موضوعات وبسایت : سیگنال

تحلیل نسبی سهام

نویسنده : سمانه KZ | زمان انتشار : 01 بهمن 1399 ساعت 16:23

تحلیل نسبتی یکی از سبک های نوین تحلیل گری در بازار می باشد. یکی از نکات با اهمیتی که معامله گران همواره با آن درگیر هستند این است که چه سهمی بخریم، کدام سهم بهتر است؟ کدام صنعت بهتر است؟ کدام بازار بهتر است؟ به عنوان نمونه وقتی شما در بورس تهران فعال هستید می خواهید ببینید که به عنوان نمونه اگر بنا باشد یک سنگ آهنی بخرید گل گهر بهتر است یا چادرملو؟ از آنجایی که در بورس تهران بازار یک طرفه است این شناسایی تنها در حوزه انتخاب خلاصه می شود اما وقتی در بازار دو طرفه قرار داریم این می تواند به تکنیک های ناب هجینگ معطوف شود. فرض کنید در شکل زیر همبستگی دو نمودار AUDUSD و GOLD را می بینید. این تصویر بیان می کند که حرکتی این نمودار شباهت بسیاری دارد و در واقع حرکت این دو نمودار کورلیشن بالایی دارد. x1572442281001.gif.pagespeed.ic.b4eq1OrN5h.png   اما اگر نسبت این دو را بررسی کنیم یعنی نمودار  GOLDAUD بررسی شود می بینیم که این نمودار تغییرات زیادی دارد و به شدت تحلیل پذیر است. در واقع ما گاهی می توانیم از تکنیک هج کردن استفاده کنیم. مثلا در این شکل وقتی تحلیل می شود که GOLDAUD می تواند یک موج 3orC بسازد می توانیم GOLD بخریم و AUDUSD بفروشیم! در واقع موقعیت معاملاتی ما یک مدل هج است و اثر دلار را از بین بردیم اما یک هج هوشمندانه است که صرفاً می خواهیم روی سرعت نوسانات دو نمودار نسبت به هم برنامه ریزی معاملاتی داشته باشیم. x1572442281002.gif.pagespeed.ic.5ChuOb2PSE.png   یک قابلیت بسیار خوب که در نرم افزار داینامیک تریدر قرار دارد برای تولید نمودارهای نسبتی می باشد. از قسمت File-New Chart وارد صفحه زیر شوید. در سمت راست گزینه Ratio را انتخاب کنید در قسمت بالا و پایین دو سهم انتخاب کنید. کاری که نرم افزار می کند نمودار بالا را به نمودار پایین تقسیم می کند. و عملاً نسبت دو سهم تولید می شود. در شکل زیر نمودار گل گهر به چادرملو تولید خواهد شد. x1572442281003.png.pagespeed.ic.NQhldRSmAt.png شما نسبت دو سهم را به شکل مستقل تحلیل می کنید. فرض کنید تحلیل شما روی این چارت این است که رشد خواهد کرد این رشد به معنی این است که گل گهر نسبت به چادر ملو قوی می شود. چگونه می تواند قوی شود؟

  • گل گهر رشد کند چادرملو افت کند.
  • گل گهر رشد کند چادرملو رشدش نسبت به گل گهر کمتر باشد.
  • گل گهر خنثی شود چادرملو ریزش کند.
  • گل گهر ریزش داشته باشد چادرملو ریزش بیشتری داشته باشد.

در واقع تحلیل به شما می گوید اگر دنبال خرید هستید و فکر می کنید سنگ آهنی خوب است گل گهر را انتخاب کنید.

صفحه دانلود نرم افزارها

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا سه‌شنبه 1 خرداد


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر