور اینترنت شما. اگر امکان استفاده از یک اتصال اینترنتی دیگر دارید، این کار را انجام دهید.

به عنوان مثال با استفاده از قابلیت Hot Spot می‌توانید اینترنت گوشی موبایل خود را روی کامپیوترتان استفاده کنید. 

.

2- آدرس IP خود را تغییر دهید

گاهی اوقات ممکن است نیاز باشد تا IP خود را تغییر دهید که خب البته اکثر ما ایرانی‌ها به شکلی در این کار استاد هستیم. کافیست از برنامه‌های رایگان یا پولی که برای اینکار وجود دارند (و احتمالا برای اتصال به تلگرام و … نیز از آنها استفاده می‌کنید) بهره ببرید.

دلیل این کار این است که گاهی اوقات ممکن است IPهای یک کشور از طرف کارگزار (به دلایل مختلف) مسدود شده باشد.

.

البته عکس این قضیه نیز صادق است. گاهی اوقات استفاده شما از برنامه‌های تغییر دهنده IP باعث ارسال ترافیک زیاد به سمت سرور کارگزار شده و سیستم مقصد به شکل اتوماتیک درخواست‌های شما را از ترس حملات اینترنتی بلاک می‌کند و شما با خطای No Connection در متاتریدر مواجه می‌شوید. پس اگر ….شکن‌تان روشن است آن را خاموش کنید. 

.

3- بررسی صحیح بودن نام کاربری و کلمه عبور

گاهی اوقات مشکل واقعا همین نکته ساده‌ است. اینکه نام کاربری (Login) و کلمه عبوری (Password) که از کارگزار خود دریافت کرده‌اید را به درستی وارد کرده‌اید یا خیر. کارگزاری‌ها به دلیل اینکه امنیت حساب شما را بالاتر ببرند، از سیستم‌های تولید کلمه عبور استفاده می‌کنند. این برنامه‌ها وقتی می‌خواهند کلمه عبور جدیدی تولید کنند از روش ترکیب حروف بزرگ، حروف کوچک، اعداد و نشانه‌ها استفاده می‌کنند. به همین دلیل به خاطر سپردن آن و تایپ کردن آن به شکل دستی برای ما مشکل است و به همین خاطر خیلی راحت آنها را کپی و پیست می‌کنیم. 

مشکل از اینجا ناشی می‌شود که در هنگام کپی کردن کلمه عبوری که کارگزار به شما داده‌ است، گاها حروف و یا حتی فواصل را نیز به وسیله ماوس انتخاب کرده و کپی می‌کنیم. همین مورد باعث اشتباه شدن کلمه عبور شده و گاها با خطای Invalid account یا No Connection مواجه می‌شویم. 

بنابراین بهتر است بررسی کنید که نام کاربری و کلمه عبور را به درستی وارد کرده باشید. 

.

4- اطمینان از صحیح بودن سروری که به آن متصل شده‌اید

گاهی اوقات یک اشتباه ساده می‌تواند باعث عدم اتصال متاتریدر به سرور شود. به عنوان مثال در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که کارگزاری Oanda دارای چندین سرور مختلف می باشد. سایر بروکرهای نیز سرورهای متفاوتی از جمله برای حساب‌های آزمایشی (Demo) و واقعی (Real) دارند. بنابراین ممکن است اشتباها به جای اینکه به سرور مربوط به حساب‌های واقعی متصل شوید به سرور دمو متصل شده باشید یا بالعکس.

fix-no-connection-error-metatrader1.png


.

5- غیر فعال کردن Proxy Server در متاتریدر

در بخش تنظیمات متاتریدر حتما چک کنید که گزینه Enable Proxy Server بدون تیک باشد. چرا که فعال بودن این گزینه به معنای اضافه شدن یک پروکسی سرور به اتصال شما و سرور کارگزاری می‌باشد و اگر پروکسی سرور به درستی تنظیم نشده باشد و یا کلا پروکسی سروری در کار نباشد، مسلما دسترسی شما مختل خواهد شد. 

کافیست از منوی Tools  گزینه Options را کلیک کنید و در پنجره باز شده از سربرگ Server فعال یا غیر فعال بودن Enable Proxy Server را بررسی کنید. در صورتی که تیک این گزینه فعال بود آن را غیر فعال کنید. 

fix-no-connection-error-metatrader2-1000x564.pngحل مشکل خطای No Connection در متاتریدر

.

6- سرورها را مجددا اسکن کنید

در متاتریدر از منوی File گزینه Open and account را کلیک کنید. سپس در پنجره باز شده روی دکمه Scan کلیک کنید. با انجام این کار متاتریدر یک بار دیگر تنظیمات ارتباط با سرور را از ابتدا انجام می‌دهد. در صورتی که اتصال به سرور موفقیت آمیز باشد، یک علامت تیک سبز رنگ در کنار نام سرور قرار خواهد گرفت. در غیر اینصورت علامتی قرمز رنگ را خواهید دید.

fix-no-connection-error-metatrader3.png

.

7- تنظیمات پروکسی ویندوز را بررسی کنید

گاهی اوقات ممکن است یک پروکسی در ویندوز تنظیم شده باشد اما به دلایلی کار نکند. در این شرایط ممکن است اختلالاتی در ارتباط لپ تاپ شما با اینترنت بوجود بیاید. برای بررسی این موضوع به منوی استارت ویندوز بروید و عبارت Internet Options را جستجو کنید. 

fix-no-connection-error-metatrader4.jpg

.

در پنجره باز شده وارد سربرگ Connections شده و دکمه LAN Settings را کلیک کنید. یک پنجره جدید باز خواهد شد و در آنجا باید تیک گزینه مشخص شده در تصویر (آیتم ۳) را بردارید و نهایتا هر دو پنجره را Ok کنید.

fix-no-connection-error-metatrader5.jpg

.

در این مطلب به روش‌هایی که ممکن است مشکل ارتباط متاتریدر به سرور مقصد را حل کنند اشاره شد. در صورتی که شما نیز راه حلی برای این مشکل دارید، از طریق بخش نظرات با ما در ارتباط بگذارید. 

.

برای دسترسی به نمودار قیمت بازار داخلی می توانید از سامانه چارتیکس به نشانی: chartix.ir استفاده نمایید.

آرشیو مقالات تحلیل تکنیکال      دوره آموزش انلاین تحلیل تکنیکال   دوره آموزش آنلاین استراتژی پرایس اکشن      

.

اگر تازه کار هستید و می‌خواهید به خوبی مباحث پایه‌ای تحلیل تکنیکال را بیاموزید می‌توانید در دوره تحلیل تکنیکال طلاچارت شرکت کنید. در صورتی که با اصول تحلیل تکنیکال آشنا هستید اما به دنبال روشی قدرتمند و ساده برای انجام معاملات خود می‌گردید، دوره استراتژی پرایس اکشن طلاچارت مناسب شماست.

d50db49ab0fbc1226e70bba28fd368a8?s=72&d=mm&r=g علیرضا زارع

مهلک‌ترین تفکر در بازار این است که بخواهید سریع پولدار شوید!

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا شنبه 8 اردیبهشت


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر