موضوعات وبسایت : سیگنال

تحلیل کلاسیک بورس

تحلیل کلاسیک بورس

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 25 دی 1399 ساعت 17:03

در این آموزش تحلیل تکنیکال کلاسیک که یکی از قدیمی‌ترین و پرکاربردترین روش‌های تحلیلی بازارهای سرمایه اعم از ایران و جهان است، آموزش داده می‌شود. تحلیل تکنیکال کلاسیک یکی از بهترین روش‌ها برای بررسی سهام و هدف‌گذاری قیمتی است که در این پکیج به طور کامل آموزش داده می‌شود. در این پکیج علاوه بر آموزش به‌روزترین اصول حرفه‌ای تحلیل‌گری و بررسی سهام، مباحث معامله‌گری از قبیل مدیریت سرمایه، روان‌شناسی معامله‌گر و بایدها و نبایدهایی که باید در زندگی رعایت شود نیز آموزش داده می‌شود.

تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه در اصل روشی برای پیش‌بینی رفتار احتمالی نمودار قیمتی از طریق بررسی داده‌های گذشته مانند قیمت و تغییرات آن، حجم معاملات و ... است. تحلیل تکنیکال کلاسیک در واقع از علم آمار کمک گرفته‌است و با بررسی داده‌های گذشته، رفتار آتی که احتمال رخداد آن بیشتر است را به ما نشان می‌دهد. روش تحلیل تکنیکال کلاسیک می‌تواند در تمامی بازارهایی که بر پایه عرضه و تقاضا فعالیت می‌کنند، استفاده شود. مانند بازارهای بورس اوراق بهادار و بازار سکه و ارز، مسکن و حتی ارزهای دیجیتال.

تحلیل تکنیکال کلاسیک به طور خلاصه پیش‌بینی رفتار آتی قیمت را به وسیله تحلیل و بررسی نمودارهای قیمتی و ... به ما می‌دهد.

تحلیل تکنیکال 3 اصل اساسی دارد:

1-    همه چیز در قیمت لحاظ شده‌است.

2-    قیمت‌ها بر اساس روند حرکت می‌کنند.

3-    تاریخ تکرار می‌شود.

همه چیز در قیمت لحاظ می‌شود.

تحلیل‌گران تکنیکال بر این باورند که تمام عوامل بنیادی و اقتصادی (کلان و خرد) در خود نمودار قیمتی لحاظ شده‌است و دیگر نیازی به بررسی عوامل بیرونی نیست. تحلیل‌گر تکنیکال در ابتدا به این باور رسیده‌است که هر چیزی که بتواند در قیمت تأثیرگذار باشد اعم از فاکتورهای سیاسی، فاندامنتال، جغرافیایی و یا سایر فاکتورها در قیمت یک سهم لحاظ شده‌است. پس از درک و پذیرش جمله فوق به عنوان مقدمه تحلیل تکنیکال کلاسیک به این نتیجه می‌رسیم که تحلیل قیمت‌ها تمام آن چیزی است که ما به آن نیاز داریم. در واقع تکنیکالیست به نوعی مباحث فاندامنتال و بنیادی را نیز بررسی می‌کند اما از طریق بررسی نمودار قیمتی. قریب به اتفاق تحلیل‌گران تکنیکال بر این باورند که نیرویی که جهت عرضه و تقاضا را تغییر می‌دهد برآیند تغییرات فاندامنتال و مربوط به اقتصاد بازار می‌باشد و همین نیرو، بر قیمت‌ها تأثیر می‌گذارد. نمودارها هرگز به تنهایی علت بالا یا پایین آمدن قیمت نیستند؛ بنابراین در علم تحلیل تکنیکال کلاسیک فقط کافی است تغییرات نمودار قیمت بررسی شود که خود حاصل عرضه و تقاضا است.

قیمت‌ها بر اساس روند حرکت می‌کنند.

علم تحلیل تکنیکال روند را دوست یک معامله‌گر می‌داند و تأکید دارد قیمت تمایل بیشتری برای حرکت در روند دارند. مادامی‌که روند جدیدی برای سهم شناسایی نشده، قیمت‌ها در جهت روند قبلی حرکت می‌کنند.

تاریخ تکرار می‌شود.

تاریخ معمولاً تمایل به تکرار شدن دارد. تحلیل تکنیکال نیز از این اصل استفاده می‌کند. به‌طوری‌که اگر واکنش خاصی در قیمت‌ها به صورت مکرر دیده شود، احتمال وقوع آن اتفاق در آینده نیز بیشتر است. این ذات تکراری حرکت قیمت، به روان‌شناسی بازار نسبت داده می‌شود. در واقع معامله‌گران و افراد حاضر در بازار سرمایه تمایل دارند در طول زمان واکنش‌های مشابهی نسبت به تغییرات قیمت بدهند.

تحلیل تکنیکال کلاسیک عمدتاً بر مباحث پایه‌ای و اصولی کار با نمودار قیمت و اندیکاتورها و پیداکردن الگوها استوار است. در این دوره شما با مفاهیم پایه‌ای مانند خطوط حمایت و مقاومت، انواع کانال‌ها و الگوهای قیمتی آشنا می‌شوید. اما نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که تمام مطالب تکنیکالی که آموزش داده می شود بخش تحلیل‌گری شما را تقویت می‌کند. تحلیل تکنیکال یعنی علم کار با نمودار. اما این برای موفقیت در بازار سرمایه کافی نیست. زمانی که شما اولین پول خود را وارد بازار سرمایه کنید ویژگی‌های انسانی از قبیل ترس، هیجان، امید و طمع در شما ظاهر می‌شود که مانع تصمیم درست شما می‌شود. به کنترل و مدیریت‌کردن این عوامل معامله‌گری می‌گویم. فردی در بازار سرمایه موفق است که هم تحلیل و هم معامله‌گری خود را تقویت کند. 

معامله‌گری خود شامل ارکان مدیریت ریسک، مدیریت سرمایه، روان‌شناسی بازار، روان‌شناسی معامله‌گر و بایدها و نبایدهای معامله‌گر می‌باشد. فردی معامله‌گر حرفه‌ای تلقی می‌شود که به حرف تحلیل روز قبل خود عمل کند. متأسفانه به این موضوعات اهمیت کمتری داده می‌شود درحالی‌که طبق گفته سرمایه‌داران بزرگ دنیا حدود 80 درصد موفقیت شما در بازارهای مالی به معامله‌گری شما برمی‌گردد نه تحلیل‌گری. یک معامله‌گر حرفه‌ای حتی باید در رفتار شخصی خود در خانواده و یا در بین همکاران و دوستان ملاحظاتی را داشته باشد تا به سرمایه‌گذاری خود لطمه‌ای نزند.

در این پکیج سعی شده علاوه بر مباحث تحلیل‌گری، تمامی مباحث معامله‌گری نیز آموزش داده شود تا به فردی حرفه‌ای و مستقل برای سرمایه‌گذاری آماده شوید. برای رسیدن به این هدف سعی شده علاوه بر پیشرفته‌ترین و کاربردی‌ترین مباحث تکنیکال، شما را با مهم‌ترین مباحث معامله‌گری آشنا کنیم.

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا پنج‌شنبه 13 اردیبهشت


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر