موضوعات وبسایت : سیگنال

آموزش تحلیل بنیادی مقدماتی

آموزش تحلیل بنیادی مقدماتی

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 01 بهمن 1399 ساعت 00:58

اطلاعات دوره آموزش تحلیل بنیادی مقدماتی

در تعریف تحلیل بنیادی می‌توان با این پرسش آغاز نمود: تا کنون اندیشیده‌اید که قیمت هر آنچه که شما آن را خرید و فروش می‌کنید، خواه یک سهم باشد یا یک کالا، به عوامل مختلفی بستگی دارد؟ و می‌توان گفت بنیاد ساختار آن را تحت تأثیر قرار داده‌است؟ این عوامل می‌تواند فارغ از شرایط عرضه و تقاضا باشد. عرضه و تقاضا همیشه بر اساس قیمت ذاتی و بنیادی یک سهم یا کالا نیست؛ اما در تحلیل بنیادی ما به مطالعه و بررسی عواملی خواهیم پرداخت که به‌طور بنیادی و ذاتی بر ارزش سهم تأثیرگذار است، در تحلیل بنیادی کاری با عرضه و تقاضا نداریم. فلسفه تحلیل بنیادی این است که هر چیزی در بلندمدت به ارزش واقعی خود خواهد رسید. ممکن است شما در تحلیل بنیادی یک سهم متوجه شوید که قیمت کنونی سهم با ارزش ذاتی سهم تناسبی ندارد. تحلیل بنیادی روشی است که طی آن فرد با محاسبه ارزش ذاتی آن می‌تواند فاصله از این ارزش را به‌عنوان فرصت سودآوری شناسایی کند.
منطقی است که موارد بسیاری روی ارزش اوراق بهادار تأثیر بگذارند و یک تحلیل‌گر بنیادی باید عوامل اقتصاد کلان، صنعت و شرکت را به‌خوبی آموخته باشد. هدف نهایی انجام تحلیل بنیادی، به دست آوردن ارزشی است که سرمایه‌گذار بتواند آن را با قیمت کنونی اوراق بهادار مقایسه کند. درصورتی‌که قیمت بازاری سهم مورد بررسی، اختلاف زیادی با ارزش محاسباتی تحلیل‌گر بنیادی داشته باشد فرد می‌تواند نسبت به خرید آن سهم اقدام نماید.
تحلیل بنیادی روشی مدت‌دار است که اگر خوب آن را بلد باشید، لزوماً نمی‌توانید در همه صنایع موفق عمل کنید! به عبارتی قابل انتقال به کمک دوره نبوده و سعی شده اصول و ابزارهای آن در این دوره تدریس شود؛ و اگر شما تحلیل‌گر بنیادی در صنعت کشتی‌سازی هستید، لزوماً باعث نخواهد شد که صنعت خرده‌فروشی را بتوانید به‌خوبی با تحلیل بنیادی تحلیل کنید.
بنابراین علاوه بر تلاش‌های این دوره، این خودتان هستید که خود را تحلیلگر بنیادی می‌کنید، در دوره آموزش تحلیل بنیادی به بررسی عوامل مقدماتی و درعین‌حال کاربردی همچون تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی و آشنایی با اقلام آن می‌پردازیم، همچنین در تحلیل بنیادی در هر بخش به بررسی روش‌های ارزش‌گذاری در شرکت‌های تولید و سرمایه‌گذاری پرداخته می‌شود، قبل از هر چیز شما در تحلیل بنیادی نیاز دارید به طور مستمر به اطلاعات بنیادی شرکت‌ها دسترسی داشته باشید. یکی از راه‌های جذب اطلاعات برای تحلیل بنیادی این است که به سایت کدال مراجعه کنید، در آنجا به‌ صورت رایگان از اطلاعات شرکت‌ها و صورت‌های مالی آن‌ها برای تحلیل بنیادی خود استفاده کنید. شرکت‌های بورسی موظف هستند به صورت ماهانه گزارشی از عملکرد خود را در این سایت منتشر کنند.
در تحلیل بنیادی یک سهام در هنگام خرید دو شاخصه اصلی باید مورد بررسی قرار گیرند. اولین شاخص مهم در تحلیل بنیادی، عوامل کیفی مانند پیشینه و تجربه گروه مدیران شرکت است. سهامدار عمده، سیاست‌ها و برنامه‌های توسعه شرکت در زمره عوامل کیفی هستند. دومین فاکتور در تحلیل بنیادی، عوامل کمی مانند روند سودآوری شرکت است. ترجیح ما در تحلیل بنیادی این است که رشد هر سهم، رشد حاصل از کسب‌وکار باشد تا رشد حاصل از صرفه‌جویی در هزینه‌های شرکت.
یک تحلیلگر بنیادی باید به موارد زیادی توجه کند. یکی از آن‌ها میزان فروش شرکت است. روند سودسازی شرکت مربوط به فروش و بهای تمام‌شده است. اصولاً رشد درآمد تنها از ۲ راه امکان‌پذیر است:
از طریق افزایش حجم فروش شرکت (فروش کالاهای بیشتر با قیمت مشابه)
از طریق فروش با حجم ثابت و حاشیه سود بالاتر (کاهش قیمت تمام‌شده یا افزایش قیمت)

هرکدام از این عوامل مسائل خود را به همراه خواهد داشت که در دوره آموزش تحلیل بنیادی  یکی از آموزش‌های مهم برای ورود به بازار بورس است به آن خواهیم پرداخت؛ بنابراین تحلیل بنیادی به پیش‌بینی روند درآمدی شرکت‌ها می‌پردازد و قیمت آینده سهم را با توجه به شاخص P/E گروه مشخص خواهد کرد. برای مثال تحلیل هرکدام از گروه‌های بورسی نکات خاص خود را دارد که در دوره آموزش تحلیل بنیادی به صورت جامع و کامل به بررسی آن خواهیم پرداخت.

سرفصل‌های دوره آموزش تحلیل بنیادی مقدماتی

پیش‌نیاز‌های دوره آموزش تحلیل بنیادی مقدماتی

آموزش سرمایه‌گذاری و آشنایی با بورس

اطلاعات بیشتر

ویژگی‌های دوره آموزش تحلیل بنیادی مقدماتی

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

مشاهده نمونه گواهینامه

با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

این دوره طوری طراحی شده است که محتوای آموزشی دوره حول چند پروژه واقعی و کاربردی هستند تا یادگیری دانشجو در طول دوره به کاربردهای عملی تبدیل شود و به این ترتیب بالاترین سطح یادگیری را فراهم نمایند.

در صورت قبولی در دوره، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات آن در بخش دوره‌های آموزشی رزومه‌ساز «جاب ویژن»، تایید مهارت خود را در قالب اضافه شدن «مدال مهارت» به روزمه آنلاین خود دریافت نمایید. این مدال علاوه بر ایجاد تمایز در نمایش رزومه شما، باعث بالاتر قرار گرفتن آن در لیست انبوه رزومه‌های ارسالی به کارفرما شده و بدین ترتیب شانس شما را برای استخدام در سازمانهای موفق و پر متقاضی افزایش می‌دهد. 

مشاهده اطلاعات بیشتر

نظرات (10 نظر)

سوالات پرتکرار

خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.

برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

پس از صدور گواهی نامه، نسخه الکترونیکی گواهی نامه در اختیار شما قرار می گیرد. در صورت درخواست شما، نسخه فیزیکی گواهی نامه نیز می تواند برای شما ارسال شود. هزینه ارسال بر عهده کاربر خواهد بود.

بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

مواردی که در آموزش تحلیل بنیادی ارزیابی می‌کنیم شامل موارد زیر خواهد بود:
درآمدها
درآمد به ازای سهم (EPS)
نسبت P/E
نسبت PEG
بازدهی سود نقدی (Dividend Yield)
نسبت بدهی / حقوق صاحبان سهام (D/E یا Debt/Equity)
ارزش دفتری
بازدهی حقوق صاحبان سهام (ROE)
اما سؤالی که برای هر فرد در مورد تحلیل بنیادی اغلب پیش می‌آید این است که مزایای این نوع تحلیل نسبت به تحلیل تکنیکال چیست؟ برای پاسخ به این سؤال می‌بایست بگوییم که روش‌ها و راهکارهایی که برای تحلیل بنیادی به کار می‌رود بر اساس داده‌های مالی است و این مورد بر اساس فرضیات شخصی بنا نمی‌شود، تحلیل بنیادی، وضعیت اقتصاد در بلندمدت، آمارهایی مانند مصرف‌کنندگان و گرایش آن‌ها و تکنولوژی را نیز در نظر می‌گیرد. داده‌های بسیاری در یک تحلیل بنیادی می‌تواند تحلیل شود. محاسبه سیستماتیک ارزش دارایی در تحلیل بنیادی، می‌تواند ارزش را به صورتی دقیق مشخص کند و در نتیجه می‌توانیم تصمیمات دقیق‌تری برای خرید یا فروش بر اساس داده‌های موجود با فرض محاسبه درست دریافت کنیم.
درک بهتر در تحلیل بنیادی، حسابداری دقیق و تحلیل صورت‌های مالی نیز کمک می‌کند تا اندازه‌گیری همه‌چیز بهتر انجام شود. دقت تحلیل بنیادی بیشتر است؛ اما معایب تحلیل بنیادی چیست؟ درست است که با تحلیل بنیادی می‌توان به خطای بازار پی برد و سهامی که پایین‌تر از ارزش ذاتی معامله می‌شود را زودتر تشخیص داد اما هیچ شاخصی وجود ندارد که در تحلیل بنیادی با آن بتوانیم زمان حرکت سهم به سمت ارزش ذاتی را متوجه شویم. زمان‌بر بودن و نیاز به مطالعه و تحقیق بسیار برای انجام تحلیل بنیادی از جمله معایب این نوع تحلیل است.
انجام تحلیل‌ برای صنعت، مدل‌سازی مالی و ارزش‌گذاری سهام در تحلیل بنیادی کار ساده‌ای نیست. این کار می‌تواند بسیار پیچیده شود و میزان زیادی کار برای انجام درست آن لازم باشد.
فرضیات و اطلاعات غلط برای شما در تحلیل بنیادی می‌تواند تصمیمات شما را زیر سؤال ببرد. فرضیات یک نقش حیاتی در پیش‌بینی مسائل اقتصادی در تحلیل بنیادی ایفا می‌کنند؛ بنابراین مهم است که بدترین و بهترین سناریو را در این تحلیل در نظر بگیرید. رکود اقتصادی غیرمنتظره، تغییرات سیاسی یا قانون‌گذاری می‌تواند مشکلات بسیاری را در تحلیل بنیادی ایجاد کند.

اطلاعات دوره

زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:

40 ساعت

مجموع محتوای آموزشی:

5 ساعت

تالار گفتگو

درباره استاد

15698528833187165.jpg

قاسم کریمی

قاسم کریمی، مؤسس انجمن مديريت و انجمن بازار سرمايه دانشگاه شريف، دانش‌آموخته مهندسي نفت و کارشناسی‌ارشد مديريت كسب‌و‌كار در حوزه مالي (MBA Finance) از دانشگاه صنعتي شريف هستند.

از سوابق کاری ایشان می‌توان به كارشناس شركت فرابورس ايران، مشاور سرمايه‌گذاري شركت مديريت سرمايه كيان در حوزه تأمين مالي، كارشناس تحليل بنيادي بورس 24 به طور خاص صنعت پتروشيمي و مدرس دوره‌های آموزشی تحلیل تکنیکال و بنيادي دانشگاه صنعتی شریف، تهران، اميركبير و دانشگاه‌هاي شهرستان‌ها، شعبه مركزي شركت كارگزاري مفيد، همكاري با سازمان‌ها و شركت‌ها اشاره کرد.

اطلاعات بیشتر

درباره گواهینامه

logoo.jpg

مکتب‌خونه

حد نصاب قبولی در دوره:

70.0 نمره

فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد.

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا یکشنبه 30 اردیبهشت


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر