موضوعات وبسایت : سیگنال

آموزش فیوچرز در بایننس

آموزش فیوچرز در بایننس

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 20 آبان 1399 ساعت 18:53

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان آموزش فیوچرز در بایننس را مطالعه خواهید کرد.

قرارداد آتی توافقنامه‌ای است مبتنی بر خرید یا فروش دارایی مشخص در زمان معین در آینده، با قیمت مشخص.

قراردادهای آتی دو طرفه است و می توانیم بدون در اختیار داشتن کالا یا هر دارایی دیگری، آن را با مشخصات معین بفروشیم و در آینده (پس از چند ماه) آن را با قیمتی که اکنون توافق کردیم تحویل دهیم و پول آن را دریافت کنیم.

معاملات آتی در ارزهای دیجیتال نیز قابل انجام است.

بایننس نیز به عنوان یکی از پلتفرم‌های معاملاتی شناخته شده، امکان انجام معاملات فیوچرز را فراهم کرده است.

قبل از اینکه بتوانید یک حساب آتی بایننس باز کنید، نیاز است که حساب معمولی بایننس را داشته باشید.

برای این کار به وبسایت بایننس رفته و با کلیک بر روی گزینه Register در سمت راستی بالای صفحه نمایش‌تان حساب معمولی بایننس خود را فعال کنید؛ سپس طبق مراحل زیر پیش بروید:

آدرس ایمیل خود را وارد کرده و یک رمز عبور امن برای خود انتخاب کنید. اگر کسی بایننس را به شما معرفی کرده است، ID او را در بخش referral ID وارد کنید.

بعد از این کار بر روی گزینه Create account کلیک کنید.

سپس یک ایمیل تاییدیه به شما فرستاده می‌شود و با دنبال کردن آموزش‌های گفته شده در ایمیل فرستاده‌شده، حساب خود را ثبت کنید.

اکنون حساب معمولی شما فعال شده است؛ سپس برای باز کردن حساب آتی به اکانت خود در بایننس وارد شده و در نوار بالای صفحه گزینه Futures را انتخاب کنید.

وقتی وارد بخش آتی بایننس می‌شوید، دو حرف اول ایمیل خود را در سمت راست بالای تصویر می‌بینید.

بر روی گزینه Open now کلیک کنید و حساب آتی خود را در بایننس فعال کنید. تمام شد! حال می‌توانید در آتی بایننس به خرید و فروش بپردازید.

نحوه شارژ کردن حساب آتی بایننس

شما می‌توانید سرمایه‌های رمزارزی خود را بین کیف پول صرافی خود (حساب معمولی) و کیف پول آتی خود (حساب آتی) جابجا کنید.

برای ارسال پول به کیف پول آتی خود بر روی گزینه Transfer در سمت پایین راست صفحه آتی خود در بایننس کلیک کرده و با تعیین کردن مقدار پولی که قصد ارسال آن را دارید، عبارت Confirm transfer را انتخاب کنید. حال می‌توانید به راحتی افزایش موجودی حساب آتی خود را ببینید.

رابط کاربری حساب آتی بایننس

طبق اعداد زیر راهنمایی‌های زیر را بخوانید:

1. در این قسمت شما می‌توانید:
a. نوع قرارداد معامله خود را مشخص کرده، لوریج را تغییر داده ( نسبت 20 به صورت پیش فرض) و همینطور بین کراس مارجین و مارجین ایزوله انتخاب کنید.
b. قیمت مارک شده را چک کنید(بررسی قیمت مارک شده بسیار مهم است تا مانع لیکویید شدن حساب خود شوید)
c. نرخ سرمایه‌گذاری مورد انتظار را بررسی کنید.
d. پوزیشن‌های خود را در زمان‌بندی auto-deleverage بررسی کنید. این کار در زمانی که نوسان بسیار بالاست، مهم می‌باشد.
e. دیگر تغییرات بازار؛ همچون قیمت 24 ساعته و حجم 24 ساعته را رصد کنید.

2. در این قسمت نمودار قیمتی را مشاهده می‌کنید. در سمت راست این بخش می‌توانید بین حالت اورجینال و یا نمودار TradingView انتخاب کنید و یا میزان عمق سفارشات خود را مشاهده کنید.

3. در بخش 3 می‌توانید فعالیت معاملاتی خود را رصد کنید. شما به راحتی می‌توانید با رفتن بین زبانه‌های مختلف وضعیت فعلی پوزیشن‌های خود، موجودی حساب مارجین، سفارش‌های باز و یا قبلا اجرا شده را دیده و یک یک اطلاعات کامل از سابقه معاملاتی و تراکنش‌های خود در یک بازه زمانی خاص به دست آورید.

4. این قسمت مخصص ثبت سفارشات و تغییر بین انواع مختلف سفارش است. در ضمن در بخش 4 تصویر می‌توانید موجودی حساب بایننس خود را نیز چک کنید.

5. در اینجا می‌توانید به صورت زنده وضعیت سفارشات خود و همچنین عمق سفارشات را ببینید. در منوی موجود در سمت بالا راست این بخش می‌توانید دقت سفارشات را تغییر دهید.

6. در این بخش می‌توانید تاریخچه زنده معاملات آتی بایننس را ببینید.

7. با رفتن روی بخش info قسمت پرسش و پاسخ آتی بایننس را پیدا می‌کنید. تاریخچه نرخ سرمایه‌گذاری را دیده و میزان سرمایه تضمین خود را ببینید. برای خارج شدن از حساب آتی بایننس نیز باید از قسمت 7 این کار را بکنید.

تنظیم کردن لوریج (اهرم)

در آتی بایننس می‌توانید چند قرارداد مختلف را اجرا کنید و برای هرکدام لوریج مخصوص تعیین بنمایید. برای انتخاب نوع قرارداد در بالای صفحه به روی گزینه current contract رفته و آن را تغییر دهید (به صورت پیش فرض دلار/بیت کوین است)

برای تغییر لوریج بر روی جعبه زرد رنگ که لوریج فعلی شما را نشان می‌دهد کلیک کرده و با کشیدن زبانه آن و یا تایپ کردن، مقدار لوریج را تغییر دهید.

لازم به گفتن نیست که هرچه اندازه پوزیشن شما بزرگتر شود، لوریج کمتری قابل استفاده است. در ضمن این موضوع را همیشه در ذهنتان نگه دارید که استفاده از لوریج بیشتر، ریسک لیکویید شدن حساب شما را بسیار بالا می‌برد و یک سرمایه‌گذار تازه‌کار باید با دقت و احتیاط میزان لوریج را تعیین کند.

تفاوت بین Mark Price و Last Price

برای اینکه حساب شما در مواقع وجود نوسان بالا در بازار لیکویید نشود، بایننس از دو ویژگی با نام‌های Last Price و Mark Price استفاده می‌کند.

فهم Last Price آسان بوده و به معنای آخرین قیمتی است که قرارداد در آن قیمت معامله شده است. در واقع آخرین معامله در مقدار Last Price اهمیت داشته و برای محاسبه میزان سود و ضرر مناسب است.

Mark Price برای جلوگیری از دستکاری در قیمت‌ها تعیین شده و با ترکیب کردن یک سری اطلاعات سرمایه‌گذاری و قیمتی در صرافی‌های اسپات مختلف محاسبه می‌شود. قیمت‌های لیکویید و سود و ضرر غیر مشخص شما از طریق Mark Price قابل محاسبه است.

هنگامی که قصد ایجاد یک سفارش را دارید، باید یک قیمت را به عنوان قیمت ماشه (فعال شدن معامله) انتخاب کنید و این قیمت ماشه می‌تواند Last Price و یا Mark Price باشد.

انواع مختلف سفارش و زمان استفاده از آن‌ها

در آتی بایننس 6 نوع سفارش قابل ثبت است :

Limit

یک سفارش Limit به سفارشی می‌گویند که یک قیمت توقف دارد و این قیمت توقف نیز توسط شما تعیین می‌شود. در سفارش Limit معامله تنها در صورتی انجام می‌پذیرد که قیمت بازار به حد توقف شما برسد؛ در نتیجه شما می‌توانید با استفاده از این نوع سفارش با قیمت کمتر خرید و یا با قیمت بیشتر بفروشید.

Market

در سفارش Market شما دارایی‌های خود را به بهترین قیمت موجود در بازار خریداری کرده و یا می‌فروشید. این سفارش در برابر سفارشات Limit که قبلا ثبت شده‌اند، می‌باشد. در ضمن برای ثبت این نوع سفارش باید هزینه پرداخت کنید.

Stop-Limit

راحت‌ترین راه برای فهم سفارش Stop-Limit این است که آن را به عنوان قیمت توقف بشناسید. قیمت توقف به طور ساده به آن قیمتی گفته می‌شود که معامله در آن فعال می‌گردد. یک محدودیت قیمت در اینجا ایجاد می‌شود که وقتی معامله فعال شد، دارایی شما آن قیمت را دارد.

در ضمن قیمت توقف و محدودیت قیمت می‌تواند یکی باشد؛ اما بهتر است که قیمت توقف در فروش کمی بالاتر و در خرید کمی پایین‌تر از محدودیت قیمت ثبت شود. در واقع دارایی دیجیتال شما با قیمتی که برای محدودیت قیمت تعیین کرده‌اید فروش می‌رود و این کار ریسک معاملات را کاهش می‌دهد.

مطلب مرتبط: انواع سفارشات در بازارهای مالی

Take-Profit-Limit

اگر سفارش Stop-Limit را فهمیده باشید، به راحتی این نوع سفارش را درک می‌کنید.

به طور ساده مانند سفارش Stop-Limit، این نوع سفارش نیز یک قیمت فعال‌کننده معامله و یک محدودیت قیمت دارد که در دفتر سفارشات ثبت می‌شود. تفاوت کلیدی بین این دو نوع سفارش این است که در take-profit-limit تعداد پوزیشن‌های باز کمتر می‌شود. از take-profit-limit برای کم کردن ریسک معامله و قفل کردن آن در یک حد سود مشخص استفاده می‌گردد.

می‌توان از این نوع سفارش در ترکیب با دیگر انواع سفارش؛ همچون stop-limit استفاده کرد تا بتوانیم کنترل بیشتری بر روی پوزیشن‌های خود داشته باشیم.

Stop-Market

این نوع سفارش درست مانند Stop-Limit بوده و یک قیمت فعال‌کننده معامله دارد؛ اما به جای قیمت Limit از قیمت Market برای ثبت معامله استفاده می‌کند.

Take-Profit-Market

مانند سفارش Take-Profit-Market، این نوع سفارش نیز از قیمت فعال‌کننده برای فعال کردن معامله استفاده می‌کند؛ اما به جای قیمت Limit از قیمت Market برای ثبت سفارش و معامله استفاده می‌شود.

نحوه کار با ماشین‌حساب آتی بایننس

شما می‌توانید ماشین‌حساب را در سمت پایین راست صفحه در کنار گزینه Transfer پیدا کنید.

با استفاده از این ابزار می‌توانید قیمت‌ها را قبل از اتخاذ پوزیشن خود محاسبه کنید. در هر قسمت از ماشین حساب می‌توانید لوریج را تغییر دهید. این ابزار سه بخش دارد:

  • سود و ضرر (PNL) : این زبانه برای محاسبه مارجین اولیه، سود و ضرر و همچنین بازدهی دارایی مناسب است. این ابزار با استفاده از قیمت ورودی و خروجی به معامله و همچنین اندازه پوزیشن، این موارد را اندازه‌گیری می‌کند.
  • قیمت هدف: از این قسمت برای محاسبه قیمت مناسب برای خروج از معامله به منظور بردن بیشترین سود استفاده کنید.
  • قیمت لیکویید شدن: زبانه قیمت لیکویید شدن برای محاسبه قیمت تخمینی و تقریبی لیکویید شدن استفاده کنید.

توضیح عبارات Post-Only، Time in Force و Reduce-Only

وقتی با سفارشات limit کار می‌کنید، می‌توانید یک سری تنظیمات اضافی به کار ببرید. Post-Only و Time in Force نام دو تا از این تنظیمات اضافه است که یک سری ویژگی‌های جدید به حساب شما اضافه می‌کند.
Post-Only به این معناست که سفارش شما همیشه اول به دفترسفارشات اضافه شده و هیچ‌گاه بر خلاف سفارش موجود در دفتر سفارشات معامله نمی‌شود و برای زمانی که بخواهید فقط هزینه maker را پرداخت کنید مناسب است.
با استفاده از ویژگی Time in Force نیز می‌توانید مدت زمان فعال بودن سفارشتان قبل از اجرا و یا منقضی شدن معامله را تعیین کنید. سه آپشن مختلف برای Time in Force وجود دارد:

  • Good Till Cancel یا GTC: سفارش تا زمانی که پر شده و یا کنسل شود فعال باقی می‌ماند.
  • Immediate Or Cancel یا IOC: سفارش بلافاصله انجام می‌شود( چه کامل پر شده باشد چه بخشی از آن) و در صورت انتخاب این گزینه، فقط بخش پر شده سفارش انجام شده و باقیمانده کنسل می‌شود.
  • Fill Or Kill یا FOC: سفارش باید بلافاصله پر شود و اگر اینگونه نشد کنسل گردد.

علاوه بر این موارد زدن تیک گزینه Reduce-Only در سفارشات Limit و یا Market تعداد سفارشات جدید ثبت شده شما را کاهش داده و هیچ‌گاه پوزیشن‌ها را افازیش نمی‌دهد.

چه زمانی در معرض خطر لیکویید شدن قرار می‌گیرید؟

لیکویید شدن زمانی اتفاق میفتد که موجودی حساب مارجین شما کمتر از حد مورد نیاز شود. موجودی مارجین شامل موجودی حساب آتی بایننس شما و سود‌ و ضرر پنهان می‌شود؛ پس سود و ضرر شما میزان موجودی مارجین شما را تغییر می‌دهد.

حد مورد نیاز مارجین حداقل مقدار سرمایه‌ای است که برای باز نگه داشتن پوزیشنتان به آن نیاز دارید و با توجه به اندازه پوزیشن شما مقدار آن تغییر می‌کند.

در کنار دکمه Positions در سمت پایین چپ صفحه حساب آتی بایننس یک ابزار بسیار مفید وجود دارد که می‌توانید به سرعت ریسک لیکویید شدن پوزیشن باز خود را پیگیری کنید. اگر نرخ مارجین شما به 100 درصد برسد، حساب شما لیکویید می‌شود.

وقتی لیکویید شدن اتفاق میفتد، تمام پوزیشن‌های بازتان کنسل می‌گردد. به طور ایده‌آل باید همیشه وضعیت لیکویید شدن پوزیشن‌های خود را پیگیری کنید که هزینه دارد. اگر حساب شما در حال لیکویید شدن بود، بهتر است که به صورت دستی پوزیشن‌های خود را ببندید تا از لیکویید شدن اتوماتیک جلوگیری کنید.

auto-deleveraging چیست و چه تاثیری دارد؟

وقتی اندازه حساب سرمایه‌گذار، که شما هستید، به زیر صفر برسد، از سرمایه تضمینی برای پوشش ضررها استفاده می‌گردد؛ با این حال در برخی مواقع که بازار نوسان زیادی دارد، سرمایه تضمینی شما نمی‌تواند تمام ضرر را پوشش دهد و در نتیجه پوزیشن‌های باز باید کاهش پیدا کنند تا ضررها جبران شود.

این موضوع به این معنی است که در چنین مواقعی پوزیشن‌های شما به صورت اتوماتیک کاهش پیدا خواهد کرد.

ترتیب این کاهش پوزیشن‌ها یک زمان‌بندی تعیین‌شده دارد که سودآورترین و بهترین پوزیشن‌ها در اول صف برای بسته شدن قرار دارند. شما می‌توانید پوزیشن‌های خود را با رفتن بر روی یک اندیکاتور در بالای صفحه نمایش که در تصویر زیر مکان آن مشخص شده است، آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید.

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا یکشنبه 12 فروردین


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر