موضوعات وبسایت : سیگنال

آموزش نصب متاتریدر 5 بورس ایران

آموزش نصب متاتریدر 5 بورس ایران

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 25 اردیبهشت 1400 ساعت 19:52

آموزش نصب متاتریدر 5 روی کامپیوتر و همچنین آموزش نصب مفیدتریدر با فعال سازی اکانت دمو در ادامه توضیح داده شده است. اکثر کارگزاری‌های جهان یک نرم‌افزار مخصوص برای مشتریان خود دارند که با استفاده از آن بتوانند معاملات و تحلیل‌های خودشان را انجام دهند.

این نرم‌افزارها توسط شرکت‌های مختلفی که در بازار بورس فعالت می کنند ساخته می‌شود. اما معروف‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها متاتریدر 5 ساخت شرکت MetaQuotes است. در این آموزش می‌خواهیم نحوه نصب آن را با هم مرور کنیم تا بتوانید معاملات خود را حرفه‌ای‌تر به انجام برسانید.

نرم‌افزار مفید تریدر 5 نیز از همین پلتفرم معاملاتی استفاده می‌کند و تنها برای بازار بورس ایران بهینه‌سازی شده است. سعی میکنیم در این متن آموزش نصب متاتریدر 5 روی کامپیوتر و مفیدتریدر را آموزش دهیم هرچند تفاوت چندانی وجود ندارد.

پیشنهاد ویژه ثروت آفرین : محصول جادوی فیلتر و اندیکاتور 

نحوه دانلود متاتریدر 5

شما می‌توانید از سایت‌های ایرانی و خارجی مختلف این نرم‌افزار را دانلود کنید. اما پیشنهاد ما این است که به دلیل رایگان بودن این نرم افزار آن را به صورت مستقیم از وبسایت اصلی خود متاتریدر دانلود کنید.

برای اینکار وارد سایت metatrader5 می‌شویم و در صفحه اول با تصویر زیر روبرو می‌شوید:

how-to-install-metatrader5-on-computer-1.png

پیشنهاد می کنم مقاله آموزش نصب متاتریدر 4 روی گوشی موبایل را نیز ببینید

در صفحه اول سایت بر روی گزینه Download  کلیک کنید. در ابتدای صفحه‌ای که باز می‌شود MetaTrader 5 for Windows نوشته شده و ما فقط با این قسمت کار داریم؛ زیرا در این متن می‌خواهیم در مورد نصب متاتریدر 5 روی کامپیوتر بحث کنیم. در این قسمت بر روی کادر سبز رنگ دانلود کلیک کنید.

how-to-install-metatrader5-on-computer-2.png

بعد از دانلود وارد پوشه دانلودهایتان و یا هرجایی که فایلهای دانلودی شما ذخیره می‌شود رفته و روی فایل نصبی متاتریدر 5 کلیک کنید.

how-to-install-metatrader5-on-computer-3.png

پیشنهاد می کنم مقاله آموزش نصب متاتریدر 5 روی گوشی موبایل را نیز ببینید

نصب متاتریدر 5

بعد از کلیک بر روی فایل نصبی، ویندوز از شما برای باز کردن آن اجازه می‌خواهد که بر روی Yes کلیک کنید. سپس در پنجره جدید باز شده بر روی که قرارداد بین شما و متاتریدر 5 است روی Next کلیک کنید. تا نصب پلتفرم معاملاتی شما آغاز شود و صبر کنید تا به اتمام برسد.

how-to-install-metatrader5-on-computer-4.png

how-to-install-metatrader5-on-computer-5.png

بعد از اینکه نرم‌افزار نصب می‌شود بلافاصله در مرورگر پیش فرض شما وبسایت mql5.com باز می‌شود که از شما می‌خواهد اسمی برای ورود و ایمیل خود را وارد کنید تا امکانات نرم‌افزار برای شما باز شود و قبل از آن امکان استفاده از نرم‌افزار وجود ندارد.

how-to-install-metatrader5-on-computer-6.png

سپس رمز عبور انتخاب خود سایت و برنامه برای ایمیل شما ارسال می‌شود؛ اما برای استفاده از نرم‌افزار نیاز به آن نیست و فقط کافیست ثبت نام را انجام دهید. بعد از ثبت نام، متاتریدر 5 به این شکل باز می‌شود.

how-to-install-metatrader5-on-computer-7.png

نصب نرم‌افزار متاتریدر 5 به همین آسانی به اتمام رسید و اکنون می‌توانید سهم‌ها و جفت ارزهای مختلف را در این نرم‌افزار تحلیل کرده و حتی در اکانت دموی آن و پول دمویی که در اختیار شما قرار داده می‌شود، به صورت آزمایشی شروع به خرید و فروش و معامله کنید.

اما نکته اصلی کجاست؟ اینکه در این نرم‌افزار نمی‌توانید از سهام حاضر در بورس و فرابورس ایران استفاده کنید و نیاز است که یک نسخه ایرانی‌سازی شده متاتریدر 5 را دانلود و نصب کنید.

برای این کار نیاز است که مفید تریدر را دانلود کنید، این نرم‌افزار نسخه بومی‌سازی شده همین متاتریدر 5 و تحت لیسانس شرکت MetaQuates برای فعالان بورسی ایرانی فراهم شده است.

دانلود مفید تریدر

برای دانلود ورژن جدید مفید تریدر می توانید وارد آدرس زیر شوید:

دانلود مفیدتریدر

در صفحه باز شده کمی که به پایین اسکرول کنید، با این تصویر زیر روبرو می‌شوید و در اینجا بر روی دریافت نسخه ویندوز کلیک کنید.

how-to-install-metatrader5-on-computer-8.png

بعد از دانلود وارد پوشه دانلودهای خود شده و بر روی فایل نصبی این نرم‌افزار کلیک کنید تا صفحه‌ای مشابه با آنچه در نصب متاتریدر 5 دیدیم روبرو شوید.

how-to-install-metatrader5-on-computer-9.png

سپس بر روی Next کلیک کنید تا نصب نرم‌افزار آغاز شود و منتظر بمانید تا نصب آن به اتمام برسد.

بعد از نصب و کلیک بر روی آیکون نرم‌افزار آن را باز کنید. در این مرحله با این پنجره روبرو می‌شوید که از شما می‌خواهد بروکر مورد نظر خود را انتخاب کنید. در اینجا فقط گزینه کارگزاری مفید وجود دارد و باید روی آن کلیک و گزینه Next را بزنید.

how-to-install-metatrader5-on-computer-10.png

در مرحله بعد پنجره‌ای باز می‌شود که سه گزینه پیش روی شماست. در صورتی که می‌خواهید از پلتفرم دمو استفاده کنید، گزینه اول و در صورتی که می‌خواهید واقعا در مفید ثبت نام و معامله کنید روی گزینه دوم کلیک کنید. اگر از قبل در مفید حساب دارید گزینه سوم را انتخاب کرده و سپس روی Next کلیک کنید.

البته با توجه به اینکه فعلا گزینه های دیگر غیر فعال می باشد حتما از اکانت دمو را فعال نمایید.

how-to-install-metatrader5-on-computer-11.png

اگر قصد دارید تنها برای تحلیل تکنیکال از این پلتفرم بهره ببرید، پیشنهاد ما به شما گزینه اول و ساخت اکانت دمو است. بعد از کلیک بر روی Next در پنجره بعدی باید مشخصات اکانت خود را وارد کنید تا برای شما ساخته شود.

در اینجا نام و نام خانوادگی و همچنین ایمیل و شماره تلفن خود را وارد کنید. در قسمت Deposit معادل ریالی پول مجازی‌ای که می‌خواهید در نرم‌افزار با آن تمرین و معامله کنید را وارد کرده و با زدن تیک قسمت پایین بر روی Next  کلیک کنید.

how-to-install-metatrader5-on-computer-12.png

پیشنهاد می کنم مقاله آموزش نصب متاتریدر 4 روی کامپیوتر را نیز ببینید

سپس نرم‌افزار شروع به ساخت اکانت برای شما کرده و رمز عبور مخصوص خودتان را نیز در پنجره بعدی در اختیارتان قرار می‌دهد. با کلیک بر روی Finish، مفید تریدر برای استفاده آماده است.

حال فضای نرم‌افزار تغییر کرده و نمودار برای شما به نمایش در می‌آید که می‌توانید از سمت چپ تصویر نمادهای مورد نظر خودتان در بورس و فرا بورس ایران را برای تحلیل و معامله مجازی انتخاب و نمودار آن‌ها با تمام ابزارهای تکنیکال موجود در این نرم‌افزار داشته باشید.

how-to-install-metatrader5-on-computer-13.png

پیشنهاد می کنم محصول فیلترهای نوسان گیری در بورس که شامل 3 فیلتر تخصصی می باشد را مشاهده کنید. برای توضیحات تکمیلی در خصوص این 3 فیلتر که به صورت تخصصی کدنویسی شده و فقط در وب سایت ثروت آفرین موجود می باشد محصول فیلترهای کاربردی بورس (نوسانگیری کوتاه مدت) را مشاهده کنید.

جمع بندی

در این مقاله در خصوص آموزش نصب متاتریدر 5 روی کامپیوتر و همچنین آموزش نصب مفیدتریدر روی کامپیوتر صحبت کردیم. نرم افزار مفیدتریدر یکی از نرم افزارهای بسیار کاربردی در بازار بورس است که مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران می باشد.

اگر تمایل دارید در بازار بورس ایران فعالیت کنید نرم افزار مفیدتریدر را نصب کنید. البته توجه داشته باشید با توجه به اینکه فعلا نمی توانید اکانت واقعی در مفیدتریدر بسازید حتماً اکانت دمو را فعال کنید. با فعال کردن اکانت دمو به راحتی میتوانید تمام بازار بورس ایران را رصد نمایید.

امیدواریم از مقاله آموزش نصب متاتریدر ۵ و مفید تریدر روی کامپیوتر نهایت استفاده را ببرید. همچنین خوشحال می شویم نظرات خود را درباره کار با پلتفرم مفید تریدر در بخش نظرات ثبت نمایید.

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا شنبه 22 اردیبهشت


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر