موضوعات وبسایت : سیگنال

بهترین ارز های دیجیتال برای ترید

نویسنده : سمانه KZ | زمان انتشار : 20 آبان 1399 ساعت 23:54

top-crypto.jpg

سرمایه گذاری بر روی ارز های دیجیتال، در سال‌های اخیر به یکی از دغدغه های مهم افراد علاقه‌مند به این حوزه  تبدیل شده است. در حقیقت می‌توان گفت که سودآوری و نوسانات جالب توجه کریپتوکارنسی‌ها موجب شده تا بسیاری از افراد که پیش از این آشنایی چندانی با ترید و سرمایه گذاری در بورس و بازار‌های مالی نداشتند، به این وادی وارد شده و برای کسب سود بیشتر اقدام به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال کنند.

 اگر شما نیز به تازگی قصد سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال را دارید و یا تصمیم گرفته‌اید که در این بازار مشغول به ترید و معامله‌گری شوید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا تعدادی از بهترین ارزهای دیجیتال را برای سرمایه گذاری به شما معرفی کنیم.


سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال


در مقاله «چرا در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم» گفتیم که یکی از کاربردهای بسیار متداول ارزهای دیجیتال، تریدینگ یا همان خریدوفروش آنهاست. یکی از اهداف اصلی و ویژگی های بارز ارزهای دیجیتال، عدم تورم پذیری در برابر التهابات و نوسانات اقتصادی است و چون حجم معاملات آنها با یک قاعده مشخص افزایش پیدا می‌کند، بانک‌های مرکزی و دولت ها نمی‌توانند در حجم آنها دخالت کنند و قیمت ارزها را در مقابل یکدیگر بالاتر ببرند. به همین علت است که برخی از سرمایه‌گذاران، از ارزهای دیجیتال به عنوان ابزاری برای پوشش ریسک همانند طلا استفاده می‌کنند.

با این وجود اگر از پروتکل‌ها و اهداف ایجاد شدن ارزهای دیجیتال اطلاعات کافی داشته باشید، حتما می‌دانید که این ارزها به هیچ وجه با هدف ایجاد مکانی برای سرمایه گذاری ایجاد نشده‌اند و هدف همه آن ها در ابتدا ایجاد روشی برای پرداخت‌های اینترنتی و بدون قابلیت ردیابی بوده است. به عبارت دیگر هدف اولیه این ارزها ایجاد روشی برای مبارزه با نظام سرمایه داری و بانکداری حال حاضر دنیا بوده که امروزه تبدیل به روشی برای سرمایه گذاری شده است. نکته جالب توجه این است که بیش 97 درصد از کل بیت کوین های موجود در دنیا، تنها در اختیار 4 درصد از آدرس کیف پول‌ها می‌باشد!

مورد بعدی که در سرمایه ‌گذاری ارزهای دیجیتال باید به آن دقت کنیم، موضوع هرم سرمایه داری است. با ورود نظام سرمایه داری به دنیای ارزهای دیجیتال، هدف اصلی بسیاری از این ارزها تغییر کرد و قیمت ارزهایی مثل بیت کوین، از چند دلار به چند ده هزار دلار افزایش پیدا کرد. این افزایش قیمت سبب شد تا سرمایه گذاری بیشتری بر روی آن انجام شود.


بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری


با توجه به اینکه ارزهای دیجیتال بسیار پرنوسان و همینطور سود آور هستند، اغلب تریدرها سرمایه خود را از بازار فارکس به بازار کریپتوکارنسی منتقل می‌کنند. شاید بتوان گفت که علت اصلی انفجار قیمت ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۷ همین امر است، در آن سال ها شرکت‌های بسیار زیادی وارد فعالیت مبادلاتی بر روی این ارزها شدند، این استقبال آنچنان بود که برای اولین بار تمامی شرکت‌های عرضه‌کننده ارز دیجیتال با یک صف طولانی مواجه شده و چون فرایند خرید بصورت مبادله و پس‌انداز الکترونیکی انجام می‌شود، بسیاری از شرکت‌های توسعه دهنده تمهیدات و زیرساخت های لازم را برای مواجه شدن با چنین استقبالی فراهم نکرده بودند، در نتیجه بازار با افزایش تقاضا روبرو شد و بطور ناگهانی یک انفجار قیمتی در ارزهای دیجیتال بوجود آمد.

با یادآوری این نکته، در ادامه قصد داریم تا فارغ از موضوع خوب یا بد بودن تبدیل شدن ارزهای دیجیتال به روشی برای سرمایه گذاری، بهترین ارز دیجیتال را برای انجام سرمایه گذاری مطمئن معرفی کنیم.

1. بیت کوین (BTC)

بیت کوین به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود و همواره در طول عمر یازده‌ ساله خود نشان داده است که یکی از بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری نه تنها در بازار ارزهای دیجیتال، بلکه در مقایسه با سایر بازارهای موازی مانند طلا و دلار است.  

بررسی نحوه عملکرد بیت‌کوین در طی ۱۰ سال گذشته نشان می‌دهد که با وجود تمام فراز و نشیب‌هایی که در مورد پادشاه ارزهای دیجیتال وجود داشته، باز هم جلوتر از بسیاری از بازارهای دیگر است. گفتنی است که بیت کوین در حال حاضر با قیمت حدود ۹۳۰۰ دلار معامله می‌شود، از ماه ژوئیه ۲۰۱۰ تا کنون، حدود ۹ میلیون درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. سرمایه گذاری در بیت کوین چندین دلیل متعدد دارد که در زیر به آن‌ها اشاره شده است:

  • توسط تمامی صرافی های ارز دیجیتال، پشتیبانی و پذیرفته شده است.
  • اولین ارز دیجیتال رسمی به شمار می‌رود.
  • بالاترین قیمت را در میان سایر ارزهای دیجیتال دارد.
  • دارای بیشترین حجم معاملات نسب به سایر ارز‌های دیجیتال است.
  • بیشترین سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال در آن صورت می‌گیرد.
  • دارای قابلیت استخراج است.
  • تعداد محدودی از آن وجود دارد (۲۱ میلیون واحد).
  • استفاده از بیت کوین به عنوان کوین مرجع، بطوریکه همه آلت کوین‌ها نسبت به بیت کوین خرید و فروش می‌شوند
  • همه آلت کوین‌ها به تغییرات قیمت بیت کوین وابسته هستند.

2.ریپل (XRP)

ریپل یکی از ارزهای دیجیتالی است که اوایل سال ۲۰۱۸ با رشد خیره کننده ۷۰۰۰۰ درصدی خود توجه همگان را به خود جلب کرد. این درحالی است که ریپل در سال ۲۰۱۳ وارد بازار کریپتوکارنسی شد و در آن زمان قیمتش تنها ۰.۰۰۵ دلار بود. ریپل پس از رسیدن به اوج قیمتی خود ریزش شدیدی را تجربه کرد و در حال حاضر در زمان نوشتن این مقاله، با قیمت ۰.۲۳ دلار معامله می شود. با این وجود همچنان حدود ۵۶۰۰ درصد نسبت به قیمت اولیه خود رشد داشته است. در واقع اگر شما در اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی که قیمت هر واحد ریپل ۰.۰۰۵ دلار بود، فقط ۱۰۰۰ دلار در ریپل سرمایه‌گذاری می‌کردید ( با دلار ۳۱۰۰ تومانی آن زمان به پول ایران ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان) و در ژانویه سال ۲۰۱۸ (یک سال بعد) در قیمت ۳.۸ دلار می‌فروختید، سرمایه شما بیش از ۷۰۰۰۰ دلار ارزش داشت!

با وجود اینکه ارز دیجیتال ریپل (XRP) قابلیت استخراج ندارد و به گفته توسعه‌دهندگان آن، برای سرمایه گذاری ایجاد نشده است، اما پتانسیل بسیار زیادی برای رشد قیمت دارد. ریپل در حال حاضر قصد دارد تا دامنه فعالیت‌های خود را گسترش دهد و روشی جایگزین سوئیفت ایجاد کند که در آن معاملات به صورت آنی انجام شده و کمترین اتلاف زمان و هزینه را داشته باشند.

شرکت ریپل بنیاد و فاندامنتال بسیار خوبی دارد، هر روز اخباری شنیده می شود مبنی بر اینکه بانک‌های بزرگ دنیا به شبکه ریپل می‌پیوندند و حتی اخیرا به طور غیر مستقیم ریپل با شرکت ویزا نیز همکاری نموده است. در نتیجه این حجم از اخبار مثبت، افزایش استقبال و تقاضای بیشتر به سمت ارز دیجیتال ریپل را در پی خواهد داشت و باعث می شود تا سرمایه گذاری در ریپل امری هوشمندانه بنظر برسد. البته گفتن این نکته حائز اهمیت است که نباید از XRP انتظار افزایش قیمت نجومی داشته باشید، چرا که شرکت ریپل اعلام کرده است که نمی گذارد ارز دیجیتال آن تحت تاثیر هیجانات بازار قرار بگیرد.

3. اتریوم (ETH)

علی‌رغم اینکه اتریوم(ETH) نسبت به بیت کوین از طول عمر کمتری برخوردار است، اما توانسته در این مدت زمان کوتاه به موفقیت‌های بسیاری دست یابد. اتریوم پس جهش چشمگیر ارزهای دیجیتال در اواخر سال ۲۰۱۷ و اوایل سال ۲۰۱۸ رشدی در حدود ۱۰۰۰۰ درصد را تجربه کرده است و باعث شده که از آن زمان به بعد به شدت مورد توجه سرمایه گذاران قرار بگیرد.

ارز دیجیتال اتریوم یکی از بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری محسوب می شود چرا که ویژگی‌هایی بسیار مشابه بیت کوین دارد. قابلیت استخراج، پشتیبانی از جفت ***/ETH در اکثر صرافی‌های ارز دیجیتال، حجم معاملات بالا و استفاده توسعه دهندگان از پلتفرم اتریوم، از جمله دلایل محبوبیت این رمز ارز بشمار می‌رود.

با این حال، یکی از موضوعاتی که بسیاری از سرمایه گذاران اتریوم را نگران کرده، عدم وجود محدودیت در استخراج اتریوم است. اما باید گفت که جای نگرانی وجود ندارد، چراکه سختی شبکه اتریوم روز به روز در حال افزایش است و حتی پس از اتمام استخراج بیت کوین، بسیاری از ماینرها به شبکه اتریوم روی‌ می‌‌آورند که در نتیجه سبب بالا رفتن قیمت آن خواهد شد.

4. استلار (XLM)

استلار (Stellar) دارای یک شبکه غیرمتمرکز است و برخلاف بیت کوین بر روی شبکه بلاک چین فعالیت نمی‌کند. لومن (XLM) که همان ارز دیجیتال شبکه استلار است، قابلیت استخراج ندارد و مقدار مشخصی از آن ایجاد شده است.

از زمان پیدایش استلار، همواره از آن به عنوان یک پروژه موفق یاد می‌شود، چراکه با داشتن حجم سرمایه 1 میلیارد و 700 میلیون دلاری در رتبه یازدهم مشهورترین ارزهای دیجیتال قرار دارد. این در حالی است که توسعه دهندگان دو پروژه استلار و ریپل ادعا می‌کنند که دارای کاربردهای کاملا متفاوتی از هم هستند و نباید آن ها را به عنوان رقیب در نظر گرفت، اما به دلیل همپوشانی کاربرد آنها در نقل و انتقالات مالی بین کشورهای مختلف با سرعت بالا و کارمزد پایین، می‌توان آنها را به عنوان دو رقیب به شمار آورد. بنابراین اگر ریپل و استلار را به عنوان دو رقیب فرض کنیم، استلار با اختلاف 12 میلیارد دلاری نسبت به سرمایه موجود در ریپل، راه زیادی تا ربودن گوی سبقت از ریپل در پیش دارد.

استلار با استفاده از ظرفیت شبکه خود، تا کنون توانسته نظر مثبت شرکت های بزرگی را که قصد ورود به دنیای بلاکچین را دارند جذب کند. شرکت IBM، غول تکنولوژی دنیا، یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده تجهیزات سخت افزاری است که قصد دارد پلتفرم بلاک چین خود را بر بستر شبکه استلار پیاده‌سازی کند. این موضوع می‌تواند خبر بسیار خوبی برای سرمایه گذاران استلار باشد و آن‌ها را نسبت به آینده این ارز دیجیتال امیدوار کند.

5. ایاس (EOS)

ایاس (EOS) یکی از موفق‌ترین پروژه‌های دنیای کریپتوکارنسی‌ها به حساب می‌آید که همانند اتریوم برای ارائه قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیر متمرکز دی‌اپس (dApps) طراحی شده است. ایاس (EOS) قابلیت استخراج ندارد و حدود ۹۰ درصد از تعداد توکن‌های خود را به بازار عرضه کرده است. این بدان معناست که به زودی تمامی توکن‌های آن وارد بازار می‌شود و کاربران تنها می‌‌توانند از طریق دیگر دارندگان ایاس اقدام به تهیه ارز مورد نظر خود نمایند.

ارز دیجیتال EOS با داشتن حجم سرمایه 4 میلیارد دلاری در حال حاضر در رتبه هفتم لیست ارزهای دیجیتال قرار دارد. این ارز دیجیتال با قرار گرفتن در جایگاه هفتم به عنوان یکی از نزدیکترین رقبای اتریوم به حساب می‌آید. اما باز هم اختلاف حجم سرمایه 25 میلیارد دلاری آن با اتریوم، نشان می‌دهد EOS راه درازی برای سبقت گرفتن از اتریوم در پیش دارد. با وجود حجم بالای سرمایه پروژه ایاس در عرضه اولیه (ICO) خود و بیشتر شدن اهمیت پلتفرم‌های ارائه دهنده قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز، به نظر می‌رسد که به مرور زمان این نوع از پروژه‌ها حجم سرمایه بیشتری از بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص دهند و EOS آینده درخشانی داشته باشد.

6. ترون (TRX)

ارز دیجیتال ترون که با اسم ترونیکس و نماد TRX شناخته می شود، عرضه اولیه سکه (ICO) ترون است که در سال ۲۰۱۷ ارائه شد. بر اساس وایت پیپر (White paper) اولیه بنیاد ترون، این آلتکوین از نظر تعداد عرضه دارای محدودیت است و تعداد ۱۰۰ میلیارد از توکن ترونیکس (TRX) بیشتر موجود نیست. البته در حال حاضر بالغ بر ۳۴ میلیارد سکه TRX از این تعداد تا سال ۲۰۲۰ عرضه نخواهد شد، چراکه بنیاد ترون قصد دارد تا حجم سکه‌های اولیه ترونیکس در بازار را کاهش دهد و در نتیجه با افزایش تقاضا و قیمت همراه شود. علاوه بر این ترون برخلاف بسیاری از رمز ارزها قابلیت استخراج و ماینینگ را ندارد و همانطور که گفته شد تمامی کوین های ترونیکس از قبل ایجاد شده است.   

در زمان نگارش این مقاله ترون (TRX) با قیمت ۰.۰۱۸ دلار در رتبه ۱۳ام بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد. این در حالی است‌ که ترونیکس TRX در سپتامبر ۲۰۱۷ با قیمت ۰٫۰۰۲ دلاری وارد بازار کریپتوکارنسی شده‌است. همچنین بالاترین قیمتی که تاکنون ترونیکس تجربه کرده، در همان زمان جهش قیمتی آلتکوین ها در اوایل سال ۲۰۱۸ بود که قیمت هر واحد TRX به ۰.۲۸۷ دلار رسید، چیزی بیش از ۱۴۰۰۰ درصد رشد!

علاوه بر این‌ها، هر روز خبرهای خوبی از همکاری شرکت‌های بزرگ دنیا با شبکه ترون به گوش می‌رسد. مثلا  به تازگی شرکت سامسونگ از همکاری رسمی خود با بنیاد ترون خبر داده است. برهمین اساس ترون نیز می‌تواند یک گزینه مستعد و قابل رشد برای سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود.

 بیشتر بخوانید:

 تفاوت سرمایه گذاری در بورس ایران با بازار ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری بلند مدت در ارزهای دیجیتال

ایجاد سبد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

اثر مرکب در سرمایه گذاری (ارز دیجیتال، بورس، فارکس)

دلار یا بیت کوین؟ در کدام سرمایه گذاری کنیم؟


منبع: مرکز تحقیقات بلاکچین


blockchainirc-pro.jpg

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا دوشنبه 10 اردیبهشت


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر