موضوعات وبسایت : سیگنال

تحلیل نمودار فارکس

تحلیل نمودار فارکس

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 10 آذر 1399 ساعت 11:44

نمودار شمعی که به نمودار شمعی ژاپنی یا Japanese Candlestick نیز معروف است، یکی از مهمترین ابزار تحلیل تکنیکال برای افرادی است که می خواهند در بورس فعالیت کنند و یا به یادگیری فارکس بپردازند. تاریخ کندل استیک باز میگردد به قرن هجدهم در ژاپن که از آن برای معاملات آتی بازار استفاده می شد. این روش چارت قیمت به آقای مونهیسا هوما که تاجری مشهور در فروش برنج بود منتسب می شود.

خالق نمودار شمعی آقای هوما درک کرده بود که بین قیمت و ارزش در بازار اختلاف وجود دارد. او همچنان می دانست که نه تنها عرضه و تقاضا نیروی محرکه قوی ای در پشت تغییرات قیمت هستند، بلکه روحیات و احساسات معامله گران نیز برروی قیمت ها تاثیر می گذارند. او میدانست که برای موفقیت در تجارت و بازار باید توانایی سنجیدن احساسات بازار را داشته باشد. او شروع به بررسی تاریخی قیمت ها کرد و قیمت روز قبل را به صورت بالاترین، پایین ترین و آخرین قیمت ثبت کرد، شیوه ای که پس از مدتی طرح اولیه نمودار شمعی را ارائه داد. او از کندل استیک برای پیش بینی بازار و جریان های آن استفاده می کرد و بنابر گزارشات صدها معامله موفق را با همین روش تحلیل بازار انجام داده بود.

Munehisa-Homma-%D8%B9%DA%A9%D8%B3-300x222.png

نمودار شمعی تا اواخر دهه ۱۹۸۰ میلادی برای دنیای غرب ناشناخته بود. همین سال ها بود که استیو نیسان شروع به نوشتن مقالاتی برای توضیح روش معامله بازار توسط چارتی جدید کرد. کتاب او به نام “تکنیک شماتیک نمودار شمعی ژاپنی”، کندل استیک ژاپنی را به معامله گران و سرمایه گذاران بازار و بورس در غرب معرفی کرد.

معرفی نمودار شمعی ژاپنی

یکی از مهمترین مهارت های هر معامله گر در بازار فارکس و به طور کلی در بازار بورس تحلیل تکنیکال بازار است. چارت نمودار شمعی معروفترین و بهترین چارت برای تحلیل تکنیکی بازار فارکس می باشد.

برای درک معاملات در نمودارهای خطی سنتی، حتما باید از شاخص های دیگر بازار نیز استفاده شود، ولی هر کدام از شمع های نمودار شمعی به سرمایه گذاران و معامله گران این اجازه را می دهد تا تحلیل دقیقی از آنچه در بازار گذشته است را داشته باشند. این بینش به معامله گران کمک می کند تا با استفاده از تجزیه و تحلیل الگوها پیش بینی های بهتری درمورد روند بازار داشته باشند و معاملات موفقتری انجام دهند.

آموزش تحلیل تکنیکال بدون آشنایی با نمودار شمعی ممکن نیست. بعد از تمرین و آموزش استفاده از نمودار شمعی، تجزیه و تحلیل بازار برای سرمایه گذاران ساده تر شده و می توانند استراتژی خود را هدفمندتر طراحی کنند. تجزیه و تحلیل نموارد شمعی و تک تک شمع ها نه تنها از الگوهای برگشت و تداوم صحبت می کند، بلکه در مورد عنصر مهم روانشاسی بازار نیز به معامله گران توضیح می دهد.

مرتبط : آموزش فارکس – مهمترین عوامل برای موفقیت در فارکس

تغییرات قیمت در بازار بورس نه تنها تحت تاثیر نیروهای ملموس مانند عوامل اقتصادی و سیاسی است بلکه ترس، امید، حرص و طمع نیز نقش مهمی در قیمت ها و روند بازار بازی می کنند. تحلیل نمودار شمعی به شما این امکان را می دهد تا بازار را بخوانید و احساسات معامله گران را نیز درک کنید. کندل استیک تعاملات بین خریدار و فروشنده را نشان می دهد که این تعاملات نیز به نوبه خود در تغییرات قیمت ها منعکس شده است. تحلیل احساسات بازار ویژگی بارزی است که منحصر به نمودار شمعی است و در نمودار خطی یا دیگر نمودارها وجود ندارد.

این نوع نمودار ارتباط بین قیمت باز شدن، قیمت بسته شدن، حرکت های بالا و پایین قیمت ها را نشان می دهد. همچنین از نمودار شمعی می توان به تحلیل بازار فارکس پرداخت و با استفاده از الگوها در هنگام سرمایه گذاری تصمیمات مناسبتری گرفت.

اسامی مختلف شمع های این نمودار عبارتند از : شمع ، شمعدان، کندل و Marubozu.

%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%D9%85%D9%88%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D9%85%D8%B9%DB%8C-300x201.jpg

انواع نمودار شمعی

نمودار شمعی صعودی (سفید)

%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D9%86%D9%85%D9%88%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D9%85%D8%B9%DB%8C-%D8%B5%D8%B9%D9%88%D8%AF%DB%8C-300x213.jpgدو نوع نمودار شمعی وجود دارد. نمودار شمعی سفید توخالی که نشان می دهد بازار به سمت بالا در حال حرکت است و میزان محبوبیت تقاضا  بیشتر از عرضه است. وقتیکه قیمت بسته شدن بالاتر از قیمت باز شدن باشد یعنی بازار صعودی بوده و بازار با رشد قیمت روبرو بوده است. همچنین این شمع می گوید که احساسات معامله گران به سمت خرید تمایل داشته است.به این نوع بازار، بازار گاوی یا Bull Market می گویند. هر چقدر که ارتفاع این شمع بلندتر باشد نشان از تمایل فزاینده تقاضا دارد.

نمودار شمعی نزولی

%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D9%86%D9%85%D9%88%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D9%85%D8%B9%DB%8C-%D9%86%D8%B2%D9%88%D9%84%DB%8C-300x234.jpgنمودار سیاه توپر که نشان از تغییر نزولی قیمت دارد نیز نوع دوم نمودار شمعی می باشد. این شمع تمایل بیشتر برای فروش سهام نسبت به خرید آن را نشان می دهد. در این نوع نمودار شمعی قیمت بسته شدن پایین تر از قیمت باز شدن است. به این نوع بازار بازار خرسی یا Bear Market گفته می شود. هرچقدر که ارتفاع شمع سیاه توپر بلندتر باشد نشان از تمایل فزاینده برای عرضه را دارد.

به خط بالا و پایین هر شمع، سایه گفته می شود که اندازه سایه ها در نمودار شمعی تحلیل مخصوص به خود را دارد.

سایه بالایی نشان می دهد که سطح قیمت ها به سمت بالا حرکت کرده است ولی مقاومت وجود داشته و شکست خورده است. در مقابل سایه پایینی نیز می گوید که قیمت ها به سمت پایین تر از بدنه شمع حرکت کرده است ولی قیمت با حمایت روبرو شده و نزول بیشتر شکست خورده است.

بیش از ۶۰ الگوی متفاوت برای تحلیل نمودار شمعی وجود دارد که برای آموزش فارکس و تحلیل تکنیکال می بایست تمام آنها را بدانید. در پایان این مقاله شما یک دید جامع درباره تمام این ۶۰ الگوی مختلف پیدا خواهید کرد.

آموزش فارکس : تحلیل الگوهای تکنیکال

۱- نمودار شمعی صعودی بلند

نمودار شمعی صعودی که در انتهای یک روند نزولی بوجود می آید یا همان سطح حمایت از قیمت. این نوع نمودار پیامد صودی دارد.

%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D9%86%D9%85%D9%88%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D9%85%D8%B9%DB%8C-%D8%B5%D8%B9%D9%88%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D9%84%D9%86%D8%AF.jpgعکس نمودار شمعی صعودی بلند

تحلیل تکنیکال :

کاهش طولانی مدت قیمت ها به نقطه ای رسیده است که معامله گران تصمیم به ورود به بازار را گرفته اند و این امر باعث افزایش قیمت شده است. قیمت بسته شدن از قیمت باز شدن بالاتر یوده است و احتمال پایان روند نزولی و حرکت جدید به سمت بالا پیش بینی می شود.

جو روانی بازار :

مثبت

جهت :

صعودی

عکس العمل :

تصمیم برای خرید – اگر شمع بعدی بدنه بلندتری نسبت به این شمع موجود دارد.

۲- نمودار شمعی چکشی

نمودار شمعی چکشی که در انتهای یک روند نزولی بوجود می آید نشانه ای برای بازار صعودی است. این نوع نمودار پیامد صعودی کوتاه مدت دارد. معامله گران وارد موقعیت های متفاوتی می شوند و به همین دلیل سایه پایینی ممکن است پایین تر برود ولی در نهایت روند صعودی بازار را در دست گرفته است. این حالت یک بدن کامل را شکل می دهد که اندازه سایه پایینی ۲ یا ۳ برابر اندازه بدن است.

%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D9%86%D9%85%D9%88%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D9%85%D8%B9%DB%8C-%DA%86%DA%A9%D8%B4%DB%8C.jpgعکس نمودار شمعی چکشی

تحلیل تکنیکال :

معامله گران به سمت روند غالب که نزولی است حرکت می کنند و همین امر باعث پایین آمدن قیمت شده است. با پایین آمدن قیمت خریداران قیمت را منساب می بینند و شروع به خرید سهام می کنند. شمع چکشی در انتهای یک روند نزولی نشانگر احساسات مثبت بازار است و تغییر روند به سمت صعودی است.

جو روانی بازار :

مثبت

جهت :

صعدوی

عکس العمل :

تصمیم برای خرید – اگر بدنه شمع بعدی بلندتر از شمع چکشی موجود است.

۳- نمودار شمعی کمربند ایمنی

%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D9%86%D9%85%D9%88%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D9%85%D8%B9%DB%8C-%DA%A9%D9%85%D8%B1%D8%A8%D9%86%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%86%DB%8C.jpgعکس نمودار شمعی کمربند ایمنی

نمودار شمعی کمربند ایمنی که در انتهای یک روند نزولی بوجود می آید، نشانه ای برای رسیدن به خط حمایت است. این شمع بدنه بلند سفید (صعودی) دارد و دارای یک سایه بسیار کوتاه یا بدون سایه پایینی است. در این بازار قیمت ها در نزدیکی کمترین قیمت باز شده است و تمایل به صعود داشته است. سایه بالایی نشان می دهد که قیمت ها تمایل به بالا رفتن بیشتر نیز داشته است.

تحلیل تکنیکال :

بعد از یک روند نزولی قیمت ها برای معامله گران جذاب شده است و تصمیم به ورود به بازار گرفته اند. در این حالت میزان تقاضا از عرضه پیشی می گیرد.

جو روانی بازار :

مثبت

جهت :

صعودی

عکس العمل :

تصمیم برای خرید – اگر بدنه شمع بعدی بلندتر از شمع چکشی موجود است.

۴ – نمودار شمعی الگوی انفجاری

نمودار شمعی الگوی انفجاری در انتهای یک روند نزولی با آخرین شمع سیاه کوچوک. بدنه کوچک یک شمع سیاه (نزولی) به طور کامل با بدنه بلند شمع سفید دفع می شود. فشارهای نزولی حرکت غالب که توسط سرمایه گذاران وارد شده است غلط از کار درآمده است و بازار نزولی به انتهای خود رسیده. بنابراین یک شمع سفید بلند قد آغاز یک روند صعودی را نشان می دهد.

%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D9%86%D9%85%D9%88%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D9%85%D8%B9%DB%8C-%D8%A7%D9%84%DA%AF%D9%88%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1.jpgعکس نمودار شمعی الگوی انفجار

تحلیل تکنیکال :

در هنگام یک دوره بازار نزولی، وجود یک شمع سیاه کوچک علامتی است که نشان می دهد ادامه نزولی بازار دچار تردید شده است. در همین زمان که بازار نزولی علامتی از ضعیف شدن را نشان داده است، یک شمع انفجاری سفید بیان می کند که قیمت ها برای معامله گران جذاب شده است. حالا تقاضا از عرضه پیشی گرفته است و احساسات مثبت جای احساسات منفی را گرفته و بازار رشد کرده است.

جو روانی بازار :

مثبت

جهت :

صعودی

عکس العمل :

تصمیم برای خرید – اگر بدنه شمع بعدی بلندتر از شمع چکشی موجود است.

۵- نمودار شمعی هارمی Harami

نمودار شمعی هارمی نشان می دهد که در انتهای یک روند نزولی پس از یک بدنه بلند سیاه یک شمع کوتاه سفید یا سیاه نمایان می شود. رنگ نمودار شمعی کوتاه مهم نیست. این الگو بیان می کند که روند نزولی در حال به اتمام رسیدن است و این شمع کوتاه نشان از نااطمینانی بازار از ادامه روند نزولی دارد. این شمع کوتاه در ادامه یک بدنه سایه بلند آمده است. این بدنه سیاه بدون سایه پایینی بیانگر ضعف بازار در کاهش بیشتر قیمت است. همانطور که در این عکس موجود در سایت تجارت آفرین می بینید الگوی نمودار شمعی به هارمی تبدیل شده است که بیانگر احتمال وقوع یک بازار صعودی است.

%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D9%86%D9%85%D9%88%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D9%87%D8%A7%D8%B1%D9%85%DB%8C-%E2%80%93-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A2%D9%81%D8%B1%DB%8C%D9%86.jpgعکس نمودار هارمی

تحلیل تکنیکال :

پس از مدتی کاهش قیمت ها معامله گران در جریان نزولی قرار دارند، تا اینکه بازار به یک نقطه عدم اعتماد می رسد، زیرا معامله گران نمی خواهند که در حال حاضر بازار به سمت بالا یا پایین برود. درواقع پرایس اکشن در یک بازه مشخصی بالا و پایین رفته است که نشان دهنده ضعف روند نزولی و احتمال بازگشت به روند صعودی است.

جو روانی بازار :

خنثی

جهت :

متعادل

عکس العمل :

تصمیم برای خرید – اگر بدنه شمع بعدی بلندتر از شمع چکشی موجود است.

۶- نمودار شمعی الگوی خط کش

در دوره نزولی بازار یک شمع سفید بلند از خط میانی بدنه شمع سایه بلند قبلی پیشی می گیرد. همانگونه که در عکس تجارت آفرین در زیر می بینید شمع سفید زیر آخرین قسمت بسته باز می شود.

%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D8%A7%D9%84%DA%AF%D9%88%DB%8C-%D8%AE%D8%B7-%DA%A9%D8%B4-%E2%80%93-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A2%D9%81%D8%B1%DB%8C%D9%86.jpgعکس الگوی خط کش

تحلیل تکنیکال :

معامله گران معاملات کوتاه مدتی را در جهت فرود، باز کرده اند. در قیمت باز روز بعد، بازار قیمت نزولی را تائید کرده ولی دقیقا در همین زمان معامله گران دیگر قیمت را جذاب دیده اند، به بازار وارد می شوند و به شدت شروع به خرید با موقعیت های بلند مدت می کنند.

در این الگو بازار صعودی موفق شده است تا با ثبت یک شمع سفید بلند، روند را در دست بگیرد و معاملات روز را ببندد.

جو روانی بازار:

مثبت

جهت :

بازگشت به سمت صعودی

عکس العمل :

تصمیم برای خرید – اگر بدنه شمع بعدی بلندتر از بدنه شمع سیاه بلند است.

۷- نمودار شمعی الگوی Tweezers

در این الگوی نمودار شمعی، بازار همچنان در روند ایجاد شده نزولی قرار دارد و نقطه پایین تری از قیمت را ثبت کرده است. در شمع بعدی یک حرکت صعودی داشته ایم که به قیمت ها به سمت بالا فشار آورده است. قیمت ها از پایین ترین سطح شمع قبلی پایین تر نیامده است و همانطور که در عکس تجارت آفرین می بینید به یک سطح زیری رسیده اند.

%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D8%A7%D9%84%DA%AF%D9%88%DB%8C-Tweezers-%E2%80%93-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A2%D9%81%D8%B1%DB%8C%D9%86.jpgعکس الگوی Tweezers

تحلیل تکنیکال :

در طول یک روند نزولی، معامله گران خود را کوتاه مدت در روند نزولی قرار داده اند و وارد بازار شده اند. در حال که جو روانی بازار به وضوح منفی است، شمع بعدی به دلیل جذابیت قیمت ها برای دسته ای دیگر از معامله گران در قیمت بالاتر از آخرین قیمت بسته باز شده است. در این حال جنگ بین خرس و گاو ادامه دارد، معامله گران با موقعیت های کوتاه مدت وارد شده اما حاضر نیستند که با قیمتی زیر قیمت ورود خود از بازار خارج شوند ( پس کف قیمت های مشابه را شاهد هستیم )، همین امر باعث ثبت یک شمع صعودی و تغییر جو روانی بازار به سمت مثبت می شود.

جو روانی بازار:

مثبت

جهت :

بازگشت به سمت صعودی

عکس العمل :

تصمیم برای خرید – اگر بدنه شمع بعدی بلندتر از بدنه شمع سفید است.

۸ – نمودار شمعی الگوی کبوتر خانگی

روند نزولی به ثبت قیمت های پایین تر با تثبیت یک شمع سیاه بلند ادامه داده است. کندل بعدی بدنه ای کوتاه تر دارد که کاملا نشان دهنده تضعیف روند نزولی است.

%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D8%A7%D9%84%DA%AF%D9%88%DB%8C-%DA%A9%D8%A8%D9%88%D8%AA%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C-%E2%80%93-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A2%D9%81%D8%B1%DB%8C%D9%86.jpgعکس الگوی کبوتر خانگی

تحلیل تکنیکال :

فروشندگان از نزول بازار سود می برند و به میزان فروش خود می افزایند و برخی نیز تاره وارد روند می شوند. در عین حال خریداران نیز قیمت ها را برای خرید مناسب می بینند و وارد موقعیت خرید با دوره ای بلند مدت می شوند. آنها برای استفاده از موقعیت وارد شده اند و همین امر باعث شده است که قیمت ها نتواند به کف قیمت قبلی برسد. مارکت اکشن در محدوده باز و بسته قبلی قرار دارد.

جو روانی بازار:

خنثی

جهت :

احتمال بازگشت به سمت صعودی

عکس العمل :

تصمیم برای خرید – اگر بدنه شمع بعدی سفید و بلندتر از الگو باشد.

۹ – نمودار شمعی الگوی سه سرباز سفید پوش

در پایان یک روند نزولی سه شمع سفید بلند نشان دهنده پایان روند نزولی و بازگشت به جهت مخالف یعنی روند صعودی است. هر کندل در قیمتی پایین از آخرین قیمت بسته قبلی باز شده است و در قیمتی بالاتر بسته شده است. سایه بالایی اگر وجود داشته باشد بسیار کوتاه است که بیانگر قدرت صعود است.

%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D8%A7%D9%84%DA%AF%D9%88%DB%8C-%D8%B3%D9%87-%D8%B3%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%AF%D9%BE%D9%88%D8%B4-%E2%80%93-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A2%D9%81%D8%B1%DB%8C%D9%86.jpgعکس الگوی سه سرباز سفیدپوش

تحلیل تکنیکال :

پس از یک دوره روند نزولی، معامله گران با موقعیت های خرید وارد بازار شده اند و خریدهای شدیدی انجام داده اند و در نتیجه الگوی سه سرباز سفید پوش با قیمت های بسته بالاتری نسبت به یکدیگر شکل گرفته است.

به وضوح تقاضا در این بازار بیشتر از عرضه است و جو روانی بازار نیز مثبت است. این عوامل سبب افزایش قیمت ها و شروع روند صعودی شده است. در این موقعیت قدرت گاو بیشتر از خرس است و اغلب خرس ها موقعیت های کوتاه خود را می بندند.

جو روانی بازار :

مثبت

جهت :

بازگشت به سمت صعودی

عکس العمل :

تصمیم برای خرید – اگر بدنه شمع بعدی سفید بلندتر از آخرین سرباز سفیدپوش باشد.

۱۰ – نمودار شمعی ستاره صبحگاهی

همانگونه که در عکس موجود در این قسمت سایت تجارت آفرین می بینید، یک کندل سیاه بلند در امتداد یک روند نزولی حکایت از ادامه روند نزولی دارد. کندل بعدی بسیار کوتاه است و ممکن است که به رنگ مشکی یا سفید باشد و ممکن است که تنها به صورت علامت + به نظر برسد. در پس این شمع بسیار کوتاه یک کندل سفید بلند در حدود اندازه شمع سیاه بلند شکل گرفته است که نشان از برگشت بازار به سمت صعود را دارد.

%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D8%A7%D9%84%DA%AF%D9%88%DB%8C-%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%B5%D8%A8%D8%AD%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%E2%80%93-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A2%D9%81%D8%B1%DB%8C%D9%86.jpgعکس الگوی ستاره صبحگاهی

تحلیل تکنیکال :

معامله گران با موقعیت های کوتاه وارد روند نزولی بازار می شوند و قیمت ها را در جهت حرکت به سمت پایین تر فشار می دهند. فاز جدیدی ناگهان بوجود می آید و باعث عدم تصمیم گیری قطعی معامله گران می شود. این عدم قطعیت در تصمیم گیری معامله گران، باعث بوجود آمدن یک کندل کوچک می شود و این علامت را به خریداران می دهد که خرس ها قدرت خود را از دست داده اند. در ادامه، این خریداران هستند که فشار خود را اضافه می کنند و به موقعیت های بلند و کوتاه وارد بازار می شوند و این امر باعث رشد قیمت و تشکیل شمع سفید بلند شده است.

جو روانی بازار :

مثبت

جهت :

صعودی

عکس العمل :

تصمیم برای خرید – اگر بدنه شمع بعدی سفید بلندتر از شمع سفید قبلی باشد.

استراتژی های بازار صعودی

A – ورود به روند مخالف با چکش، RSI  و (SMA (50

در هنگام روند نزولی یا تصحیح روند نزولی ظاهر چکش و نقطه شروع هیجانی مشخص شده است.

هنگامی که بازار در روند نزولی قرار دارد و و نمودار شمعی چکش نمایان می شود، اگر الگوی زیر رخ دهد می توانید اقدام به خرید کنید. همانگونه که در عکس تجارت آفرین می بینید کندل بعد از چکش صعودی است و اندازه آن بزرگتر از کندل چکش است.

%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF-%D9%85%D8%AE%D8%A7%D9%84%D9%81-%D8%A8%D8%A7-%DA%86%DA%A9%D8%B4%D8%8C-RSI-%D9%88-SMA-50.jpg

در هنگام خرید در این زمان بهتر است که یک دستور فروش احتیاطی (Stop Loss) در پایین ترین قیمت کندل چکش گذاشته شود.

شما می توانید اقدامات زیر را در هنگام شکل گرفتن این الگو انجام دهید. فراموش نکنید که معاملات فارکس و سهام پر ریسک است و ما در اینجا تنها از لحاظ تحلیل تکنیکال مسائل را بررسی می کنیم.

  • اگر قیمت به (SMA(50 رسید معامله را ببندید.
  • نیمی از موقعیت خود را زمانیکه قیمت به ۱۰۰% طول چکش رسید ببندید، ۵۰% بقیه موقعیت را در زمانیکه قیمت به (SMA(50 رسید ببندید.
  • تصمیمات دیگری نیز میشود در این الگو اتخاذ شود.

B – ورود به روند مخالف در الگوی خط کش، (RSI، SMA(50

در هنگام روند نزولی یا تصحیح روند نزولی، الگوی خط کش با استفاده از فیلتر RSI در منطقه فروش هیجانی.

هنگامیکه شمع بعد از آخرین شمع سیاه به سفید تغییر رنگ داده و قد آن بلندتر از آخرین شمع سیاه است.

%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF-%D9%85%D8%AE%D8%A7%D9%84%D9%81-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%84%DA%AF%D9%88%DB%8C-%D8%AE%D8%B7-%DA%A9%D8%B4%D8%8C-RSI%D8%8C-SMA50.jpg

تجارت آفرین پیشنهاد می کند، پس از ورود به معامله بهتر است که یک دستور فروش احتیاطی (Stop Loss) در پایین ترین قیمت خط کش ایجاد کنید.

شما می توانید اقدامات زیر را در هنگام شکل گرفتن این الگو انجام دهید. فراموش نکنید که معاملات فارکس و سهام پر ریسک است و ما در اینجا تنها از لحاظ تحلیل تکنیکال مسائل را بررسی می کنیم.

  • اگر قیمت به (SMA(50 رسید معامله را ببندید.
  • نیمی از موقعیت خود را زمانیکه قیمت به ۱۰۰% طول الگوی خط کش رسید ببندید، ۵۰% بقیه موقعیت را در زمانیکه قیمت به (SMA(50 رسید ببندید.
  • تصمیمات دیگری نیز میشود در این الگو اتخاذ شود.

C – هارمی با فیلتر RSI و (SMA(20 بعنوان هدف

در روندهای نزولی الگوی هارمی با فیلتر RSI در ناحیه فروش افراطی ظاهر می شود .

هنگامی که چنین الگویی رخ می دهد و شمع بعدی ارتفاعش از شمع سیاه قبلی بلندتر باشد، سرمایه گذار می تواند تصمیم به خریدن گیرد.

%D9%87%D8%A7%D8%B1%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%81%DB%8C%D9%84%D8%AA%D8%B1-RSI-%D9%88-SMA20-%D8%A8%D8%B9%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%AF%D9%81.jpg

پس از ورود به معامله بهتر است که یک دستور فروش احتیاطی (Stop Loss) در پایین الگوی هارمی ایجاد کنید.

شما می توانید اقدامات زیر را در هنگام شکل گرفتن این الگو انجام دهید. فراموش نکنید که استراتژی های کسب درآمد در بازار فارکس یا دیگر بازارهای مالی به خیلی از عوامل دیگر نیز بستگی دارد.

  • اگر قیمت به (SMA(20 رسید معامله را ببندید.
  • پس از اینکه قیمت به ۱۰۰% ارتفاع الگوی هارمی رسید ۵۰% از معامله را ببندید و زمانیکه قیمت به (SMA(20 رسید نیز ۵۰% دیگر را ببندید.
  • تصمیمات دیگری نیز می شود در این الگو اتخاذ شود.

E – استراتژی الگوی Tweezers با فیلتر RSI و (SMA(20

در یک روند نزولی، ظاهر شدن الگوی Tweezers در ناحیه فروش افراطی.

هنگامی که چنین الگویی رخ می دهد و شمع بعدی از قیمت بالای روند گذر می کند، سرمایه گذار می تواند تصمیم به خریدن گیرد.

%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%AA%DA%98%DB%8C-%D8%A7%D9%84%DA%AF%D9%88%DB%8C-Tweezers-%D8%A8%D8%A7-%D9%81%DB%8C%D9%84%D8%AA%D8%B1-RSI-%D9%88-SMA20.jpg

پس از ورود به معامله بهتر است که یک دستور فروش احتیاطی (Stop Loss) در پایین الگو ایجاد کنید.

شما می توانید اقدامات زیر را در هنگام شکل گرفتن این الگو انجام دهید. فراموش نکنید که استراتژی های کسب درآمد در بازار فارکس یا دیگر بازارهای مالی به خیلی از عوامل دیگر نیز بستگی دارد.

  • پس از اینکه قیمت به ۱۰۰% ارتفاع الگو رسید ۵۰% از معامله را ببندید.
  • وقتیکه قیمت به ۲۰۰% الگو و یا  الگوی شمع معکوس در بالای (SMA(20 ظاهر شد، ۵۰% دیگر را ببندید.
  • تصمیمات دیگری نیز می شود در این الگو اتخاذ شود.

F – استراتژی الگوی پرنده خانگی با CCI و SMA 20

در یک روند نزولی، ظاهر شدن الگوی  پرنده خانگی با فیلتر CCI در ناحیه فروش افراطی.

هنگامی که چنین الگویی رخ می دهد و شمع بعدی از قیمت بالای الگو گذر می کند، سرمایه گذار می تواند تصمیم به خریدن گیرد. پس از ورود به معامله بهتر است که یک دستور فروش احتیاطی (Stop Loss) در پایین الگو ایجاد کنید.

%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%AA%DA%98%DB%8C-%D8%A7%D9%84%DA%AF%D9%88%DB%8C-%D9%BE%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-CCI-%D9%88-SMA-20.jpg

شما می توانید اقدامات زیر را در هنگام شکل گرفتن این الگو انجام دهید. فراموش نکنید که استراتژی های کسب درآمد در بازار فارکس یا دیگر بازارهای مالی به خیلی از عوامل دیگر نیز بستگی دارد.

  • پس از اینکه قیمت به ۱۰۰% ارتفاع الگو رسید ۵۰% از معامله را ببندید.
  • ۲۵% دیگر را وقتیکه قیمت به ۲۰۰% طول الگو بالای SMA 20 رسید ببندید.
  •  فروش احتیاطی Stop Loss را به قیمت بالای الگو تغییر دهید.
  • بقیه ۲۵% را وقتیکه نمودار شمعی منفی ظاهر شد ببندید یا اینکه وقتیکه قیمت به زیر SMA 20 رسید ببندید.
  • تصمیمات دیگری نیز می شود در این الگو اتخاذ شود.

G – رد شدن از مقاومت با بدنه سفید بلند و LWMA 50

در یک روند نزولی، ظاهر شدن یک شمع بلند صعودی که از خط مقاومت LWMA 50 رد شده است.

هنگامی که چنین الگویی رخ می دهد و شمع سفید بلند از خط حمایت عبور کرده سرمایه گذار می تواند تصمیم به خرید گیرد. پس از ورود به معامله بهتر است که یک دستور فروش احتیاطی (Stop Loss) در پایین الگو ایجاد کنید. این مدل در عکس پایین نشان داده شده است.

%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%88%D9%85%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D8%A8%D8%AF%D9%86%D9%87-%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D9%84%D9%86%D8%AF-%D9%88-LWMA-50.jpg

شما می توانید اقدامات زیر را در هنگام شکل گرفتن این الگو انجام دهید. فراموش نکنید که استراتژی های کسب درآمد در بازار فارکس یا دیگر بازارهای مالی به خیلی از عوامل دیگر نیز بستگی دارد.

  • پس از اینکه قیمت به ۱۰۰% ارتفاع الگو رسید ۷۰% از معامله را ببندید.
  • ۲۰% دیگر را وقتیکه قیمت به ۲۰۰% طول الگو بالای LMWA 50 رسید ببندید.
  •  فروش احتیاطی Stop Loss را به سطح کمی زیر خط مقاومت تغییر دهید.
  • بقیه ۱۰% را وقتیکه قیمت به ۲۵۰% از ارتفاع الگو رسید و یا اینکه وقتی قیمت بسته به زیر LWMA 50ریسد و یا زمانیکه شمع سیاه ظاهر شد ببندید. هرکدام از این موارد که اول رخ داد بقیه معامله را ببندید.
  • تصمیمات دیگری به غیر از مورد ذکر شده در سایت تجارت آفرین نیز می شود در این الگو اتخاذ شود.

H – استراتژی سه سرباز سفید با RSI و SMA20

در یک روند نزولی، ظاهر شدن الگوی سه سرباز سفید با فیلتر RSI در ناحیه فروش افراطی.

هنگامی که چنین الگویی رخ می دهد و شمع بعدی از قیمت بالای الگو گذر می کند، سرمایه گذار می تواند تصمیم به خریدن گیرد.

پس از ورود به معامله بهتر است که یک دستور فروش احتیاطی (Stop Loss) در پایین الگو ایجاد کنید.

%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%AA%DA%98%DB%8C-%D8%B3%D9%87-%D8%B3%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%A7-RSI-%D9%88-SMA20.jpg

شما می توانید اقدامات زیر را در هنگام شکل گرفتن این الگو انجام دهید. فراموش نکنید که استراتژی های کسب درآمد در بازار فارکس یا دیگر بازارهای مالی به خیلی از عوامل دیگر نیز بستگی دارد.

  • پس از اینکه قیمت به ۱۰۰% ارتفاع آخرین شمع سفید بلند رسید ۵۰% از معامله را ببندید.
  • A – زمانیکه سطح قیمت به سطح ۲۰۰% از طول آخرین شمع بلند سفید رسید، ۲۵% دیگر از معامله را ببندید.
  • B – دستور فروش احتیاطی (Stop Loss) را به بالای الگو تغییر دهید.
  • C – زمانیکه شاهد شمع مخالف روند شدید، یا زمانیکه قیمت بسته به زیر SMA20 رسید، یا زمانیکه قیمت از ۳۰۰% از طول الگو بیشتر شد (هر کدام که ابتدا رخ داد) ، مابقی ۲۵% معامله خود را نیز ببندید.
  • تصمیمات دیگری نیز می شود در این الگو اتخاذ شود.

I– الگوی ستاره صبحگاهی با فیلتر Stochastics و EMA50

در یک روند نزولی، ظاهر شدن الگوی ستاره صبحگاهی با فیلتر Stochastics و EMA50 در ناحیه فروش افراطی.

هنگامی که چنین الگویی رخ می دهد و شمع بعدی از قیمت بالای شمع سفید سوم گذر می کند، سرمایه گذار می تواند تصمیم به خریدن گیرد.

%D8%A7%D9%84%DA%AF%D9%88%DB%8C-%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%B5%D8%A8%D8%AD%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%81%DB%8C%D9%84%D8%AA%D8%B1-Stochastics-%D9%88-EMA50.jpg

پس از ورود به معامله بهتر است که یک دستور فروش احتیاطی (Stop Loss) در پایین الگو ایجاد کنید.

شما می توانید اقدامات زیر را در هنگام شکل گرفتن این الگو انجام دهید. فراموش نکنید که استراتژی های کسب درآمد در بازار فارکس یا دیگر بازارهای مالی به خیلی از عوامل دیگر نیز بستگی دارد.

  • پس از اینکه قیمت به سطح۱۰۰%  از Pip at risk رسید ۵۰% از معامله خود را ببندید.
  • A – زمانیکه سطح قیمت به سطح ۲۰۰% از Pip at risk رسید، ۲۵% دیگر از معامله را ببندید.
  • B – دستور فروش احتیاطی (Stop Loss) را به بالای الگو تغییر دهید.
  • C – زمانیکه شاهد شمع مخالف روند شدید، یا زمانیکه قیمت بسته به زیر EMA50 رسید، یا زمانیکه قیمت از ۳۰۰% از طول الگو بیشتر شد (هر کدام که ابتدا رخ داد) ، مابقی ۲۵% معامله خود را نیز ببندید.
  • تصمیمات دیگری نیز می شود در این الگو اتخاذ شود.

J – الگوی Engulfing با فیلتر Stochastics و LWMA20

در یک روند نزولی، ظاهر شدن الگوی Engulfing با فیلتر Stochastics و LWMA20 در ناحیه فروش افراطی.

هنگامی که چنین الگویی رخ می دهد و شمع بعدی از قیمت بالای الگو گذر می کند، سرمایه گذار می تواند تصمیم به خریدن گیرد.

Engulfing-with-Stochastics-and-LWMA20.jpg

پس از ورود به معامله بهتر است که یک دستور فروش احتیاطی (Stop Loss) در پایین الگو ایجاد کنید.

شما می توانید اقدامات زیر را در هنگام شکل گرفتن این الگو انجام دهید. فراموش نکنید که استراتژی های کسب درآمد در بازار فارکس یا دیگر بازارهای مالی به خیلی از عوامل دیگر نیز بستگی دارد.

  • پس از اینکه قیمت به سطح ۱۰۰%  از طول الگو رسید ۶۰% از معامله خود را ببندید.
  • A – زمانیکه سطح قیمت به سطح ۲۰۰% از طول الگو رسید، ۲۰% دیگر از معامله را ببندید.
  • B – دستور فروش احتیاطی (Stop Loss) را به بالای الگو تغییر دهید.
  • C – بقیه ۱۰% از معامله را زمانیکه قیمت به ۳۰۰% از طول الگو رسید ببندید.
  • C – زمانیکه شاهد شمع مخالف روند شدید، یا زمانیکه قیمت بسته به زیر LMWA20 رسید، یا زمانیکه قیمت از ۴۰۰% از طول الگو بیشتر شد (هر کدام که ابتدا رخ داد) ، مابقی۱۰% معامله خود را نیز ببندید.
  • تصمیمات دیگری نیز می شود در این الگو اتخاذ شود.

K – الگوی کمربند نگهدارنده با فیلتر Stochastics و EMA20

در یک روند نزولی، ظاهر شدن الگوی کمر بند نگهدارنده با فیلتر Stochastics و EMA20 در ناحیه فروش افراطی.

هنگامی که چنین الگویی رخ می دهد و شمع بعدی از قیمت بالای الگو گذر می کند، سرمایه گذار می تواند تصمیم به خریدن گیرد.

Belt-Hold-with-Stochastics-and-EMA20.jpg

پس از ورود به معامله بهتر است که یک دستور فروش احتیاطی (Stop Loss) در پایین الگو ایجاد کنید.

شما می توانید اقدامات زیر را در هنگام شکل گرفتن این الگو انجام دهید. فراموش نکنید که استراتژی های کسب درآمد در بازار فارکس یا دیگر بازارهای مالی به خیلی از عوامل دیگر نیز بستگی دارد.

  • پس از اینکه قیمت به بالایEMA20 رسید ۵۰% از معامله خود را ببندید، به شرطی که مسافت طی شده حداقل برابر به طول الگو باشد.
  • A – دستور فروش احتیاطی (Stop Loss) را به میانه الگو تغییر دهید.
  • B – زمانیکه سطح قیمت به سطح ۲۰۰% از طول الگو رسید، ۲۰% دیگر از معامله را ببندید.
  • C- دستور فروش احتیاطی را به بالای الگو منتقل کنید.
    D – زمانیکه قیمت از ۳۰۰% از طول الگو بیشتر شد، مابقی ۲۰% معامله خود را ببندید.
  • E – بقیه ۱۰% معامله را زمانی ببندید که یک شمع مخالف روند ظاهر شد و یا اینکه قیمت به زیر EMA20 رسید.
  • تصمیمات دیگری نیز می شود در این الگو اتخاذ شود.

به پایان قسمت آموزش فارکس – تحلیل نموارد شمعی در تغییر روند از نزولی به صعودی رسیدیم. از اینجا به بعد به الگوهای تغییر روند از حالت صعودی به نزولی خواهیم پرداخت.

این مقاله در حال تکمیل شدن است. تمامی الگوها و استراتژی های تحلیل تکنیکال نمودار شمعی به مرور زمان اضافه می شود.

مرتبط : بهترین روش یادگیری فارکس برای مبتدیان


آموزش فارکس – تحلیل جامع نمودار شمعی در تحلیل تکنیکال


خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا دوشنبه 31 اردیبهشت


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر