موضوعات وبسایت : سیگنال

نحوه محاسبه سود در بایننس

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 22 دی 1399 ساعت 17:04

binance-margin-trading.jpg

در حال حاضر مدتی از راه اندازی قابلیت ترید با مارجین در صرافی بایننس می گذرد. با استفاده از این پلتفرم می توانید نسبت به سرمایه ای که دارید، قدرت بیشتری در معاملات خود بدست بیاورید. البته این قابلیت تنها برای اکانت های وریفای شده قابل استفاده می باشد. در ادامه آموزش فعال سازی اکانت مارجین ترید بایننس و نحوه انجام معامله را با استفاده از این روش توضیح می دهیم. با مرکز تحقیقات بلاک چین همراه باشید...


روش ایجاد حساب مارجین ترید بایننس


پس از اینکه وارد حساب کاربری خود در صرافی بایننس شدید، در قسمت پروفایل (بالای صفحه سمت راست)، موس خود را بر روی آیکون پروفایل تان نگهدارید؛ این قسمت برای هر یک از کاربران به اشکال متفاوتی نشان داده می شود و در دو عبارت اول می توانید آدرس ایمیلی که توسط آن حساب کاربری خود را ساخته اید مشاهده کنید. با کلیلک کردن بر روی ایمیل در منوی پروفایل، به صفحه پیشخوان حساب کاربری خود هدایت شوید. در صفحه پیش رو می توانید موجودی حسابتان را ببینید.

binance-account-blockchainirc.jpg

حال در پایین قسمت Balance Details، بر روی گزینه Margin کلیک کنید تا فرآیند ایجاد حساب مارجین ترید شما در بایننس آغاز شود.

binance-balance-details-blockchainirc.jpg

لازم به ذکر است که جهت استفاده از قابلیت مارجین تریدینگ بایننس، حتما باید مراحل احراز هویت (KYC) را انجام داده باشید و فرایند تایید دو مرحله ای را فعال کنید. همچنین با توجه به اینکه اخیرا صرافی بایننس برای کاربران ایرانی مشکلاتی ایجاد کرده است، توصیه می کنیم که برای جلوگیری از هرگونه خطراحتمالی، آی پی خود را تغییر داده و از نرم افزار های مخصوص این کار استفاده کنید.

یادآوری مهم

علی رغم اینکه معاملات مارجین موجب بدست آمدن سود بیشتری نسبت به معاملات سنتی می شود، اما باید در نظر داشت که این نوع از معاملات بسیار پر خطر بوده و نیازمند مهارت و تجربه بالایی در حوزه ترید و تحلیل تکنیکال می باشد. از آن جایی که نوسانات بازار ارزهای دیجیتال بسیار زیاد است، در صورت استفاده از لوریج های بالا و کال مارجین شدن شما، امکان از بین رفتن دارایی شما تا حد بسیار زیادی وجود دارد.

با توجه به یادآوری فوق، اگر مهارت کافی را بدست آورده اید، حال می توانید بر روی دکمه Open margin account کلیک کنید.

binance-balance-details2-blockchainirc.jpg

در صفحه ای که پیش روی شما باز می شود شرایط و توافق‌نامه ی بایننس برای انجام معاملات مارجین درج شده است. سعی کنید که این متن را دقت زیادی بررسی کنید. بعد خواندن توافق نامه، اگر با قوانین و شرایط استفاده از این خدمات موافق بودید، بر روی  گزینه I understand کلیک کنید تا اکانت مارجین ترید شما فعال شود.

binance-margin-account-blockchainirc.jpg


انتقال اعتبار به حساب مارجین ترید بایننس


پس از اینکه حساب شما فعال شد، حال قادر خواهید بود تا به میزان دلخواه از کیف پول عادی خود به کیف پول مارجین تریدینگ اعتبار منتقل کنید. برای این کار ابتدا بر روی سربرگ Wallet کلیک کرده و گزینه Margin را انتخاب نمایید. سپس در قسمت borrowing history، هر کوینی که قصد انتقال آن را دارید انتخاب کنید و بر روی Transfer کلیک کنید.

 binance-margin-balance-blockchainirc.jpg

 به عنوان مثال در تصویر زیر (BNB) Binance Coin را برای انتقال به کیف پول مارجین ترید انتخاب کرده ایم.

binance-margin-balance2-blockchainirc.jpg

در این قسمت میزان سرمایه ای که می خواهید به کیف پول مارجین خود انتقال دهید، تعیین کنید و در نهایت Confirm transfer را بفشارید.

 binance-transfer1-blockchainirc.jpg


وام گیری مارجین ترید بایننس


پس از انتقال میزان کوین دلخواه خود به کیف پول مارجین، حال می توانید از آن کوین برای اعتبار گرفتن وام استفاده کنید. کیف پول مارجین شما به صورت خودکار تشخیص می دهد که تا چه مقدار می توانید وام بگیرید، صرافی بایننس نرخ وام گیری را با نسبت 3:1 (3 برابر) تعیین کرده است. در واقع اگر شما 1 بیت کوین داشته باشید، قادر خواهید بود به تعداد 3 بیت کوین وام دریافت کنید.

binance-transfer2-blockchainirc.jpg

برای روشن تر شدن این موضوع همانطور که در تصویر مشخص است، پس از انتخاب کوین و تعیین مقداری که می خواهید وام بگیرید، بر روی گزینه Confirm borrow کلیک کنید.

binance-transfer3-blockchainirc.jpg

در اینجا ما با موجودی حساب  0.0016BTC میتوانیم به مقدار 0.02BTC وام بگیریم. در تصویر مشخص است که حساب مارجین شما با میزان بیت کوینی که وام گرفته اید، افزایش اعتبار پیدا کرده است. حال می توانید با اعتبار قرض گرفته شده معاملات خود را آغاز کنید، در اینجا باید یادآور شویم که شما به میزان 0.02 بیت کوین به علاوه نرخ سود، به بایننس بدهکارید.

بایننس نرخ سود حاصل از اعتبار قرض داده شده را در هر ساعت بروزرسانی میکند. البته شما می توانید وضعیت جفت ارزهای قابل پشتیبانی و همینطور نرخ سود هریک را در صفحه مارجین دیتا بایننس مشاهده کنید. برای بررسی سود یا ضرر حساب مارجین خود به صفحه Wallet Balance رفته و سربرگ  Margin را انتخاب نمایید.

binance-balance1-blockchainirc.jpg


سطح مارجین


بایننس قابلیت های فراوانی برای مشاهده سطح مارجین در اختیار شما قرار می دهد. در سمت راست صفحه، مطابق تصویر سطح مارجین (Margin Level) را مشاهده می کنید. مارجین لول سطح ریسک را نسبت به میزانی که قرض گرفته اید (Total Debt) و اعتباری که به عنوان وثیقه در حساب خود دارید  (Accoint Equity) مشخص می‌کند.

binance-margin-level1-blockchainirc.jpg

سطح ریسک نسبت به تغییرات قیمت در بازار تغییر می کند، بنابراین اگر قیمت برخلاف پیش بینی شما تغییر کند، ممکن است که رفته رفته بخشی از دارایی شما از بین برود.

فرمول محاسبه سطح مارجین

سطح مارجین = کل ارزش دارایی * کل قرض گرفته شده + نرخ سود کل

اگر سطح مارجین شما کمتر از 1.3شود، با پیام Margin Call رو به رو خواهید شد، بدین معنی که می بایست وثیقه خود را با افزایش اعتبار، بیشتر کنید یا وامی که از بایننس گرفته اید را با پرداخت بخشی از مبلغ دریافت شده، کاهش دهید. اگر سطح مارجین شما از کمتر 1.1 شود، دارایی های شما به صورت خودکار به فروش می رسد، در واقع بایننس برای دریافت بدهی شما، دارایی‌هایتان را با قیمت بازار به فروش می رساند.

برای اینکه بتوانید اطلاعات دقیقی در مورد میزان سود یا ضرر پوزیشن فعلی خودتان بدست‌ آورید، بر روی گزینه Position کلیک کنید. اگر هم تمایل دارید که این مقدار را بصورت دلاری (USDT) مشاهده کنید، در سمت راست بالای صفحه، مطابق تصویر USDT Benchmark را انتخاب کنید.

binance-margin-level2-blockchainirc.jpg


نحوه انجام معامله با مارجین تریدینگ بایننس


برای انجام معاملات با استفاده از اعتبار وام گرفته شده، به صفحه Exchange رفته و سربرگ Margin را انتخاب کنید، سپس با استفاده از Stop-Limit ،Market،Limit و سفارشات OCO نسبت به شروع معامله اقدام بفرمایید.

binance-margin-trading1-blockchainirc.jpg


روش پرداخت بدهی


برای پرداخت بدهی در صرافی بایننس کافی است تا بر روی گزینه Borrow/Repay کلیک کرده و گزینه Repay را انتخاب کنید.

 binance-repay1-blockchainirc.jpg

مقدار کل بدهی که باید پرداخت شود برابر است با میزان دارایی وام گرفته شده، به علاوه نرخ سود تعیین شده توسط بایننس. قبل از انجام این کار از داشتن موجودی کافی اطمینان حاصل کنید. در صورت داشتن موجود کافی، کوین مورد نظر و میزان دارایی که می خواهید برگردانید انتخاب و سپس بر روی قسمت Confirm repayment کلیک کنید.

 binance-repay2-blockchainirc.jpg


دکمه سوئیچ


در هنگام کار در پنل کاربری خود، احتمالا در کنار موجودی حسابتان با گزینه ای روبرو خواهید شد که حالت سوئیچ و وارونه سازی را نشان می دهد. گزینه سوئیچ این امکان را برای شما فراهم می کند تا بین حالت دارایی حساب و نوع مارجین تغییراتی ایجاد کنید. به عنوان نمونه اگر 5 عدد از ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) در حساب مارجین خود داشته باشید، می توانید به 15 BNB   در حساب عادی خود تبدیل کنید و بفروش برسانیم. در این حالت به جای گزینه  Margin Sell BNB ، با گزینه Sell BNB رو به رو خواهید شد.

binance-switch1-blockchainirc.jpg


بنابراین، اگر قصد داشته باشد که BNB 7 را Margin Sell کنید، سیستم به صورت اتوماتیک تعداد BNB 2 را برای شما وام می گیرد. این درحالی است که موجودی واقعی شما به میزان BNB 5 است. حال اگر بر روی گزینه Margin Sell BNB کلیلک کنید، پیام زیر برای شما نمایش داده خواهد شد.

binance-switch2-blockchainirc.jpg

بر همین اساس می توان گفت که گزینه سوئیج قابلیت قرض گیری سریع اعتبار را در زمان باز کردن یک پوزیشن جدید فراهم می کند. به یاد داشته باشید که برای انجام تسویه حساب و پرداخت مبلغ قرض گرفته شده، به صورت دستی اقدام کنید.

binance-switch3-blockchainirc.jpg


انتقال اعتبار


اگر بخواهید که اعتبار قرض گرفته شده را مجددا از کیف پول مارجین به کیف پول اصلی خود بازگردانید، کافی است که بر روی گزینه  Transfer کلیلک کرده و از گزینه میان دو کیف پول برای تغییر جهت انتقال استفاده کنید. سپس مقدار کوینی را که قصد انتقالش را دارید تعیین کنید و در پایان بر روی قسمت Confirm Transfer کلیک کنید.

 binance-transfer1-blockchainirc.jpg

به یاد داشته باشید که شما بدون نیاز به پرداخت هزینه و کارمزد، می توانید اعتبار خود را از یک کیف پول به کیف پول دیگری منتقل کنید. اما اگر برای افزایش اعتبار حساب خود از صرافی بایننس وام دریافت کرده اید، باید دقت کنید که همواره سطح ریسک با کاهش اعتبار داخل کیف پول مارجین افزایش می یابد. در صورتی که سطح ریسک شما بیشتر شود، احتمال این که کل دارایی‌تان را از دست بدهید وجود دارد. بنابراین پیش از استفاده از این قابلیت، حتما از دانش و مهارت خود در انجام تحلیل تکنیکال و مارجین تریدینگ اطمینان کافی پیدا کنید.


نحوه محاسبه سود در معاملاتمارجین


صرافی بایننس این قابلیت را فراهم کرده است تا به صورت لحظه ای سود و زیان حساب خود را مدیریت کنید. از طریق لینک زیر سود ارزی را که قرض گرفته اید قابل محاسبه است.

https://www.binance.com/en/margin-fee

مطالب مرتبط:

آموزش کامل مارجین ترید در صرافی بیتمکس


منبع: مرکز تحقیقات بلاک چین


blockchainirc-pro.jpg

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا پنج‌شنبه 13 اردیبهشت


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر