موضوعات وبسایت : سیگنال

درآمد تریدر ها در ایران

درآمد تریدر ها در ایران

نویسنده : نوید | زمان انتشار : 10 آذر 1399 ساعت 03:33

زمان مطالعه: 7 دقیقه

مقدمه

یکی از روش‌های کسب درآمد از ارز‌‌های دیجیتال، ترید این ارز‌‌ها است. ترید به معنی خرید ارز در بهترین قیمت و فروش آن در بهترین قیمت ممکن است. از آنجا که ترید یکی از بهترین شیوه‌‌های کسب درآمد در ایران است، به بررسی میزان درآمد تریدرها در ایران می‌پردازیم.

تریدر ارز دیجیتال کیست؟

در مورد ویژگی‌هایی که یک تریدر باید داشته باشد، در بخش دیگری بحث خواهیم کرد. اما قبل از آن باید بدانیم به چه کسی تریدر گفته می‌شود؟

تریدر فردی است که با استفاده از دانش خود و با تکیه بر تحلیل‌های مختلف به معامله ارزهای دیجیتال می‌پردازد. البته در این میان شانس هم در موفقیت فرد بی تأثیر نیست. تریدر، ارز موردنظر خود را در قیمت پایین خریداری می‌کند. سپس با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارد، بالاترین قیمت را پیش‌بینی می‌کند و در زمانی که قیمت به نقطه اوج خود رسید، آن را به فروش می‌رساند. به عبارت ساده‌تر، تریدر از تفاوت قیمت فروش نسبت به قیمت خرید خود سود می‌کند. شاید با خود بگویید که احتمالاً یک سرمایه‌گذار نیز از همین شیوه به سود می‌رسد. پس تفاوت تریدر با سرمایه‌گذار چیست؟

دوره رایگان آموزش ترید ارزهای دیجیتال

با دریافت و مشاهده دوره آموزش ارزهای دیجیتال، به دنیای جذاب و پرسود رمز ارزها وارد شوید.

دانلود رایگان

تفاوت ترید و سرمایه‌گذاری

اولین تفاوتی که بین ترید و سرمایه‌گذاری وجود دارد، به‌ اصطلاح، مدت خواب سرمایه فرد است. در پروسه سرمایه‌گذاری، کاربر ممکن است تا یک سال و حتی بیشتر اقدام به فروش نکند. اما یک تریدر ممکن است در بازه‌های زمانی کمتر از 1 روز نیز خرید و فروش ارز داشته باشد.

دومین تفاوتی که بین این دو وجود دارد، تفاوت در تعداد معاملات است. یک تریدر به دفعات اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌‌کند اما سرمایه‌‌گذار بسیار کمتر دست به معامله می‌‌زند.

ویژگی‌های یک تریدر حرفه‌ای چیست؟

برای اینکه شما هم تجربه ترید خوب را داشته باشید و بتوانید درآمدی همچون درآمد تریدرها در ایران را به دست بیاورید، باید ویژگی‌‌هایی داشته باشید که در ادامه بررسی می‌‌کنیم.

روابط عمومی قوی

هر چه روابط تریدر با افراد دیگر قوی‌‌تر باشد، احتمال موفقیت وی بیشتر خواهد بود. یک تریدر با ایجاد زنجیره‌‌ای از ارتباطات خود، اطلاعات لازم را از گوشه و کنار به دست می‌‌آورد. وجود این اطلاعات در زمان تصمیم‌‌گیری، منجر به یک معامله سودآور خواهد شد.

افزایش دانش

تریدر حرفه‌‌ای هر روز به دنبال افزایش اندوخته اطلاعاتی خود است. چنین فردی برای موفقیت بیشتر، از هر معامله خود نیز درس می‌‌گیرد و بر تجربیاتش می‌‌افزاید.

منظم

یک تریدر موفق، اسناد مالی خود را مکتوب و مستندسازی می‌‌کند.

صبور و آرام

چنین افرادی صبر را سرلوحه کار خویش قرار داده‌‌اند. این صبوری می‌‌تواند در زمان مواجه با نوسانات بازار کمک شایان توجهی به تریدر کند.

طماع نیست

فرض کنید قیمت بیت کوین به 10999 دلار برسد. حال یک تریدر بدون توجه به تحلیل‌‌ها، به امید 11 هزار دلاری شدن بیت کوین، آن را نمی‌‌فروشد. این در حالی است که تحلیل‌‌ها بالاترین قیمت آن را 10995 دلار پیش‌‌بینی کرده‌‌اند. این عدم فروش یعنی طمع. چراکه ممکن است قیمت آن به کانال 10800 دلار سقوط کند. این نوع ضررها از جملۀ تلخ‌‌ترین نوع زیان‌های مالی است.

trader_income_in_iran333.jpg

دارای اندیشه مستقل

یک تریدر مشورت می‌‌گیرد، اما دهان‌‌بین نیست.

او به‌ صورت مستقل عمل می‌‌کند و تمام پیامدهای حاصل از معاملاتش را بر عهده می‌‌گیرد.

تعهد

یک تریدر در همه زمینه‌‌ها، خصوصاً به کار خود متعهد است. او به خودش تعهد داده که همه اصول کاریش را رعایت کند.

البته اینها تنها تعدادی از ویژگی‌هایی است که درامد تریدرها در ایران و سایر نقاط جهان را افزایش می‌‌دهند. مسلماً ویژگی‌‌های دیگری نیز در این زمینه مؤثر هستند که در این مقاله به آنها اشاره نکرده‌‌ایم.

اشتباهات روان‌شناختی تریدرها

یکی از نکاتی که کمتر مورد توجه قرار می‌‌گیرد، اشتباهاتی است که ممکن است تریدر مرتکب شود. این اشتباهات در مورد تریدرهای تازه‌کار چندان عجیب نیست. اما در مورد یک تریدر حرفه‌‌ای، قصه‌‌ای متفاوت خواهد داشت. از جمله اشتباهات روان‌شناختی، این موارد می‌تواند باشد:

  • اعتیاد به معامله فراوان
  • ناتوانی در مدیریت ریسک
  • شک و تردید زیاد در خصوص درستی یک معامله
  • ترس از ضرر کردن
  • امید بی‌جا در شرایط نزول بازار و بی‌توجهی به حقایق
  • خروج بی‌موقع از بازار
  • خرید و فروش از روی هیجان
  • شادمانی بیش از حد بعد از یک معامله پرسود

این اشتباهات روان‌شناختی، تبعات دیگری هم دارند که مشکل را دوچندان می‌کنند. با هم برخی از تبعات این خطاها را مرور می‌‌کنیم.

  • کاهش اعتماد به نفس پس از سقوط قیمت
  • محدود کردن سود
  • افت میزان ریسک‌‌پذیری
  • امید واهی به بازگشت بازار در زمان نزول قیمت‌‌ها

اینها فقط برخی از تبعاتی است که از نظر روان‌شناختی، ثابت شده است.

متوسط ماهانۀ درآمد تریدرها در ایران چقدر است؟

اکنون که با دنیای ترید بیشتر آشنا شدیم، پیش‌بینی درامد تریدرها در ایران بسیار آسان‌‌تر خواهد بود.

تجربه نشان داده است که در مورد درآمد تریدرها واقعیاتی وجود دارد که کمتر در مورد آنها صحبت می‌شود. اولین واقعیت در این زمینه، کتمان میزان درآمد واقعی است.

تریدرها به دلیل ترس از زیاد شدن رقیب در بازار، درآمد واقعی خود را بیان نمی‌‌کنند.

در ضمن همه ما می‌‌دانیم که درآمد حاصل از ترید روزانه به عوامل مختلفی بستگی دارد و میزان مشخصی ندارد. البته این موضوع در مورد انواع دیگر ترید نیز صدق می‌‌کند و میزان این سود نامشخص است.

دومین واقعیت که تلخ نیز هست، شکست 90 درصدی تریدرهای مستقل یا کوچک است. بنابراین حتماً قبل از شروع کار، در این زمینه مطالعه کنید و حتماً با مبالغ پایین شروع کنید.

اما ببینیم یک تریدر تا چه میزان می‌‌تواند در یک ماه درآمد داشته باشد.

در اینجا کمی از انتظارات پر زرق‌وبرقی که در اینترنت تبلیغ می‌شود فاصله می‌گیریم و بیشتر به حقایق می‌پردازیم. بر اساس آمار گلس‌دور (Glassdoor)، از بین بیش از 1692 ترید، درآمد ترید روزانه به طور متوسط 89496 دلار بوده است. شما این رقم را در 30 روز ماه ضرب کنید تا به مقدار درآمد ماهانه از راه ترید برسید. البته این آمارها تقریبی است و در زمان‌های مختلف تغییر می‌کند.

اما جدای از این آمار تقریبی، به نظر شما درآمد عوامل بزرگ بازار یا تریدرهای بزرگ از طریق ترید روزانه چقدر است؟

درآمد تریدرهای بزرگ

یک تریدر در بانک امریکا می‌­تواند 275000 دلار، مورگان استنلی (Morgan stanley) 276000 دلار و سیتی (citi) درآمد خالص 435000 دلاری داشته باشد. اینها با تیم‌های بزرگی کار می‌کنند که از متخصصان برجسته تحلیل بازار و تریدرهای حرفه‌ای تشکیل شده‌ است.

ممکن است مدیران صندوق­‌های پوشش ریسک خصوصی و مدیران مالی که درآمد خالص بالایی دارند، بتوانند از راه ترید درآمد بیشتری داشته باشند؛ اما بحث ما در این مطلب درباره تریدرهای فعالی است که از راه ترید می‌خواهند امرار معاش کنند. ما به این افراد، تریدرهای خرد یا کوچک یا مستقل می‌گوییم.

درآمد یک تریدر مستقل چقدر است؟

در دنیای واقعی، بیش از 90 درصد تریدرهای کوچک (مستقل) شکست می­‌خورند.

اکثر تریدرهایی که در ایران به کار ترید می‌پردازند، از جمله این 90 درصد هستند. بگذریم از کسانی که هیچ دانش و اطلاعی ندارند یا دانش بسیار کمی دارند و می‌خواهند با ترید کسب سود کنند. آنها 100 درصد شکست خواهند خورد و سرمایه خود را از دست خواهند داد.

اگر کسی به شما گفت برای پول به دست آوردن باید پول خرج کنید، به او توجه نکنید. بازار سهام و ارز جایی است که اگر مراقب نباشید، سرمایه شما سریع‌تر از هر بازار سرمایه‌گذاری دیگری از دست می‌رود.

البته این قضیه استثنائاتی هم دارد. یک تریدر در سایت marketwatch.com از تجربه خود می‌‌گوید:

من ترید را تنها با 600 دلار شروع کردم اما هم‌‌اکنون درآمد زیادی از این طریق کسب کرده‌‌ام.

اما نکته‌‌ای که هرگز نباید آن را فراموش کنید، صبر و حوصله‌‌ای است که این فرد به خرج داده است. وی این موفقیت را مدیون 3 سال تلاش و پشتکار خود دانسته است. او در این مدت تریدهای زیادی انجام داده و تجارب زیادی کسب کرده است. بنابراین می‌‌توان چنین نتیجه گرفت که هیچ موفقیتی یک‌شبه حاصل نمی‌‌شود و صبری توأم با تلاش می‌‌خواهد.

سخن پایانی

با بررسی درامد تریدرها در ایران، احتمالاً متوجه شده‌‌اید که تریدرها همچنان که سود خوبی نصیبشان می‌‌شود، در معرض از دست دادن سرمایه نیز هستند. بنابراین بهتر است به صورت تیمی کار کنید و برای شروع، با مبالغ کم کار خود را آغاز نمایید. ضمناً بهتر است در آغاز کار، به دنبال درآمد‌های چندین میلیونی نباشید. همین که بتوانید برخی از هزینه‌­های جانبی و جزئی زندگی خود را از این طریق تأمین کنید، برای شروع کافی است. در پایان تأکید می‌کنیم که حتماً به کسب دانش و اطلاعات در این زمینه بپردازید و تا اطمینان پیدا نکرده‌اید، وارد این کار نشوید.

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا شنبه 15 اردیبهشت


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر