موضوعات وبسایت : سیگنال

چگونه یک تریدر موفق شویم

چگونه یک تریدر موفق شویم

نویسنده : سمانه KZ | زمان انتشار : 08 آذر 1399 ساعت 18:49

معمولا تنها یک دلیل وجود دارد که افراد علاقمند به ترید کردن می شوند: پول! هیچ مشکلی با این قضیه نیست. ترید کردن فرصت بزرگی است برای کسب درآمد به صورتی که لازم نیست ساعت ها وقت صرف کنید و شما حتی می توانید معاملات خود را به گونه ای تنظیم کنید که در کنار کار اصلی شما به افزایش درآمد شما منجر شود. تمامی اینها خوب است و پول محرک بهتری نیز برای انگیزه ترید می باشد. اگرچه این مطلب می تواند سریعا به جهت مخالف تغییر کرده وقتی که یک تریدر اهداف مادی خودش را از منظر اشتباهی می بیند. در این مقاله به این سوال می پردازیم که چگونه یک تریدر حرفه ای شویم؟

اگر شما به پول نیاز دارید، شما آن را به دست نخواهید آورد! وقتی که محرک اصلی شما برای ترید پول باشد، معمولا یکی از دو اتفاق زیر می افتد:

1- توقعات غیر واقعی

زمانی که ما به عنوان یک معامله گر تازه کار شروع به کار می کنیم، این گونه برنامه ریزی می کنیم که فقط چندسال زمان می برد تا بتوانیم چندصددلار و یا چند هزار دلار را به حجم عظیمی از پول تبدیل کنیم و از کار روزانه مان خودمان را بازنشست کنیم. داشتن این گونه توقعات غیر واقعی  در زمانی که آن ها به نتیجه نمی رسند سریعا منجر به ناامیدی در معامله گر می شود. نرخ خروج معامله گران تازه کار رقمی نجومی بوده (40درصد در ماه اول) و یکی از اصلی ترین دلایل خروج همین اهداف و انتظارات نادرست می باشد.

وقتی که تریدر می بیند که ترید کردن ساده و سریع به نتیجه نمی رسد معمولا سه اتفاق می افتد، از بازار خارج می شود، دست به معاملات با ریسک بالا می زند و یا امیدوار می ماند با این اعتقاد که ممکن است سیستمی وجود داشته باشد که بتواند با آن ضررهای گذشته را جبران کند.

سرمایه گذارانی که بین موقعیت مالی کنونی آنها و سطوح آرزوی آنها اختلاف زیادی وجود دارد، سهام های پرریسک تری را در سبد معاملاتی خودشان نگه می دارند.

2- نیاز به ترید

انتظارات بالا همانگونه که گفتیم برای رسیدن به هدف، می تواند منجر به ترید بیشتر و به تبع آن افزایش ریسک شود. همانطور که خواهیم دید مقید کردن خودمان برای کسب مقدار X واحد از پول مطمئن ترین راه برای عدم موفقیت در ترید می باشد.

مخصوصا تریدرهایی که حسابهایی با بالانس کم دارند با این قضیه دست و پنجه نرم می کنند چرا که آنها به زودی می فهمند که یک حساب کوچک آنهارا به جایی که در ذهنشان به عنوان هدف می باشد هدایت نخواهد کرد. هرچند ممکن است تعبیر شما این باشد که ترید برروی حساب کوچک فرقی با دیگر تریدها ندارد، و این مطلب درست نیست. ترید با حسابی که بالانس پایینی دارد بسیار بسیار مشکل است. با یک حساب معاملات کوچک، پوزیشن های سودمند شما اغلب با سود ناچیزی بسته می شود که برای شما بی معنی بوده و این باعث ایجاد احساس نیاز برای ترید بیشتر شده که منجر به واردآورد ریسک به معاملاتتان می گردد.

اگر بیخیال معامله گری شده اید شاید این مقاله بتواند کمکتان کند.

برای هدف گذاری در ترید چه کارهایی را نباید انجام داد

زمانی که برای خودتان هدف گذاری می کنید، تعدادی نبایدها وجود دارد و من به شما توضیح خواهم داد که چرا شما باید از این نبایدها دوری کنید اگر که می خواهید تریدر بهتری شوید.

1- اهداف بازگشت سرمایه روزانه یا هفتگی

من تریدرهای زیادی را می بینم که می خواهند در هفته 3 تا 5 درصد سود کسب کنند چرا که آنها حساب کرده اند که این مقدار از سود به آنها در جهت رسیدن به اهدافشان در مدت زمان معینی کمک خواهد کرد.

اهداف مادی بدترین اهداف می باشند چرا که باعث ایجاد نیاز به ترید می شوند و این مطلب تریدر را ترغیب می کند که دایم به دنبال سیگنال باشد. 99 درصد اوقات اینگونه تریدرها هرگز به هدفشان دست پیدا نمی کنند و کارشان با ضرر به پایان می رسد چرا که آنها دست به معاملات متوسط می زنند با این امید که تارگت معامله شان را بفهمند.

شما نمی توانید کنترل کنید که بازار چه مقدار حرکت می کند و چقدر می توانید از بازار کسب نمایید. تنها چیزی که در کنترل شماست ریسک هر معامله و نوع آن معامله می باشد. درآمد و نتیجه خارج از اختیار شما می باشد. بعضی هفته ها شما معاملات بهتر و یا سود بیشتری خواهید داشت و برخی اوقات شما فقط باید بیرون از بازار بنشینید. شما باید احساس نیاز به ترید را تا حد ممکن برطرف کنید. (الزام به ترید را به حداقل برسانید.)

2- گرفتن تعداد مشخص پیپ در هفته

به انجمن ها و سایت های مختلف در اینترنت سر بزنید و شما خواهید دید که افراد زیادی به دنبال روشی برای کسب 20 پیپ در روز و یا 100 پیپ در هفته هستند. مجدد آن تریدرها مشکل را در سمت اشتباهی نگه داشته اند و برای یک عملکرد خوب مقدار پیپ را ملاک قرار داده که این نیز بی معنی بوده چرا که شما جنبه ریسک تریدرهای خود را در نظر نگرفته اید.

تریدرهایی که هدف خود را متناسب با مقدار پیپ کسب شده تعیین می کنند به مانند این است که تریدرهای خود را با توجه به رسیدن به هدف زود بسته و خودشان را از کسب سود بیشتر در ادامه روند محروم می کنند و یا ناامیدانه سعی می کنند که پوزیشن های خودرا برای مدت طولانی باز نگه دارند و در آخر با هیچی به پایان می رسانند. همیشه با ذهنی باز در بازار بمانید و مواردی را که در دسترس هست را بگیرید.

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا یکشنبه 16 اردیبهشت


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر