موضوعات وبسایت : سیگنال

روش های ترید

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 24 آبان 1399 ساعت 13:53

1543583978_817296_1543607822_noticia_normal.jpg

امروزه ترید ارزهای دیجیتال به دلیل نوسانات زیادی که به همراه دارند به یکی از مشاغل پر سود دنیا تبدیل شده است و بسیاری از کسانی وارد این حوزه می شوند از قبل با مباحث سرمایه گذاری در بازار های مالی آشنایی کافی داشته اند. بر اساس آنچه که در مطلب ترید چیست گفته شد مقوله ترید و سرمایه گذاری را می توان از هم جدا دانست، در این مقاله از مرکز تحقیقات بلاک چین به بررسی انواع روش های ترید می پردازیم.

اساسا هدف از انجام ترید یا معامله گری در بازار ارزهای دیجیتال، کسب سود از طریق خرید و فروش یا مبادله آن ها در زمان نسبتا کوتاهی می‌باشد و یک معامله گر زمانی سود کسب می کند که در پایین ترین قیمت یک دارایی دیجیتال را خریداری کند و در قیمت بالاتر بفروشد. اما این کار آنطور که فکر می کنید آسان نیست، یک تریدر یا معامله گر زمانی می تواند سود های خوبی نصیب خود کند که مجموعه ای از عوامل را در کنار هم بکار ببرد، مواردی نظیر استفاده از نوسانات ارزهای دیجیتال، اخبار، به کارگیری استراتژی های معاملاتی و از همه مهمتر دانش تحلیل تکنیکال، عواملی هستند که تمامی تریدرها باید به آن ها تسلط کافی داشته باشند.

از سوی دیگر روش کار معامله گران در مقایسه با سرمایه گذاران متفاوت است، بدین معنی که تریدرها از اکسچنج ها و صرافی های آنلاین ارزهای دیجیتال برای خرید و فروش لحظه ای یا تبدیل ارزها به یکدیگر استفاده می کنند و درنتیجه ریسک کاری که انجام می دهند بسیار بیشتر است.

برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال، هر معامله گر باید از ابتدا یک روش معاملاتی برای خود در نظر بگیرد، در واقع مشخص کند که در چه بازه زمانی توانایی انجام ترید را دارد که این بسته به سطح مهارت افراد، متفاوت است. خرید و فروش ارزهای دیجیتال (trading) به 4 دسته کلی تقسیم می شوند، هر یک از این روش های معامله گری در محدوده زمانی مشخصی مورد استفاده قرار می گیرد تا کارایی آن سبک معاملاتی برای شما مشخص گردد. نکته حائز اهمیت این است که هیچ تضمینی وجود ندارد که بازار دقیقا طبق تحلیل شما پیش رود، تنها راه موفقیت در ترید این است که تعداد معاملات موفق شما بیشتر از تعداد معاملات شکست خورده باشد.

در جدول ذیل انواع روش معاملاتی و بازه ی زمانی هریک را مشاهده می کنید.

روش ترید

بازه زمانی

روش تحلیل

اسکالپ تریدینگ

چندثانیه تا چند دقیقه

تحلیل تکنیکال + استفاده از ربات ها و پلتفرم های معاملاتی خودکار 

معاملات روزانه

کوتاه‌مدت- روزانه

تحلیل تکنیکال 

سوینگ تریدینگ

میان مدت- 2 هفته تا 2 ماه

تحلیل تکنیکال 

پوزیشن تریدینگ

بلندمدت- 3 ماه تا 1 سال

 تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال 

 روش خرید و فروش پر تعداد یا اسکالپ تریدینگ (Scalp Trading)

44trading-styles-infographic.jpg

اسکالپ تریدینگ (Scalp Trading) یکی از روش های معامله گری است که در آن افراد با خرید و فروش های پر تعداد و سریع ارزهای دیجیتال، در مدت زمان کوتاهی سود کسب می کنند. این روش ترید معمولا در بازه های زمانی چند ثانیه تا  چند دقیقه انجام می شود و در آن نباید انتظار سودهای بالا را داشت. چرا که اصولا هدف اسکالپینگ این است که افراد سود های کوچک را به تعداد دفعات زیاد دریافت کنند. مثلا فرض کنید که شما ارز دیجیتالی مثل ریپل را در قیمت 30 دلار خریداری می کنید و چند دقیقه بعد در قیمت 35 دلار می فروشید، دوباره وقتی قیمت پایین آمد در قیمت 31 دلار می خرید و در 34 دلار می فروشید.

بنابر این باید گفت که اسکالپ تریدینگ یکی از پر ریسک ترین روش های معاملاتی محسوب می شود، به دلیل اینکه میزان سودهای کسب شده معمولا کمتر از مقدار زیان هاست، فقط کافی است که در تریدها متحمل چند ضرر بزرگ شوید تا کل سودهای کسب شده از بین برود. برای موفقیت در این سبک معاملاتی ارزهای دیجیتال، شما نیازمند داشتن مهارت، تمرکز و رعایت کردن حد سود، حد ضرر، مدیریت ریسک و مباحث تحلیل تکنیکال هستید.

نوع دیگری از روش اسکالپینگ وجود دارد که اصطلاحا به آن ها High-Frequency Trading می گویند، در این روش، معاملات توسط الگوریتم های هوش مصنوعی جهت تحلیل بازار و همچنین با سرعت بسیار زیادی انجام می شود.  شرکت های بزرگ دنیا غالبا از این سبک معاملاتی استفاده می کنند که با بکارگیری ربات های معامله گر و نرم افزار های ویژه ای برای گذاشتن سفارشات خرید و فروش اتفاق می افتد.

سیستم پیشنهادی برای آموزش اسکالپ تریدینگ:  آموزش جامع تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال (دوره تکمیلی)

روش خرید و فروش روزانه یا دی تریدینگ (Day Trading)

3trading-styles-infographic.jpg

در این روش، تریدرها معاملات خود را در چند ساعت یا حداکثر یک روز کاری انجام می دهند. این سبک معاملاتی در مقایسه با روش اسکالپینگ سود بیشتری به تریدر ها می دهد، چرا که در بازه زمانی بالاتر سرعت و دامنه ی نوسانات کمتر خواهد شد و معامله گران راحت تر می توانند به تحلیل تکنیکال اعتماد کنند.

همواره به یاد داشته باشید که کلید موفقیت در تریدهای روزانه، بررسی نمودارها در تایم فریم های زمانی مختلف و انجام تحلیل تکنیکال بر روی چارت های قیمتی ارز دیجیتال مورد نظر است. با استفاده از تحلیل تکنیکال می توانید نقاط مناسب برای ورود و خروج از یک ارز دیجیتال را شناسایی کنید.

علاوه بر این در ترید روزانه بعد از اینکه تحلیل تکنیکال شما سیگنال خرید یک ارز دیجیتال را صادر کرد، ابتدا باید یک حد ضرر (stop loss) و یک حد سود (profit target) برای خریدی که انجام می دهید در نظر بگیرید. از آنجایی که تریدهای روزانه در بازه چند دقیقه تا چند ساعت انجام می گیرند، معمولا نمی توان انتظار رشد قیمتی و نوسانات چشمگیری را برای این نوع از تریدها انتظار داشت، به همین دلیل تریدرها بر روی سودهای کوچک تمرکز می کنند.

معامله گران روزانه جزو حرفه ای ترین معامله گران محسوب می شوند و با استفاده از روش خاصی به اسم مارجین ترید یا اهرم معاملاتی، سود خود را از یک ترید به میزان زیادی افزایش می دهند. باید یاد آور شویم که بازار ارزهای دیجیتال یک بازار 24 ساعته است و در هر ساعت شبانه روز محدودیتی برای انجام خرید و فروش در آن وجود ندارد، از همین رو روش دیگری از معاملات روزانه وجود دارد که به Intra-day Trading معروف است و در آن تریدرها می توانند خرید و فروش خود را به بیش از یک روز ادامه دهند.

ترید روزانه یک شغل تمام عیار است و تریدر ها بصورت مداوم بازار را رصد می کنند، حتی تریدرهایی که از ربات ها و نرم افزارهای خودکار استفاده می کنند نیز همواره محتاط هستند تا بدلیل بروز مشکلاتی نظیر قطعی اینترنت یا خطا در سامانه های آنلاین ترید، اختلالی در فرایند ترید آن ها بوجود نیاید.

سیستم پیشنهادی برای آموزش دی تریدینگ: آموزش جامع تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال (دوره پیشرفته + دوره تکمیلی)

روش خرید و فروش نوسانی یا سوینگ تریدینگ (Swing Trading)

2trading-styles-infographic.jpg

سوینگ تریدینگ یکی دیگر از روش های ترید در بازار ارزهای دیجیتال است. در این روش معاملات در بازه زمانی طولانی تری انجام می شود، معمولا در مدت زمان 2 هفته تا 2 ماه. به همین خاطر دیگر لازم نیست که معامله گران بصورت روزانه بازار را رصد کنند، اغلب افرادی که دارای مشغله کاری هستند از این سبک معاملاتی استفاده می کنند.

اساس انجام معاملات بصورت سوینگ یا نوسانی، استفاده از تحلیل تکنیکال و رفتارهای قیمتی برای تشخیص روند حرکتی و همین طور نقاط کف و سقف قیمتی می باشد. پس می توان گفت که افرادی که در تحلیل تکنیکال مهارت متوسط و قابل قبولی داشته باشند، بهترین گزینه برای آن ها استفاده از خرید و فروش های نوسانی می باشد. در این روش تریدرها بر اساس تحلیل تکنیکال خود مشخص می کنند که قیمت دارایی مورد نظر خود تا چه محدوده ی قیمتی بالا خواهد رفت و سپس در آن محدوده اقدام به تصمیم گیری برای خروج یا ماندن در بازار می کنند.

علاوه بر این، چون بازار ارزهای دیجیتال یک بازار دوطرفه است (بدین معنی که هم از بالا رفت قیمت می توان سود کسب کرد؛ هم از ریزش قیمت!)، معامله گران پس از رسیدن قیمت به یک هدف مشخص، اقدام به خروج از بازار می‌کنند.

سیستم پیشنهادی برای آموزش سوینگ تریدینگ: آموزش جامع تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال (دوره متوسط + دوره پیشرفته)

روش خرید و فروش بلند مدت یا پوزیشن تریدینگ (Position Trading)

trading-styles-infographic.jpg

پوزیشن تریدینگ یک استراتژی ترکیبی از ترید و سرمایه گذاری می باشد، در واقع شما براساس تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال خود یک موقعیت خرید یا فروش انتخاب می کنید و برای رسیدن به اهداف احتمالی، ماه ها و حتی سال ها منتظر باقی می مانید.

شاید برایتان سوال ایجاد شده باشد که تفاوت پوزیشن تریدینگ با سرمایه گذاری در چیست؟

در سرمایه گذاری افراد یک دارایی دیجیتال را خریداری می کنند و تنها از روند صعودی بازار می توانند کسب سود کنند، حال آنکه اگر روند بازار تغییر کند و نزولی شود، ضررهای سنگینی متحمل خواهند شد، اما در پوزیشن تریدینگ افراد می توانند بسته به نوع حرکت بازار (صعودی یا نزولی)، پوزیشن خود را انتخاب کنند و از ریزش قیمت ها و روند نزولی هم سود بدست آورند. (برای استفاده از بازار نزولی ابتدا فروش انجام می شود و سپس خرید، اصطلاحا به این استراتژی Short trading می گویند.)

در روش پوزیشن تریدینگ برای تحلیل بازه های زمانی معمولا از نمودارهای هفتگی و ماهیانه در تحلیل تکیکال استفاده می شود. افرادی که از این روش استفاده می کنند باید نوسانات کوتاه مدت ارز دیجیتال مورد نظر خود را نادیده بگیرند، چرا که هدف این سبک معاملاتی استفاده از نوسانات میان مدت و بلند مدت قیمت و رسیدن به سود های کلان است.

سیستم پیشنهادی برای آموزش سوینگ تریدینگ: آموزش جامع تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال (دوره مقدماتی + دوره متوسط)

بهترین روش ترید کدام است؟

اگر قصد شروع به فعالیت و انجام ترید در بازار ارزهای دیجیتال را دارید باید بررسی کنید که کدام روش و استراتژی ترید برای شما مناسب تر است، برای همین منظور باید پاسخ مناسبی برای موارد ذیل داشته باشید:

  • چه میزان سرمایه ای می توانم وارد بازار کنم؟
  • تجربه من در ترید و تحلیل تکنیکال چقدر است؟
  • چه مقدار زمان می توانم برای ترید و تحلیل تکنیکال اختصاص دهم؟
  • میزان ریسک پذیری من چقدر است؟
  • آیا به مباحث روانشناسی بازار تسلط دارم؟

اساسا هرچه بازه زمانی انجام معاملات بیشتر می شود، مقدار زمانی که برای ترید صرف می کنید کمتر خواهد شد. بطور واضح تر اگر شما روش پوزیشن تریدینگ را انتخاب کنید، تنها چند ساعت در هفته نیاز دارید تا به بررسی بازار و تحلیل تکنیکال بپردازید. در عوض اگر شما یک دی تریدر یا معامله گر روزانه باشید، باید حداقل روزی 8 ساعت بازار را رصد کنید، تحلیل تکنیکال انجام دهید و به دنبال ارز دیجیتال مناسب برای نوسانگیری بگردید.

البته هیچ ازامی ندارد که شما فقط از یک سبک معامله گری استفاده کنید، شما می توانید هر روز و بسته به شرایط بازار روش معاملاتی خود را تغییر دهید. اما بطور کلی آن چه که به شما کمک می کند تا یک روش مناسب ترید برای خود انتخاب کنید، تجربه ترید کردن و نوع  بازاری است که در آن فعالیت می کنید.  مثلا ممکن است که در بازار بیت کوین بدلیل بالا بودن حجم معاملات روش دی ترید بسیار سودآور باشد اما در بازار ارزی مثل کاردانو این روش چندان کارآمد نباشد.

مطالب مرتبط:

ترید (Trade) یا معامله ارز دیجیتال دقیقا به چه معناست؟

مزایا و معایب تحلیل تکنیکال در بازار های سرمایه

کاربرد تحلیل تکنیکال در بازار ارزهای دیجیتال

دوره جامع آموزش تحلیل تکنیکال کاربردی ارزهای دیجیتال

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا جمعه 4 خرداد


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر