موضوعات وبسایت : سیگنال

اموزش کامل کار با تریدینگ ویو

اموزش کامل کار با تریدینگ ویو

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 25 دی 1399 ساعت 15:52

آموزش کامل تریدینگ ویو TradingView و کاربردهای آن در کریپتوکارنسی : تریدینگ ویو ، پلتفرمی رایگان جهت تجزیه و تحلیل تکنیکی اکثر بازارهای مالی است که در تمام دنیا مشغول به کار هستند. این پلتفرم در آنالیز بازارهای متنوع سهام، معاملات فیوچرز، فارکس و قراردادهای مبتنی بر وجه تضمین اولیه یا CFD و بازار کریپتوکارنسی یا ارزهای دیجیتال کاربرد دارد. با آموزش کامل تریدینگ ویو، می توانید با چگونگی استفاده از یکی از مفیدترین ابزارهای تحلیل فنی یا آنالیز تکنیکال بازارهای مالی بین المللی آشنا شوید.

آموزش کامل تریدینگ ویو TradingView چه مزایایی دارد؟

با آموزش کامل تریدینگ ویو، می توانید با چگونگی استفاده از یکی از مفیدترین ابزارهای تحلیل فنی یا آنالیز تکنیکال بازارهای مالی بین المللی آشنا شوید.
تریدینگ ویو TradingView ، پلتفرمی رایگان جهت تجزیه و تحلیل تکنیکالی بازارهای مالی است که در تمام دنیا مشغول به کار هستند.

این پلتفرم در آنالیز بازارهای متنوع سهام، معاملات فیوچرز، فارکس و قراردادهای مبتنی بر وجه تضمین اولیه یا CFD و همچنین بازارهای مربوط به ارزهای دیجیتال کاربرد دارد.

همچنین با آموزش کامل تریدینگ ویو به معامله‌گران ، در مورد آنالیز بازار رمزارزها، مشاوره ماهرانه میدهد. گذشته از آن دارای آپشن های متنوعی است که انجام معاملات را برای تریدرها آسان تر می سازد.


✅ شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد ??????


قبل از هر چیز بایستی بگوییم که آدرس وب سایت پرکاربرد تریدینگ ویو به صورت زیر است : ??????

ورود به وب سایت TradingView

تمامی جفت ارزها، عناصر قیمتی، شاخص ها و بازارهای سهام کشورهای گوناگونی از جمله شرکت های امریکایی در این پلتفرم که مخصوص تجزیه و تحلیل است، شرکت دارند.

آموزش کامل تریدینگ ویو

بعضی از شرکت هایی که در بورس کالای ایران حضور دارند نیز، داده های اوراق بهادار تهران را وارد پلتفرم معاملات Tradingview کرده اند.

در آموزش کامل تریدینگ ویو خواهید دید که ابزارهایی که پلتفرم تریدینگ ویو برای آنالیز تکنیکال به کار می برد، از ابزارهای پلتفرم های دیگری مانند Metatrader قوی تر است.

همانطور که گفته شد این پلتفرم رایگان است و استفاده کنندگان فقط با عضویت در آن از طریق وبسایت tradingview.com می توانند از امکانات اولیه و عمومی آن بهره مند شوند.

کاربرانی که دوره آموزش تریدینگ ویو را کامل کرده و می خواهند با امکانات پیشرفته این پلتفرم کار کنند، لازم است ورژن های Pro و Premium آن را نصب کنند.

جهت استفاده از این ورژن ها، لازم است کاربر ماهانه وجهی را برای آنها بپردازد. این ابزارهای پیشرفته شامل اندیکاتورها، اسیلاتورها و تنظیم همزمان چند آلارم ( زنگ هشدار ) و تعدادی دیگر از ابزارهای تحلیلی است.

با آموزش کامل تریدینگ ویو، کاربران مبتدی میتوانند به راحتی در این پلتفرم حساب کاربری ساخته و امکانات آن را به کار برند.

ویژگی های پلتفرم تریدینگ ویو TradingView چیست؟

قبل از آموزش کامل تریدینگ ویو بهتر است با خصوصیات این پلتفرم آشنا شوید.

– تریدینگ ویو این امکان را فراهم کرده که کاربران ایده های سرمایه گذاری را ابداع کنند و استعدادهای خود را در جامعه بزرگ و فعال معامله گران کشف کنند.

– با استفاده از TradingView قادرید آزادانه با هزاران شرکت کننده در بازار مالی بحث و گفتگو کنید، دیگران را در ایده های خود سهیم کنید و از آموزش کامل تریدینگ ویو بهره ببرید.

– تریدینگ ویو نصب و راه اندازی پیچیده ای ندارد.

– اطلاعات بازار را در زمان واقعی ارائه می دهد.

– امکان تحلیل بازار را به کاربران می دهد.

– برای مبتدیان در حین آموزش کامل تریدینگ ویو آسان و قابل فهم است.

– برای کاربران پیشرفته به اندازه کافی قدرتمند است.

– تریدینگ ویو دارای کلیه ابزارهای تحلیل نمودارهاست که برای به اشتراک گذاشتن و مشاهده ایده های تریدینگ مورد نیاز کاربران، کارآیی دارد.

– داده های زمان واقعی و نمودارهای مبتنی بر مرورگر به کاربران امکان می دهد تحلیل های جامع تری از روند قیمت داشته باشند.

– فقط کافی است TradingView را در هر مرورگر به روز شده باز کنید و شروع به بررسی نمودار، یادگیری و به اشتراک گذاری ایده های معاملاتی خود کنید.

– با آموزش کامل تریدینگ ویو درباره طیف گسترده ای از ویژگی های نمودارهای پلتفرم خواهید دانست.

خرید ورژن های ارتقاء یافته تریدینگ ویو TradingView

چگونه معامله گران ایده های خود را در انجمن تریدینگ ویو TradingView به اشتراک می گذارند؟

کاربران ماهر و یا کاربران در حین آموزش تریدینگ ویو، در این انجمن به سهیم کردن دیگران در ایده های خود می پردازند، نقد و استدلال، و اظهار نظر می کنند. همه این تعامل ها توسط معامله گران مختلف در سراسر جهان قابل استفاده است.

انجمن تریدینگ ویو بر مبنای تعامل غیرانتفاعی سرمایه گذاران با استعداد که به پیشرفت یکدیگر کمک می کنند، ساخته شده است.

مقالاتی که روی وبسایت وجود دارد، تجزیه و تحلیل اصیل معامله گران است. آنها می توانند با همکاری هم سرمایه گذاری مؤثرتر و شفاف تری داشته باشند.

در حین آموزش کامل تریدینگ ویو می بینید که وارد کردن نمودار در وب سایت درست مانند یک ویدیوی YouTube آسان است و می توانید دیگران را در مشاهده نمودارهای خود سهیم سازید.

تریدینگ ویو برای سرمایه گذاران، نمودارهای سهام و فارکس را به هم پیوند می دهد و این فرصت را به وجود آورده که معامله گران در بازارهای مختلف، همدیگر را در ایده های خود سهیم کنند.

مراحل آموزش کامل تریدینگ ویو کدام است؟

ایجاد اکانت کاربری اولین قدم در آموزش کامل تریدینگ ویو می باشد. ایجاد اکانت در این پلتفرم بسیار ساده بوده و با اعمال مراحل ز‌یر میتوانید با حساب خود کار کنید.

– در آغاز لازم است وبسایت Tradingview.com را مشاهده نمایید.

– در بالای سمت راست صفحه اصلی روی منو‌ی Sign in کلیک کنید ، سپس از صفحه جدید باز شده گزینه Sign Up را انتخاب کنید.

– در حین آموزش تریدینگ ویو وقتی در صفحه جدید ثبت نام وارد شدید، توسط هر یک از اکانت های ایمیل، گوگل، توییتر و یا facebook در فیلد معین شده‌، می توانید اقدام به عضویت در پلتفرم تریدینگ ویو کنید.

ایجاد اکانت کاربری در آموزش Trading View

چگونه می توان از امنیت حساب کاربری در آموزش تریدینگ ویو مطمئن شد؟

کاربران که در حال آموزش تریدینگ ویو هستند، بهتر است برای تأیید اعتبار خود از تأیید هویت دو مرحله ای استفاده کنند.

شرکت Tradingview اعلام کرده که همیشه در تلاش هستند تا حساب کاربرانشان ایمن و محافظت شده باشد. اما اگر کاربری بخواهد، حتی بیشتر از این از حساب خود محافظت کند، می تواند تأیید هویت دو عاملی یا دو مرحله ای را انجام دهد.

در آموزش کامل تریدینگ ویو می بینید که یک ویژگی جدیدی که Tradingview به سیستم عامل خود اضافه کرده این است که طی فرایندی، علاوه بر رمزعبور حساب، کاربر باید یک کد یکبار مصرف را نیز وارد کند.

این کد، معمولاً به یک دستگاه جداگانه مانند تلفن هوشمند ارسال می شود. با فعال کردن این ویژگی، کاربر از محافظت خود در برابر دسترسی غیرمجاز حداکثر استفاده را می کند.

این روش می تواند برای محافظت از حساب کاربری بسیار مؤثر باشد، که بهتر است در حین آموزش کامل تریدینگ ویو آن را یاد بگیرید. زیرا حتی اگر رمز عبور کاربر با تجربه هم به سرقت رفته باشد، برای دسترسی یک متجاوز کافی نخواهد بود.

با رفتن به زبانه Security در تنظیمات پروفایل خود می توانید تأیید هویت یا Two-Factor Authentication را فعال کنید.

مراحل تایید هویت دو عاملی در آموزش کامل تریدینگ ویو Tradingview

بخش های مختلف پلتفرم چه وظایفی دارند؟ – آموزش کامل تریدینگ ویو

در ادامۀ آموزش کامل تریدینگ ویو با وظایف بخش های پنجگانه مختلف پلتفرم آشنا شوید.

1- در نوار افقی باریک بالای صفحه، منوهای اصلی که هر کدام کاربرد خاصی دارد را میتوانید ببینید.

2- در نوار عمودی سمت چپ صفحه، نمادهایی را می بینید که هر یک ابزاری است که برای ترسیم روی نمودار کاربرد دارد.

3- در بخش اصلی صفحه نمایش، نمودار قیمت بر اساس زمان مشاهده می شود.

4- در نوار عمودی سمت راست، نمادهایی را می بینید که حاوی ابزارهایی است که وظیفه دیده بان یا Wacth List و تنظیم تقویم جدید را دارد.

در سمت راست و بالا، دو منوی وجود دارد که یکی امکان ایجاد قالب‌های جدید را برای استفاده کنندگان فراهم می کند.

این منو جهت کاربران ورژن های Pro یا Premium فعال است. ولی می توانید کاربرد آن را در حین آموزش کامل تریدینگ ویو یاد بگیرید.

توسط منوی دیگر سمت راست و بالای صفحه، می‌توانید در حین آموزش کامل تریدینگ ویو تصویر برداری از نمودارهای خود را ذخیره کرده و روی توییتر انتشار دهید.

5- امکان تست استراتژی ها و ویرایشگر Pine برای به دست آوردن قیمت نزدیک به باز شدن هر شمع در نمودار TradingView

بخش های مختلف پلتفرم Trading View

وظایف منوی اصلی تریدینگ ویو کدامند؟

محل منوی اصلی در نوار افقی بخش بالایی صفحه اصلی می باشد. در آموزش کامل تریدینگ ویو، می بینید که هر یک از گزینه های متنوع آن دارای عملکرد خاصی می باشد. توسط هر منوی آن می‌توان سبک های مختلف نمایش نمودار را انتخاب نمود.

توسط این منوها امکان نظارت بر دوره های زمانی گوناگون، مقایسه نمودارها، افزودن اندیکاتور به نمودارها و آلارم های قیمتی وجود دارد.

در ادامۀ آموزش تریدینگ ویو ، لازم است با وظایف گزینه های منوی اصلی که در بالاترین بخش صفحه تریدینگ ویو، واقع شده، آشنا شوید.

توسط اولین منوی سمت چپ، امکان انتخاب و جستجو در بازارهای مالی گوناگون وجود دارد. این بازارها در زیرمنو ظاهر شده و از چپ به راست شامل بازارهای مالی مختلف سهام stock، معاملات فیوچرز futures، کلیه شاخص‌های اساسی index، فارکس forex، قراردادهای مبتنی بر وجه تضمین اولیه یا مابه‌ التفاوت CFD و بازار رمزارزها cryptocurrencyمی باشند.

در ادامۀ آموزش کامل تریدینگ ویو، زیرمنوهای منوی اصلی توضیح داده می شود.

– اولین گزینه سمت راست صفحۀ نمایشگر، زیرمنوی All Exchanges است که کاربران می‌توانند از طریق آن صرافی‌های مختلف در تریدینگ ویو را نظاره کنند.

به طور نمونه اگر کاربر عبارت BTCUSD را وارد نماید، فهرستی از نمودارهای قیمت BTC در برابر USD را در صرافی‌های مختلف می‌تواند مشاهده کند.

– گزینه دوم دوره های زمانی را به کاربرانی که ورژن Premium تریدینگ ویو را دارند، نمایش میدهد.

– گزینه سوم، چگونگی مشاهده نمایش نمودارهای مختلف در تریدینگ ویو را برای کاربر فراهم می کند. با آموزش کامل تریدینگ ویو، کاربر می‌تواند نمایش نمودار را به سبک دلخواه خود عوض کند.

فرم نمایش نمودار به صورت از پیش تعیین شده، به شکل شمع‌های ژاپنی یا Candlesticks است. زیرا این فرم به خاطر سادگی در میان تحلیلگران، کاربردبیشتری دارد.

– گزینه چهارم compare است که با نمایش چند نمودار در صفحه می توان آنها را با هم مقایسه نمود.

وظایف منوی مقایسه در منوبار اصلی تریدینگ ویو کدامند؟

از آنجا که در ادامۀ آموزش کامل تریدینگ ویو، بعضی وقتها کاربر به تحلیل‌ بین بازارهای مختلف نیاز دارد، بنابراین لازم است بیشتر از یک نمودار را بتواند روی صفحه نمایش ببیند.

با انتخاب منوی مقایسه یا Compare امکان مشاهده چند نمودار همزمان در فرم های نمودار شمعی ژاپنی و خطی بر روی یک صفحه در وبسایت تریدینگ ویو وجود دارد که بتوان راحت تر تحلیل حرکت قیمت ها را انجام داد.

به عنوان نمونه در حین آموزش تریدینگ ویو می توانید نمودار قیمت بیت‌ کوین بافرم شمعی را، با دو نمودار قیمت ارزهای اتریوم و ریپل به صورت خطی در یک صفحه مشاهده نمایید.

جهت مشاهده این نمودارها، بعد از ضربه بر روی منو‌ی Compare در پنجرۀ جدید در فیلد Company Comparison اسامی جفت ارزهای انتخابی خود به طور مثال ETHUSD و XRPUSD را بگذارید.

چگونه می توان به نمودار اندیکاتور اضافه کرد؟

در آموزش کامل تریدینگ ویو، می بینید که می توانید روی نمودارهای قیمت، نشانگرهایی تحت عنوان اندیکاتور و اسیلاتور هم رسم نمایید.

برای این کار بر روی منوی Indicators ضربه زده و در پنجره ای که باز شده نام اندیکاتور انتخابی خود را وارد کنید. می توانید نام اندیکاتور را فهرست کتابخانۀ اندیکاتورها جستجو کرده و آن را پیدا کنید.

به طور نمونه در نمودار قیمت خود می توانید دو اندیکاتور مکدی و ایندکس قدرت نسبی (RSI) را اضافه نمایید.

بهتر است بدانید که در ورژن رایگان Tradingview، فقط اجازه افزودن سه اندیکاتور را به نمودار دارید. با خرید ورژن های ارتقا یافته به لیست تمام اندیکاتورهای کتابخانه دسترسی خواهید داشت که لازم است در ادامه آموزش تریدینگ ویو، با وظایف آنها آشنا شوید.

چگونه می توان تنظیمات انتخابی خود را بر روی نمودار اعمال کرد؟

در ادامه آموزش کامل تریدینگ ویو، میتوان نمودار قیمت را شخصی سازی کرد. در گوشه بالا و سمت راست نوار منوها، نماد چرخ دنده به چشم می خورد با کلیک کردن روی آن، پنجره تنظیمات نمودار تریدینگ ویو ظاهر می گردد.

در آنجا آپشن هایی مانند خطوط حالت، مقیاس و ناحیه زمانی یا time zone، را بسته به انتخاب خود عوض کنید. همچنین با انتخاب گزینه appearance رنگ و ظاهر نمودارهای خود را تغییر دهید.

با آموزش کامل تریدینگ ویو، این امکان وجود دارد که شخصی‌سازی را در هنگام معامله و گرفتن پوزیشن‌های معاملاتی، اعمال نمایید. یکی دیگر از آپشن ها events است که با انتخاب آن امکان نظاره رویدادهای اخباری بر روی نمودار وجود دارد. این آپشن، امکان تحلیل فاندامنتال را به کاربران تحلیلگر می دهد.

منوی تنظیمات در آموزش کامل تریدینگ ویو

چگونه می توان ازمنوی ابزارها در تریدینگ ویو استفاده کرد؟

یکی از تفاوت های عمده سایت تریدینگ ویو با دیگر رقیبان خود در این است که دارای همه ابزارهای استانداردی است که می توان جهت تحلیل بازار روی نمودار رسم نمود. در ادامه آموزش کامل تریدینگ ویو، با کاربرد نوار ابزار آشنا می شوید.

نوار ابزار یک نوار عمودی در سمت چپ صفحه است که دارای ابزارهای متنوعی بوده و هریک با نماد خاصی نمایش داده می شود. هر کدام از این ابزارها ویژگی خاص و پیشرفته ای را برای کاربران فراهم می کند.

وظایف نمادهای موجود در نوار ابزار چیست؟

هر یک از نمادهای موجود در نوار ابزار وظایف مختلفی دارند که در ادامه آموزش کامل تریدینگ ویو، با آنها آشنا می شوید.

این نمادها عبارتند از :

– دسترسی به انواع اندیکاتورها یا نشانگرها

– ابزارهای مورد استفاده در رسم کردن خطوط و روندها روی نمودار

– ابزارهای مورد استفاده در فیبوناچی

– قلم مو برای رسم و رنگ اشکال هندسی

– امکان تایپ متن یا یادداشت بر روی نقاط انتخابی در نمودار

– رسم الگوها که باید در حین آموزش کامل تریدینگ ویو، این ترسیم را یاد بگیرید.

– ابزارهای عملیات محاسباتی و تخمین زدن

– نمایش آیکون های مختلف روی نمودار

– امکان اندازه گیری خطوط روی نمودار

در طی آموزش کامل تریدینگ ویو با کلیک کردن بر روی هرکدام از این نمادهای ابزار، گروهی از ابزارهای وابسته به آن نماد نمایش می شود که کاربر می تواند آنها را انتخاب کرده و آزمایش کند.

نمایش اندیکاتورها روی نمودار

چگونه می توان با ابزارهای ترسیم خط و روند کار کرد؟

در آموزش کامل تریدینگ ویو، می بینید که یکی از ابزارهای مهم در کمک به تحلیل تکنیکال جهت پیش بینی روند قیمت و گرفتن پوزیشن صحیح، استفاده از ابزارهایی همچون خطوط روند است.

با این ابزار امکان رسم خطوط افقی و عمودی وجود دارد، همچنین کانال موازی و روند برگشتی یا رگرسیونی Regression را نیز می توانید ترسیم نمایید.

کافی است در محل مورد نظر، دو نقطه بگذارید و خطوط کمک کننده رسم می گردند.

مابقی ابزارهای دیگر این گروه که در آموزش تریدینگ ویو، با آن آشنا می شوید شامل Info Line و Trend Angle هستند که هرکدام کارکرد خاصی دارند.

به عنوان نمونه جهت به دست آوردن تفاوت قیمت بین دو نقطه و یا محاسبه میزان درصدی آن از ابزار Info Line می توان استفاده کرد. اگر بخواهید زاو‌یه‌ی خط روند رسم کرده را اندازه گیری کنید، ابزار Trend Angle را به کار برید.

دیگر ابزارهای رسم خط، جهت کشیدن خطوط افقی و عمودی روی نمودار کاربرد دارند. اگر بخواهید در حین آموزش کامل تریدینگ ویو بر روی نمودار، کانالی رسم نمایید، ابزار Parallel Channel در این مورد، کاربرد دارد.

رسم خطوط روند بر روی نمودار در آموزش کامل تریدینگ ویو

ابزارهای رسم منحنی های مختلف کدامند؟

در آموزش کامل تریدینگ ویو، با ابزارهای رسم چنگال اندروز آشنا می شوید. این ابزار 3 نقطه‌ رسم می کند که با رسم خطوط شبیه چنگال می‌شود. در رسم با این ابزار، نقطه سوم بین محدودۀ قیمت دو نقطۀ دیگر قرار می گیرد.

ابزار دیگری به نام گن Gann وجود دارد که مبتدع آن ویلیام گن بوده است. او از روش غیر متعارفی در آنالیز تکنیکال که شامل روابط زاویه ای و هندسی در بین اعداد است، استفاده می کرد تا توسط آن حرکت سهام را پیش بینی نماید.

در حال حاضر این ابزار جهت رسم منحنی هایی برای پیش بینی قیمت بر حسب زمان کاربرد دارد. رسم این منحنی ها شامل جعبه گن، مربع گن، مربع ثابت گن و بادبزن گن میشود.

از آنجا که این مقاله به مبحث آموزش کامل تریدینگ ویو، می پردازد، انواع روش های سیستم های معاملاتی در اینجا تشریح نمی شود. ولی در بخش تکنیکال وب سایت بیت پارس می توانید انواع روش های تکنیکال ارزهای دیجیتال را فرا بگیرید.

طرز استفاده از این ابزار ترسیمی پیچیده است و کاربران ماهر می توانند آن را به کار گیرند.

زاویه گن، الگوی نمودار، قیمت و زمان را اندازه گیری می کند. یکی از تفاوت های اصلی نظریه Gann این است که گذشته، حال و آینده نمودار همه در یک زمان با زاویه Gann وجود دارند.

آخرین ابزار منحنی که در آموزش کامل تریدینگ ویو، آشنا می شوید، مربوط به ابزارهای فیبوناچی میباشد. این ابزار چون در هر تایم فریمی کاربرد دارد، در تحلیل تکنیکال اهمیت زیادی دارد و بین تحلیلگران معروف است.

انواع ابزارهای فیبوناچی شامل فیبوناچی اصلاحی، فیبوناچی پروجکشن، فیبوناچی محدوده زمانی، فیبوناچی مدور و مارپیچی و همچنین کانال فیبوناچی هستند.

چگونه می توان با ابزارهای فیبوناچی کار کرد؟

در ادامه آموزش کامل تریدینگ ویو، با مهم ترین ابزارهای فیبوناچی آشنا می شوید. این ابزارها شامل فیبوناچی اصلاحی یا گسترشی و فیبوناچی پروجکشن هستند. تفاوتی که فیبوناچی پروجکشن با دو تای دیگر دارد، این است که در رسم منحنی سه نقطه‌ درنظر گرفته می شود.

برای آنکه اندازه حرکت بازار نسبت به موج قبلی به دست آید، یک نقطه در ابتدای حرکت موج اولیه، نقطه بعدی در انتهای آن موج و نقطه آخر در پایان موجی که بین این حرکت است، قرار می گیرد.

سپس سطوحی که تمام شدن موج حرکتی انتخابی را نشان می دهد، بسته به سطوح فیبوناچی معین می گردد. طی آموزش کامل تریدینگ ویو می بینید که ابزار فیبوناچی جهت محاسبه نسبت موج‌های حرکتی که در یک جهت هستند و مشخص کردن سطوح حمایت و مقاومت کاربرد دارد.

برای مثال اگر اندازه یک موج AB و نسبت فیبوناچی موج بعدی CD را داشته باشیم، با وقوع C و رسم فیبوناچی پروجکشن می توانیم محل نقطه D را حدس بزنیم.

در آموزش کامل تریدینگ ویو، می بینید که ابزارهای فیبوناچی زمانی و فیبوناچی پروجکشن زمانی مشابه ابزارهای فیبوناچی اصلاحی یا گسترشی Extension و فیبوناچی پروجکشن Projection کار می کنند، فرق آنها در این است که به جای برآورد سطح قیمت، فواصل زمانی بالارفتن و پایین آمدن قیمت را، تخمین می زنند.

از دیگر ابزارهای فیبوناچی، که در آموزش کامل تریدینگ ویو، می توانید با طرز کار آنها آشنا شوید، ابزار رسم سطوح و شکل های گوناگون از جمله کانال، دایره، مارپیچ و کنج هستند که در تحلیل نمودار کمک کننده می باشند.

استفاده از ابزارهای فیبوناچی در آموزش کامل تریدینگ ویو

ابزارهای کمکی رسم روی نمودار کدامند؟

جهت آموزش کامل تریدینگ ویو، با کارآیی شکل های هندسی و قلم مو آشنا می شوید. این ابزارها برای رسم برخی شکل های هندسی کاربرد دارند که از آن جمله رسم منحنی، مستطیل، دایره و مثلث روی نمودارهای تریدینگ ویو می باشد.

همچنین برای آنکه متن و یادداشت در نقاط مورد نظر روی نمودار بیفزائیم، ابزار خاصی وجود دارد. این ابزار جهت کشیدن پیکان و افزودن لیبل قیمت روی نمودار تریدینگ ویو نیز استفاده می گردد.

کارآیی ترسیم الگوها روی نمودار چیست؟

در آموزش کامل تریدینگ ویو، می بینید که یکی از مشخصات منحصر به فرد پلتفرم Tradingview، ابزار رسم کردن الگوهای نموداری می باشد.

با این ابزارها کاربران می توانند الگوهای گوناگونی مثل مثلث‌، هِد اَند شولدرو head and shoulder ( الگوی سر و شانه ها ) و الگوهای هارمونیک را بر روی نمودار خود رسم کنند. به این الگوها، پَترن های کلاسیک تحلیل تکنیکال می گویند.

کاربرانی که در آموزش کامل تریدینگ ویو، از تئوری امواج الیوت استفاده می کنند، این ابزار را جهت نوشتن شماره‌ و نام روی امواج به کار می برند. ابزارهای این گروه Elliott Wave نام دارند.

ابزارهای محاسباتی در آموزش کامل تریدینگ ویو کدامند؟

در حین آموزش کامل تریدینگ ویو می بینید که جهت عملیات محاسباتی و تخمین هایی که حین تحلیل نمودار قیمت مورد نیاز است، از نشانه ها، آیکون‌ها و ابزارهای اندازه‌گیری خاصی استفاده می گردد.

کار این ابزارها، اندازه‌گیری دامنه‌ امواج قیمت و محاسبات مربوط به بازه‌ها و محدوده های زمانی می باشد.

برای معامله‌ خرید یا Long، ابزار Long Position کاربرد دارد و برای معامله فروش یا Short از Short Position استفاده می شود. این ابزار جهت نمایش میزان سود معامله و همچنین میزان ریسک معاملات و حد ضرر در پوزیشن ها به کار می روند. در آموزش کامل تریدینگ ویو، از این ابزارها جهت مدیریت ریسک در معاملات استفاده می شود.

ابزارهای محاسباتی تریدینگ ویو

ابزار پیش بینی در تریدینگ ویو کدامند؟

ابزار پیش‌بینی که با عنوان Forecast در نوار ابزار مشخص شده، ابزاری است که در دوره آموزش کامل تریدینگ ویو، کاربران می توانند توسط آنها ایده های خود که جهت تجزیه و تحلیل نمودارها استفاده می کنند را با همدیگر به اشتراک بگذارند.

توسط این ابزار به کاربر امکان داده می شود که نقاط ورود و خروج خود در پوزیشن ها را معین نمایند. جهت جذاب نمودن ایده های خود می‌توانند با این ابزار نمادهایی رسم کنند.

چگونه می توان منحنی های از دست رفته را بازیابی کرد؟

در حین آموزش کامل تریدینگ ویو ممکن است هنگامی که از یک الگوی نمودار در چند دستگاه استفاده می کنید، طرح های نمودارهایتان از بین بروند.

این مورد بسیار متداول است و توجه داشته باشید که این ممکن است حتی در هنگام استفاده از نمادهای مختلف هم اتفاق بیفتد.

تغییراتی که برای چیدمان نمودارهای فعال اعمال می کنید، به طور اتوماتیک یا خودکار در چیدمان نمودار باز یا نسخه های مختلف از همان طرح، همگام سازی نمی شوند.

در اینجا سناریویی ارائه شده است که نشان می دهد چگونه می توان نمودارها را از دست داد.

– شما یک نمودار را در رایانه و تلفن هوشمند خود به طور همزمان باز کرده اید.

– شما در حین آموزش کامل تریدینگ ویو برخی از خطوط روند را برای نمودار ترسیم کرده و آن را ذخیره کرده اید. سپس تصمیم گرفتید نماد EURUSD را جستجو کرده و در همان نمودار، تغییراتی بدهید.

– پس از آن، شما چیدمان نمودار خود را به صورت دستی در تلفن هوشمند ذخیره کرده اید یا به طور اتوماتیک ذخیره شده است.

اگر حالا بخواهید که صفحه نمودار خود را تازه کنید، دیگر نمی توانید خط های روند پیشین را ترسیم کنید، زیرا نمودار در لحظه ذخیره شدن در تلفن هوشمند شما، از بین رفته است.

در اینجا چند توصیه برای جلوگیری از وقوع این اتفاق در آینده آمده است، که بهتر است در حین آموزش کامل تریدینگ ویو از آن مطلع شوید :

– در چندین دستگاه یا در چندین تب مرورگر به طور همزمان با همان نمودار کار نکنید.

– هنگامی که کار خود را با دستگاه دیگری یا در تب مرورگر دیگری ادامه می دهید، برنامه راه اندازی مجدد صفحه چیدمان نمودار را تازه نکنید.

– ذخیره خودکار را در منوی چیدمان نمودار خاموش کنید.

در صورت فراموشی نام کاربری یا رمز عبور، چگونه می توان به TradingView دسترسی پیدا کرد؟

– اگر نام کاربری یا رمزعبور خود را به خاطر نمی آورید، سعی کنید آن را از مرورگر دریافت کنید.

– در صورتیکه نتوانستید، می توانید در ورود به سیستم، روی جمله گذرواژه فراموش شده کلیک کنید.

– به یاد دارید که در حین آموزش کامل تریدینگ ویو شما باید ایمیلی را هنگام ثبت نام استفاده کنید یا شماره تلفن تأیید شده ای را وارد کنید.

همچنین اگر به یاد داشته باشید می توانید نام کاربری خود را در قسمت جستجو وارد کنید، اما نمی توانید جزئیات دیگری را به خاطر بسپارید.

پس در ادامۀ آموزش کامل تریدینگ ویو چندین روش دریافت لینک بازیابی رمز عبور را مشاهده خواهید کرد.

– آدرس ایمیلی که هنگام ثبت نام وارد کرده اید.

– شماره تلفنی که به حساب شما مرتبط است.

– اگر از طریق ورود به شبکه های اجتماعی وارد اکانت کاربری شوید، باید بتوانید با استفاده از همان اعتبار وارد شوید.

– توجه داشته باشید که در حال حاضر بازیابی حساب در برنامه های تلفن همراه موجود نیست. برای بازگرداندن دسترسی به حساب خود، از نسخه مرورگر دسکتاپ استفاده کنید.

فراموشی نام کاربری در تریدینگ ویو

نحوه فعال کردن حساب کاربری بعد از دوره آزمایشی رایگان، چگونه است؟ – آموزش کامل تریدینگ ویو

اگر بعد از پایان دوره آزمایشی رایگان، کاربری به مدت یک ماه برای حساب خود مبلغی پرداخت کرد، امکان فعال کردن مجدد آن با همان نرخ قبلی وجود ندارد.

کاربرانی که جهت گذراندن دوره آموزش کامل تریدینگ ویو، نسخه آزمایشی آن را دانلود می کنند، بر اساس توافقی که هنگام نصب ورژن آزمایشی پذیرش کرده و امضا می کنند، این مسئولیت کاربر را به عهده می گیرند که خودشان قرارداد را ظرف 30 روز فسخ کنند. در صورتیکه کاربر قرارداد نسخه آزمایشی خود را لغو نکرد، طرح ورژن پولی که کاربر باید برای آن پرداخت انجام دهد، به طور خودکار فعال می شود.

شرکت Trading View بعد از ارائه نسخه آزمایشی رایگان برای آموزش تریدینگ ویو، اجازه ادامه کار با این پلتفرم را می دهد. البته هزینه های مختلفی را برای ماه اول بعد از آموزش رایگان، از کاربر دریافت می کند. بنابراین این شرکت قادر نیست که برای ماه های بعدی نیز با همان میزان ماه اول از کاربران هزینه دریافت کند.

به همین دلیل کاربر ضمن هماهنگی با پشتیبان شرکت بایستی از مبلغ جدید اطلاع پیدا کند.

چگونه می توان به داده های ساعت های طولانی دسترسی پیدا کرد؟ – آموزش کامل تریدینگ ویو

می توانید در حین آموزش کامل تریدینگ ویو نمایش داده های Extended Hours را در نمودارهای داخلی یا با کلیک بر روی دکمه Ext در گوشه پایین سمت راست یا در قسمت Symbol در تنظیمات نمودار ببینید.

در آنجا می توانید به طور پیش فرض رنگی را که داده های ساعت های طولانی در نمودار را نشان می دهد، تغییر یا حذف کنید.

بهتر است توجه داشته باشید که همه مبادلات داده های ساعت های طولانی ندارند. اگر هیچ داده Extended Hours برای نمایش موجود نباشد، دکمه Ext در گوشه سمت راست پایین نمودار نشان داده نمی شود.

با این حال ، گزینه Extended Hours در تنظیمات Chart همچنان وجود دارد اما اگر داده های Extended Hours برای آن نماد وجود نداشته باشد، چیزی تغییر نخواهد کرد.

داده های ساعت های طولانی در Trading View

آیا پس از گرفتن اشتراک یکساله می توان دوباره بازپرداخت کرد؟ – آموزش کامل تریدینگ ویو

در ادامه آموزش کامل تریدینگ ویو، با این نکته آشنا می شوید که اگر کسی به طور خودکار اشتراک 1 یا 2 ساله گرفته است و بخواهد دوباره تمدید نماید، لازم است طبق خط مشی TradingView عمل کند.

این شخص می تواند ظرف مدت 14 روز از تمدید خودکار برنامه اشتراک 1 ساله یا 2 ساله خود درخواست پرداخت تمدید دوره را داشته باشد. تا زمانی که مهلت دوره به پایان نرسیده باشد، هیچ تمدید دوره ای پس از گذشت آن دوره 14 روزه، صادر نمی شود.

کسی که علاقمند به آموزش تریدینگ ویو می باشد، می تواند برای پاسخ سوالات خود با تیم پشتیبانی آنلاین بیت پارس تماس گرفته و مشورت نماید.

همچنین می توانید سوالات یا نظرات خودتان را در پایان همین مطلب و در بخش دیدگاه ها ارائه کنید.

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا سه‌شنبه 25 اردیبهشت


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر