موضوعات وبسایت : سیگنال

تحلیل تکنیکال پیشرفته خطوط روند

تحلیل تکنیکال پیشرفته خطوط روند

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 11 آذر 1399 ساعت 20:16

تحلیل تکنیکال پیشرفته خطوط روند

با اولین قسمت از مجموعه ویدیوهای آموزش تحلیل تکنیکال پیشرفته در خدمت شما هستیم.

در این ویدیو قصد داریم در مورد خطوط روند صحبت کنیم. در بخش آموزش تحلیل تکنیکال مقدماتی، در مورد حمایت و مقاومت صحبت کردیم و ساده ترین نوع حمایت و مقاومت که افقی است را توضیح دادیم.

%DB%8C%D8%A8%D8%B3-300x165.png

در این بخش نمودار روندی و اندیکاتوری را توضیح می‌دهیم.

حمایت و مقاومت روندی در نمودار تکنیکال

عموما سهم ها در روندهای صعودی به این صورت عمل می‌کنند که افزایش قیمت سهام معمولا با یک حرکت صعودی و  یک اصلاح بعد از آن همراه است. و همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید اگر این رشد و اصلاح به گونه‌ای باشد که کف های ایجاد شده یکی پس از دیگری بالاتر باشد و ما با یک خط بتوانیم این کف های ایجاد شده را به هم وصل کنیم، در اصطلاح یک خط روند صعودی شکل می‌گیرد. مطابق شکل در نقاط A و B و C و D مشاهده می‌کنید که در هر مرحله کف های ایجاد شده بالاتر از کف قبلی قرار گرفته‌اند.

%D8%B3%DB%8C%D8%B3-300x169.png

خطی که در این حالت ایجاد می‌شود روند صعودی دارد و نقش حمایتی سهم را ایفا می‌کند و همانطور که در تصویر و فلش‌های قرمز مشخص شده است هربار که سهم با اصلاح قیمت مواجه می‌شود پس از برخورد با این خط روند با حمایت مواجه شده و بعد از آن رشد قیمتی در سهم اتفاق می‌افتد.

برعکس حالت قبل ما خطوط روند نزولی را هم داریم. وقتی قیمت سهام با روند کاهشی مواجه می‌شود، بعد از آن حرکات کوچک صعودی به عنوان اصلاح قیمتی اتفاق می‌افتد، اگر این سقف های ایجاد شده که یکی پس از دیگری در مرتبه پایین تر قرار می‌گیرند را در قالب یک خط به هم وصل کنیم، خط روند نزولی به وجود می‌آید. همانطور که در شکل می‌بینید نقاط A و B و C و D، نقاط برخورد با خط روند نزولی است، این خط روند نزولی نقش مقاومتی دارد و به محض اینکه قیمت به آن خط نزدیک می‌شود با فشار فروش مواجه شده و شاهد ریزش قیمت سهم هستیم.

%D8%B2%D8%B3%DB%8C%D8%B2%D8%B3-300x169.png

معیارهای اعتبار خطوط روند در تحلیل تکنیکال

موضوع مهمی که در خطوط روند باید به آن توجه کرد اعتبار خطوط روند است. برای اعتباردهی به خطوط روند معیارهایی وجود دارد که در ادامه در مورد آنها صحبت می‌کنیم.

۱- شیب خط روند

هر چقدر شیب خط روند به ۴۵ درجه نزدیک‌تر باشد، آن خط روند برای ما اعتبار بیشتری دارد. خط روند های خیلی مایل یا خیلی عمودی چندان معتبر نیستند.

۲- تعداد برخورد با خط روند

هر چه تعداد برخورد به خط روند بیشتر باشد، آن خط روند دارای اعتبار بیشتری دارد.

۳- فاصله برخوردها

هرچه فاصله برخوردها با خط روند، یکنواخت‌تر باشد، و در اصطلاح پخش باشد، خط روند اعتبار بیشتری دارد.به عنوان مثال ممکن است اولین برخورد برخی خط روندها دو سال قبل باشد و برخورد جدیدشان به تازگی رخ داده باشد، در این حالت خط اعتبار کمتری دارد.

۴- تایم فریم بالاتر نمودار

 هرچه روند در چارتی با تایم فریم بالاتر شکل بگیرد، آن خط روند معتبرتر است. در سامانه آساتریدر می‌توانید تایم فریم را روی تحلیل روزانه یا هفتگی یا ماهانه قرار دهید. اگر روی هفتگی یا ماهانه قرار دهید، چارت و همچنین خط روندی که روی آن چارت ایجاد شده دارای اعتبار بیشتری خواهد بود و بیشتر می‌توانید برای تحلیل های خود به آن استناد کنید. به طبع حمایت ها یا مقاومت هایی که از طریق خطوط روند صعودی یا نزولی شکل می‌گیرد، حمایت ها و مقاومت های بسیار محکمی خواهند بود.

در این بخش آموزش تحلیل تکنیکال پیشرفته، با خطوط روند آشنا شدید. خطوط روند یکی از تکنیک‌های معامله گری در تحلیل تکنیکال است که با تعیین حد ضرر و حد سود می‌توانید به خرید و فروش در بازار بورس بپردازید.

دانلود ویدیو – کیفیت ۳۶۰p

دانلود ویدیو – کیفیت ۷۲۰p

 مشاهده همه ویدئوها

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا یکشنبه 16 اردیبهشت


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر