موضوعات وبسایت : سیگنال

نمودار لگاریتمی در آساتریدر

نمودار لگاریتمی در آساتریدر

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 08 بهمن 1400 ساعت 23:32

تحلیل تکنیکال ابزاری برای پیش‌بینی قیمت در آینده با استفاده از روند قیمت‌ها درگذشته به کمک نمودار قیمت است. بسیاری از سرمایه‌گذاران بازار بورس اوراق بهادار که غالباً دید کوتاه‌مدت برای سرمایه‌گذاری دارند، برای خریدوفروش سهام‌ شرکت‌ها از تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنند. ازنظر یک تحلیل‌گر تکنیکال هر چیزی که بتواند در قیمت تأثیرگذار باشد اعم از فاکتورهای سیاسی، فاندامنتال، جغرافیایی و … در قیمت یک سهم لحاظ شده است و درنتیجه تحلیل قیمت‌ها تمام آن چیزی است که ما به آن نیاز داریم ازاین‌رو و باهدف سهولت بررسی نمودار تکنیکالی هر سهم، در طراحی نرم‌افزار معاملات برخط آسا بخشی به‌عنوان پنل تحلیل تکنیکال در نظر گرفته‌شده است که نمودار قیمت و کلیه ابزارهای لازم برای بررسی تکنیکالی انواع سهام، شاخص‌ها و اوراق بدهی را در داخل سامانه معاملاتی در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد.

به‌طور خلاصه ویژگی‌های برجسته پنل تحلیل تکنیکال سامانه معاملاتی برخط کارگزاری آگاه را می‌توان به‌صورت زیر برشمرد:

ویژگی های پنل تحلیل تکنیکال آساتریدرآگاه

  • دسترسی به پنل تکنیکال با استفاده از سامانه معاملاتی تحت وب در کامپیوتر، تلفن همراه و تبلت و بدون نیاز به نصب نرم‌افزار
  • امکان مشاهده نمودار تعدیل‌شده قیمت سهام با احتساب افزایش سرمایه و سود نقدی
  • امکان مقایسه نمودار قیمت چند نماد مختلف در یک نما
  • امکان دسترسی به کلیه ابزارهای موردنیاز برای تحلیل تکنیکال
  • امکان مشاهده اطلاعات مرتبط با توزیع سود نقدی و افزایش سرمایه‌بر روی نمودار قیمت

پیش از ارائه توضیحات لازم به ذکر است که در ویدئوی تحلیل تکنیکال مقدماتی – پنل تحلیل تکنیکال که مدتی قبل تهیه شده بود، به بررسی پنل‌های تحلیل تکنیکال موجود پرداخته شد و به صورت مختصر امکانات موجود در پنل تکنیکالی آسا بیان گردید.

دانلود ویدیو

و اما راهنمای کامل نرم افزار تحلیل تکنیکال آنلاین آساتریدرآگاه:

ورود به پنل تکنیکال معاملات برخط آسا

برای دسترسی به پنل نحلیل تکنیکال آسا به آدرس online.agah.com لازم است کاربر، مشتری کارگزاری آگاه بوده و نام کاربری و رمز عبور سامانه معاملات آنلاین این کارگزاری را داشته باشد. دریافت نام کاربری آنلاین کارگزاری آگاه به صورت غیرحضوری (بدون مراجعه به شعب کارگزاری) و با استفاده از سامانه آگاه اکسپرس امکان‌پذیر است.

با درج نام کاربری و رمز سامانه آسا در کادرهای مربوطه مطابق تصویر، کاربر به پنل تکنیکال دسترسی خواهد یافت.

1-1.jpg

تصویر شماره ۱: نحوه ورود به پنل تکنیکال نر‌افزار معاملات برخط آسا

نحوه جستجوی نمودار سهم مورد نظر

پس از ورود به سامانه معاملاتی تحت وب کارگزاری آگاه، برای مشاهده پنل تکنیکال و نمودار قیمت کافی است مطابق تصویر زیر از منوی سمت راست تب تکنیکال را انتخاب نموده و یا بر روی آیکون تحلیل تکنیکال در کنار نماد هر سهم در صفحه دیدبان نرم‌افزار آسا کلیک نمایید.

2-1.jpg

تصویر شماره ۲: روش جستجوی نماد در پنل تکنیکال نرم‌افزار آسا

نمای کلی پنل تحلیل تکنیکال

در پنل تکنیکال نمودار قیمت به همراه کلیه ابزارها و اندیکاتورهای موردنیاز جهت تحلیل تکنیکال و نیز تنظیمات دلخواه کاربر در دسترس است.

3.jpg

تصویر شماره ۳: مشاهده نمودار تکنیکال هر سهم در صفحه دیدبان نرم‌افزار آسا

همان‌طور که در تصویر نمایش داده‌شده است، امکانات موجود در پنل تکنیکال از طریق ۵ منوی جداگانه در دسترس کاربران قرار دارد که در ادامه به‌تفصیل به تشریح هریک پرداخته می‌شود.

منوی شماره ۱

انتخاب نماد موردنظر:

از طریق گزینه جستجوی موجود در گوشه بالای سمت چپ پنل، امکان جستجوی نماد موردنظر باقابلیت فیلتر از میان سهام، شاخص‌ها و یا دیدبان کاربر وجود دارد. علاوه بر این امکان فیلتر بر اساس بازاری که نماد موردنظر در آن معامله می‌شود مانند بورس، فرابورس، پایه فرابورس و … نیز تعریف‌شده است.

4.png

تصویر شماره ۴: انتخاب نماد مورد نظر

انتخاب تایم فریم نمودار:

از طریق تب «دوره زمانی» امکان انتخاب تایم فریم نمودار از دوره زمانی ۵ دقیقه تا ماهانه وجود دارد که معامله گران با توجه به دوره زمانی مدنظر برای نگه‌داری سهام می‌توانند تایم فریم مناسب برای تحلیل را انتخاب نمایند.

همچنین با انتخاب آیکون ستاره موجود در مقابل هر دوره زمانی، امکان تعریف دوره زمانی کلیه نمودارها بصورت پیش‌فرض وجود دارد. به‌عنوان‌مثال چنانچه آیکون ستاره مقابل تایم فریم «روزانه» فعال گردد، ازاین‌پس کلیه نمادهایی که کاربر انتخاب نماید بصورت پیش‌فرض در تایم فریم روزانه نمایش داده خواهند شد.

5.jpg

تصویر شماره ۵: تعیین دوره زمانی مشاهده روند نمودار

انتخاب نحوه نمایش نمودار قیمت:

با استفاده از تب «نحوه نمایش» امکان تنظیم نمودار قیمت بر اساس میله‌ای، شمعی، شمعی توخالی، خطی، ناحیه‌ای و هیکن اشی وجود دارد.

6.jpg

تصویر شماره ۶: شخصی سازی نمایش کندل‌ها در نمودار تکنیکال آسا

با انتخاب آیکون ستاره مقابل هر گزینه امکان انتخاب آن به‌عنوان پیش‌فرض نیز تعریف‌شده است.

همچنین برای تنظیمات کلی نمودار قیمت شامل رنگ پس‌زمینه، نحوه نمایش، محورها، تعیین منطقه زمانی و … می‌توان بر روی آیکون ویژگی‌ها در قسمت فوقانی سمت راست نمودار کلیک کرده و یا بر روی نمودار راست کلیک کرده و از منوی بازشده گزینه تنظیمات را انتخاب نمود.

7.jpg

تصویر شماره ۷: تنظیمات کلی نمودار

نام نماد و همچنین اطلاعات مرتبط باقیمت اولین، کمترین، بیشترین و آخرین معامله هر کندل نیز با حرکت ماوس بر نمودار قیمت در قسمت فوقانی نمودار قابل‌مشاهده است.

افزودن اندیکاتور به نمودار قیمت:

با کلیک بر روی تب «اندیکاتورها» مطابق تصویر، لیستی جامع از انواع اندیکاتور و اسیلاتورهای رایج در تحلیل تکنیکال مانند میانگین‌های متحرک، ایچیموکو، RSI،MACD و … نمایش داده می‌شود که با کلیک بر روی هریک از آن‌ها، اندیکاتور بر روی نمودار ظاهر می‌شود.

8.jpg

تصویر شماره ۸: مشاهده اندیکاتورها در پنل تکنیکال آسا

برای تغییر تنظیمات پیش‌فرض و یا حذف اندیکاتور موردنظر از نمودار قیمت نیز کافی است بر روی آن اندیکاتور کلیک راست کرده و از منوی بازشده با انتخاب گزینه فرمت، تنظیمات اندیکاتور را تغییر داده و همچنین با انتخاب گزینه حذف و یا عدم نمایش اقدام به حذف اندیکاتور از روی نمودار کرد.

9.jpg

تصویر شماره ۹: انتخاب تنظیمات پیش‌فرض و یا حذف اندیکاتور

مقایسه نمودار نمادهای مختلف

برای مقایسه نمودارهای مختلف با یکدیگر در نرم‌افزار تحلیل تکنیکال آسا، می‌توان بر روی تب «مقایسه یا افزودن نماد» کلیک کرده و پس از انتخاب نام نماد، نمودار نمادهای موردنظر را با یکدیگر مقایسه کرد. همان‌طور که در تصویر مشخص است، نمودار دو سهم فولاد (آبی) و هرمز (بنفش) در کنار هم قرارگرفته‌اند و قابل‌مقایسه هستند.

10.jpg

تصویر شماره ۱۰: مقایسه نمودار تکنیکال دو سهم در پنل تکنیکال آسا

با انتخاب گزینه «حالت قبلی» یا «حالت بعدی» می‌توان به تغییرات قبلی و بعدی نمودار دسترسی پیدا نمود. همچنین با کلیک بر روی آیکون «حالت تمام صفحه» نیز نمودار به حالت تمام صفحه‌نمایش داده می‌شود.

11.jpg

تصویر شماره ۱۱: برخی آیکون های موجود در پنل تکنیکال آسا

نمایش نمودار قیمت تعدیل‌شده:

یکی از ویژگی‌های مهم پنل تحلیل تکنیکال نرم‌افزار آسا این است که نمایش نمودار هر سهم با احتساب افزایش سرمایه، سود نقدی و یا بدون تعدیل امکان‌پذیر است.

12.jpg

تصویر شماره ۱۲: نمایش نمودار بر اساس احتساب افزایش سرمایه، سود نقدی و یا بدون تعدیل

همچنین تاریخ و میزان سود نقدی توزیع‌شده و نیز اطلاعات مرتبط با افزایش سرمایه به ترتیب با استفاده از نقاط زرد و آبی‌رنگ بر روی نمودار نمایش داده می‌شود.

 یکی از ویژگی های مهم پنل تحلیل تکنیکال نرم افزار آسا این است که نمایش نمودار هر سهم با احتساب افزایش سرمایه، سود نقدی و یا بدون تعدیل امکان‌پذیر است (تصویر شماره۱۲).

منوی شماره ۲

ابزارهای رسم

ابزارهای موردنیاز برای رسم انواع خطوط روند، کانال‌ها، خطوط فیبوناچی، الگوهای کلاسیک، الگوهای هارمونیک و … و همچنین قابلیت افزودن متن و شمایل دلخواه بر روی نمودار از منوی موجود در سمت چپ پنل تحلیل تکنیکال در دسترس است که در ادامه به‌تفصیل به بررسی هر یک از گزینه‌ها می‌پردازیم.

اولین تب موجود در منوی سمت چپ امکان انتخاب نحوه نمایش نشانگر به‌صورت مکان‌نما، پیکان، نقطه و پاک‌کن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. تصویر نمایشگر، این امکان را به کاربر می‌دهد تا در هر بخش اطلاعات موردنیاز را با جزئیات مقتضی مشاهده نماید.

13.jpg

تصویر شماره ۱۳: تغییر نمایش مکان نما در پنل تکنیکال آسا

رسم انواع خطوط روند و کانال

تب بعدی ابزار رسم انواع خطوط (روند، عمودی، افقی) و کانال را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. جهت تنظیمات و تغییر رنگ، تغییر عرض، نحوه نمایش آن و انتها یا ابتدای باز خط روند‌ها نیز می‌توان از ابزار‌های موجود در نوارابزاری که در بالای صفحه‌نمایش داده خواهد شد، استفاده کرد.

14.jpg

تصویر شماره ۱۴: انتخاب و تغییر خطوط روند در پنل تکنیکال آسا

رسم خطوط فیبوناچی، چنگال اندروز و مربع گن

برای رسم ابزارهایی نظیر انواع خطوط فیبوناچی، چنگال‌ اندروز، مربع گن و… می‌توان مانند تصویر زیر از گزینه‌های موجود در تب سوم استفاده نمود. همچنین برای ویرایش و اعمال تغییرات می‌توان از ابزار‌های موجود در نوارابزاری که در بالای صفحه‌نمایش داده می‌شود، استفاده کرد.

15.jpg

تصویر شماره ۱۵: استفاده از چنگال ها و کانال فیبوناچی در پنل تکنیکال آسا

به‌عنوان‌مثال با کلیک بر روی گزینه تنظیمات از نوارابزار فوق، می‌توان نسبت‌های فیبوناچی موردنظر را اضافه و یا حذف نمود. همچنین با انتخاب گزینه امتداد خطوط در منوی نحوه نمایش، می‌توان خطوط فیبوناچی را جهت سهولت کاربری امتداد داد.

رسم اشکال هندسی

قابلیت رسم انواع اشکال هندسی و تعیین محدوده‌های موردنظر بر روی نمودار جهت بررسی حرکات قیمت در آینده، مانند تصویر زیر امکان‌پذیر است.

17.jpg

تصویر شماره ۱۶: ابزارهای رسم و ویرایش آن‌ها در پنل تکنیکال آسا

درج متن و علائم گرافیکی

امکان افزودن متون و نمادهای دلخواه برای درج توضیحات موردنیاز و مشخص نمودن نقاط حساس در نمودار قیمتی

18.jpg

تصویر شماره ۱۷: افزودن متن به نمودار در پنل تکنیکال آسا

رسم الگوهای کلاسیک، الگوهای هارمونیک و امواج الیوت

ابزار رسم انواع الگوهای کلاسیک مانند الگوی سروشانه، الگوهای هارمونیک و موج شماری بر اساس امواج الیوت، به‌منظور شناسایی و تحلیل بهتر روند قیمتی در تب ششم در دسترس است.

19.jpg

تصویر شماره ۱۸: رسم الگوهای مورد نیاز در پنل تکنیکال آسا

جهت تعیین نسبت ریسک به ریوارد برای موقعیت‌های تحلیلی مختلف با تعیین نقاط خرید و تعیین حد سود و حد زیان و نیز تعیین محدوده قیمتی و یا زمانی بین دونقطه مختلف می‌توان همانند تصویر زیر از گزینه‌های موجود در تب هفتم استفاده نمود.

20.jpg

تصویر شماره ۱۹: تعیین نسبت ریسک به ریوارد برای موقعیت‌های تحلیلی مختلف

افزودن شمایل و علائم گرافیکی به نمودار

برای افزودن آیکون‌های مختلف به نمودار، می‌توان همانند تصویر زیر اقدام کرد.

21.jpg

تصویر شماره ۲۰: استفاده از انواع آیکون ها و علائم گرافیکی در پنل تکنیکال آسا

اندازه‌گیری تغییرات قیمتی و زمانی میان دونقطه مختلف نمودار:

مطابق تصویر زیر با کلیک بر روی این تب و فعال کردن آن و انتخاب دونقطه از نمودار اختلاف قیمتی و زمانی میان دونقطه نمایش داده می‌شود. علاوه بر این، با نگه‌داشتن دکمه شیفت بر روی کیبورد و کلیک بین نقاط مختلف نیز این قابلیت در دسترس خواهد بود.

22.jpg

تصویر شماره ۲۱: اندازه‌گیری تغییرات قیمتی و زمانی در پنل تکنیکال آسا

1-1-1.jpg آیکون آهنربا موجب چسبندگی ابزارهای در حال رسم به نزدیک‌ترین نقاط مجاور در نمودار قیمت

1-2.jpg آیکون «ماندن در حالت ترسیم» باعث فعال ماندن آخرین ابزار رسم انتخاب‌شده و امکان رسم مجدد آن بدون نیاز به انتخاب مجدد

1-3.jpg آیکون «قفل‌کردن ابزارهای رسم» موجب عدم امکان تغییر و یا جابجایی خطوط و الگوهای رسم شده بر روی نمودار

1-4.jpg آیکون «عدم نمایش اشکال» موجب مخفی شدن تمامی ابزارهای رسم موجود بر روی نمودار

1-5.jpg آیکون «نمایش لیست اشکال» موجب نمایش لیست کاملی از تمامی ابزارهای موجود بر روی نمودار باقابلیت تغییر تنظیمات و یا حذف آن‌ها و

1-6.jpg آیکون «حذف همه اشکال» باعث حذف کلیه ابزارها و خطوط موجود بر روی نمودار می‌گردد.

منو شماره ۳

انتخاب طول دوره زمانی قابل‌نمایش در نمودار قیمت

گزینه‌های موجود در گوشه سمت چپ و پایین پنل تکنیکال امکان تغییر طول دوره زمانی قابل‌مشاهده در نمودار قیمتی را از ۱ روزه تا ۱۰ ساله در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

23.jpg

تصویر شماره ۲۳: انتخاب طول دوره زمانی

منوی شماره ۴

انتخاب مقیاس نمودار قیمت

امکان انتخاب مقیاس لگاریتمی، مقیاس درصدی و مقیاس حسابی برای تغییرات قیمت با استفاده از منوی موجود در گوشه سمت راست و پایین پنل تکنیکال امکان‌پذیر است.

25.jpg

منوی شماره ۵

ذخیره و بارگذاری نمودار

آیکون 1-7.jpg جهت ذخیره نمودار در نرم‌افزار در نظر گرفته‌شده است و از طریق گزینه 1-8.jpg می‌توان نمودار ذخیره‌شده را به همراه کلیه ابزارهای تحلیلی موجود در آن، نمایش، حذف و یا به‌روزرسانی نمود. همچنین با استفاده از آیکون 1-9.jpg می‌توان تصویر نمودار موجود را در مسیر دلخواه ذخیره کرده و یا لینک آن را جهت موارد استفاده بعدی نگهداری کرد.

با توجه به اینکه تحلیل تکنیکال یکی از ابزار پر کاربرد در دنیای معاملات اوراق بهادار به‌شمار می آید، پنل‌های تکنیکال مورد استقبال سرمایه‌گذاران محترم بازار سهام قرار گرفته است. کارگزاری آگاه با همکاری شرکت فناوری‌های پیشرفته آسا تلاش نموده تا ضمن ارائه پنل تکنیکال تحت وب در نرم افزار آسا، درخواست مشتریان را در مورد استفاده از یک پنل فارسی و مناسب نیز برآورده سازد. لذا در این مطلب به ن

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا پنج‌شنبه 27 اردیبهشت


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر