موضوعات وبسایت : سیگنال

ربات ats چیست

ربات ats چیست

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 07 آذر 1400 ساعت 23:27

روایتی جالب از انقلاب ATS ها در بازار سرمایه

متخصصان هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، حتما در زمره افرادی هستند که به مهارت و توانایی آن ها در سال های آینده بیش از پیش پی خواهیم برد. آینده کسب و کار دانش بنیان جهانی، متعلق به هوش مصنوعی است و کسانی که در این زمینه در حال مهارت اندوزی و کسب دانش هستند، می‌توانید به درآمدهای شگفت انگیزی فکر کنند. مثل کسانی که روی کریپتو کارنسی ها و سهام پر بازدهی که کسی فعلا به آن ها نگاه نمی کند، سرمایه گذاری بلند مدت می‌کنند.

هوض مصنوعی در بازار بورس بزودی وارد میشود و پایانی است به عصر خرید و فروش های دستی پر ریسک سرمایه گذاران. سیستم های خرید و فروش اتوماتیک که Auto Trading System یا ATS نام دارد و برخی از فعالان فناوری اطلاعات در حال تولید ربات‌هایی هستند و بعضی‌ها، از ATS در تبلیغات عوام‌فریبانه (یونیک فاینانس) استفاده می کنند، ظرفیتی است فوق العاده که خرید و فروش سهام  در کسری از ثانیه را در کف و سقف انجام میدهد و انقلاب در بورس  را رقم خواهد زد.

%D8%A8%D9%88%D8%B1%D8%B3.jpg

ارزش بازار هوش مصنوعی

برآورد می‌شود ارزش بازار هوش مصنوعی تا ۲ سال دیگر به حدود ۱۶ میلیارد دلار خواهد بود. اکنون بسیاری از شرکت‌ها در جهان از حوزه هوش مصنوعی درآمد زیادی کسب می‌کنند. طبق برآوردهایی که انجام گرفته میزان درآمد از فعالیت‌های مربوط به هوش مصنوعی در سال ۲۰۱۷ حدود دو میلیارد دلار بوده است و این در حالی است که این میزان درآمد در سال ۲۰۱۸ دوبرابر شد و به چهار میلیارد دلار رسید. پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که تا سال ۲۰۲۵ میزان درآمد‌ از حوزه هوش مصنوعی به ۵۹ میلیارد دلار برسد.

فروش جهانی ربات‌های صنعتی برای فعالیت در شرکت‌ها به جای نیروی کار نیز روز به روز در حال افزایش است. در سال ۲۰۰۴ حدود ۹۷ هزار ربات صنعتی برای فعالیت در بخش‌های مختلف به فروش رفته است و این میزان در سال ۲۰۰۵ به ۱۲۰ هزار عدد رسیده است. از سال ۲۰۱۳ به این سو شاهد افزایش بسیار زیاد فروش ربات‌های صنعتی بوده‌ایم، به طوری که میزان ربات‌های فروش رفته در سال ۲۰۱۴ حدود ۲۲۱ هزار دستگاه بوده و این در حالی است که این میزان برای سال ۲۰۱۵‌، معادل ۲۵۴ هزار دستگاه بوده است. آخرین آمار مربوط به فروش تعداد ربات‌ها در سال ۲۰۱۶ بوده که حدود ۲۹۴ هزار عدد بوده است.

%D8%A8%D9%88%D8%B1%D8%B31-2.jpg

شرکت ALTAVEST از تولید کنندگان سیستم های تجارت مبتنی برالگوریتم است

%D8%A8%D9%88%D8%B1%D8%B31-3.jpg

کارگزاری www.gffbrokers.com از سیستم های هوش مصنوعی استفاده می کند

 کاربردهای هوش مصنوعی

 از جمله صنایعی که بیشترین استفاده را از ربات‌ها و هوش مصنوعی کرده‌اند به ترتیب عبارتند از صنعت اتوماسیون که حدود ۱۰۳ هزار واحد از این صنعت از ربات‌ها استفاده کرده‌اند و بعد از آن حوزه صنایع الکترونیک است که شامل ۹۱ هزار بنگاه می‌شود. صنایع فلزات، مواد شیمیایی و غذایی به ترتیب با ۲۹ هزار، ۲۰ هزار و ۸ هزار به ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند. اگر بخواهیم به کشورهای پیشرو در حوزه هوش مصنوعی اشاره کنیم به دو روش می‌توان این کار را انجام داد:

 ۱.  بر اساس تعداد شرکت‌هایی که از هوش مصنوعی بهره می‌برند؛ حدود ۲۹۰۵ شرکت در ایالات متحده قرار دارند که مبتنی بر هوش مصنوعی هستند و در این راستا چین با ۷۰۹ شرکت در رده دوم است. بریتانیا با ۳۶۶ و هندوستان با ۲۳۳ و کانادا با ۲۲۸ در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

%D8%A8%D9%88%D8%B1%D8%B31-1.jpg

مدل مفهومی تجارت الگوریتمی

۲. بر اساس حوزه رباتیک و تولید آن؛ طبق آمار منتشر شده کشورهای ژاپن، چین، ایالات‌متحده، کره‌جنوبی و آلمان به ترتیب کشورهای پیشتاز در حوزه تولید هوش مصنوعی به شمار می‌روند. بازیگران و شرکت‌های کلیدی در حوزه ساخت ربات‌ها عبارتند از‌ ABB، KUKA، Fanuc، کاواساکی و «شرکت الکترونیک یاشاوا». به عنوان مثال شرکت ژاپنی «یاشاوا» که رتبه اول در ساخت ربات‌ها را دارد حدود ۲۳ درصد کل بازار رباتیک را پوشش می‌دهد.

 گزارش مکنزی

موسسه مک‌کنزی در پژوهشی به بررسی تاثیر هوش مصنوعی و ربات‌ها بر نیروی کار پرداخته و برآورد کرده است تا سال ۲۰۵۰ حدود ۸۰۰ میلیون کارگر در سراسر جهان در نتیجه توسعه هوش مصنوعی و ارتقای ربات‌ها در بخش‌های مختلف، شغل خود را از دست خواهند داد. این موسسه همچنین اعلام کرده است هم کشورهای توسعه‌یافته و هم در حال توسعه از این فرآیند متاثر خواهند شد.

اپراتورهای دستگاه‌ها، کارگران فست‌فود و کارمندان اداری در میان کسانی هستند که بیشترین تاثیر منفی را از ارتقای هوش مصنوعی در شغل‌های مختلف می‌گیرند. مک‌کنزی همچنین نوشته برآورد کرده است حتی اگر سرعت رشد هوش مصنوعی در مشاغل مختلف پایین باشد باز هم در ۱۳ سال آینده حدود ۴۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان شغل خود را از دست خواهند داد و در این راستا باید حرفه‌های دیگری را برای خود دست و پا کنند.

مک‌کنزی اما سویه‌‌ دیگر این وضعیت را نیز توضیح داده و آن اینکه در نتیجه افزایش ربات‌ها و هوش مصنوعی در مشاغل مختلف شغل‌های جدیدی ایجاد خواهد شد که البته شامل نیروی کار متخصص و تکنسین‌های جدید خواهد شد. به همین خاطر بسیاری از افراد برای وفق دادن خود با این شرایط مجبورند برای تطبیق با شرایط شغلی جدید آموزش‌های لازم را ببینند که این امر وظیفه دولت‌هاست تا بتوانند در این باب و بر اساس نیاز صنایع مختلف امکانات آموزشی را برای مردم ایجاد کنند و به نوعی مهارت‌زایی کنند.

افزایش هوش مصنوعی در صنعت و بازارهای مالی گریز ناپذیر است و اکنون تمامی ‌کشورها به دنبال این هستند که سرمایه‌گذاری‌های بیشتری روی هوش مصنوعی انجام دهند. در نتیجه این افزایش باید امکانات آموزش و فراهم کردن تکنسین‌ها برای مشاغل مختلف نیز فراهم شود.

کشورهایی که بیشترین تاثیر را از رشد هوش مصنوعی در صنعت و اتوماسیون می‌گیرند عبارتند از چین، هندوستان، ایالات متحده، ژاپن، مکزیک و آلمان. در اهمیت هوش مصنوعی باید این جمله ولادیمیر پوتین را به خاطر داشت که: «هرکشوری که رهبری هوش مصنوعی را در دست داشته باشد، رهبری جهان را در دست خواهد داشت».

 هوش مصنوعی و بازارهای سهام

بازارهای مالی از جمله حوزه‌هایی است که اخیرا‌ هوش مصنوعی در آن راه پیدا کرده است و شرکت‌های بزرگ حوزه بازارهای سهام و ارز از این ابزار برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از آن استفاده می‌کنند. سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که هوش مصنوعی چگونه می‌تواند در بازارهای سرمایه مورد استفاده قرار بگیرد؟

%D8%A8%D9%88%D8%B1%D8%B31.jpg

تصویر نحوه کارکرد الگوریتمی خرید و فروش سهام در بورس

وال‌استریت با استفاده از هوش مصنوعی و بخش‌ها و ابزارهای مهم آن مانند «یادگیری ماشین» (Machine Learning) و یادگیری عمیق (Deep Learning) می‌تواند میلیون‌ها داده‌ای را که در زمان واقعی اتفاق می‌افتد، تجمیع کند و بسیاری از همبستگی‌ها که با روش سنتی نمی‌توان به دست آورد، با استفاده از هوش مصنوعی به راحتی به دست می‌آیند.

«یادگیری عمیق» که به آن «یادگیری سلسله‌مراتبی» نیز می‌گویند و در چند سال اخیر بسیار مورد اقبال قرار گرفته بخشی از یک خانواده بزرگ‌تر روش یادگیری ماشین بر مبنای «بازنمایی‌هایی یادگیری داده» است. بسیاری از بازنمایی‌ها تا حد زیادی از طریق تفسیر پردازش اطلاعات و الگوهای ارتباطی در یک سیستم بیولوژیک‌ عصبی از قبیل رمزگذاری عصبی الگو گرفته‌اند که تلاش می‌کند رابطه بین چندین محرک و پاسخ‌های مرتبط با آن را تعریف کند.

بر مبنای همین کارکرد یادگیری عمیق یا سلسله‌مراتبی که بنیان اصلی هوش مصنوعی را تشکیل می‌دهد، بسیاری از سازمان‌ها یادگیری عمیق هوش مصنوعی را برای کارکردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌دهند. یک نمونه بسیار آشکار استفاده از هوش مصنوعی توسط شرکت فیس‌بوک مورد استفاده قرار می‌گیرد که به آن تکنولوژی DeepMind می‌گویند و کارهایی از قبیل تگ کردن اتوماتیک عکس‌ها را با قراردادن نام افراد روی آنها انجام می‌دهد.

حتما بخوانید: انرژی۳، سهمی که در سال ۹۷، ظرف ۷ ماه ۸ برابر شد

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا دوشنبه 31 اردیبهشت


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر