موضوعات وبسایت : سیگنال

تحلیل زمانی الیوت

تحلیل زمانی الیوت

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 10 بهمن 1400 ساعت 10:47

همان طور که در ابتدا بیان شد نظریه موج شامل سه جنبه مهم است (الگو، نسبت و زمان). مهمترین بخش نظریه الیوت بررسی الگو می باشد که به آن پرداخته ایم، حال به تحلیل نسبت ها و سرانجام روابط زمان اشاره خواهیم کرد.

الیوت از یک قانون طبیعی به عنوان پایه و اساس ریاضیات نطریه موج خود استفاده کرد و این قانون همان سری اعداد متوالی است که توسط فیبوناچی کشف گردیده است.

برای توضیح بهتر به تصاویر زیر نگاه کنید، خواهید دید که یک دوره کامل شامل ۸ موج، یعنی ۵ موج پیش رونده و ۳ موج بازگشتی است که همه این اعداد مربوط به فیبوناچی هستند. پس از این که دوباره این موج ها را به موج هایی با درجه کوچکتر تقسیم کردیم به ترتیب به اعداد ۳۴ و ۱۴۴ موج می رسیم که این اعداد نیز مربوط به فیبوناچی هستند.

شاید این پست ها هم مفید باشد!

2-8-1024x629.jpgچرخه کامل الیوت، که شامل پنج موج افزایشی و سه موج کاهشی است3-1024x779.jpgچرخه کامل بازار

براساس ریاضیات، نظریه موج بر اعداد فیبوناچی پایه ریزی شده است. هر چند که دخالت فیبوناچی فقط مربوط به شمارش موج ها نمی شود و فراتر از آن است. در این جا این سوال به ذهن می رسد که ارتباط بین موج های مختلف چیست؟

مطالب زیر اشاره ای به رایج ترین کاربردهای نسبت های فیبوناچی در رابطه با اصل امواج دارد.

  • یکی از سه موج جهشی (سه موج از پنج موج پیش رونده، یعنی سه موج افزایشی و دو موج کاهشی) گاهی طولانی تر می شود. دو موج دیگر از نظر زمانی و بزرگی یکسان هستند. اگر موج شماره ۵ بلند باشد آن وقت موج های ۱ و ۳ مساوی هشتند و اگر موج سه بلند باشد موج های ۱ و ۵ مساوی خواهند بود.
  • کوچکترین قیمت هدف برای نقطه بالایی موج ۳ بدین ترتیب محاصبه می شود که طول موج اول در عدد ۱.۶۱۸ ضرب کرده و آن را به نقطه شروع موج ۲ اضافه می کنیم.
  • نقطه بالایی موج ۵ از حاصل ضرب طول موج ۱ در عدد ۳.۲۳۶ (۲×۱.۶۱۸) و اضافه کردن آن به نقطه بالایی موج ۱ به دست می آید که برای تعیین اهداف حداکثر و حداقل کاربرد دارد.
  • زمانی که موج اول و موج سوم با یکدیگر برابر باشند و انتظار داشته باشیم که موج پنجم بلندتر باشد، قیمت هدف برای این موج چنین به دست می آید؛ فاصله بین موج اول تا سقف موج سوم را در عدد ۱.۶۱۸ ضرب کرده و حاصل را به کف موج چهارم اضافه می کنیم.
  • برای موج های تصحیح گر یعنی ۲ و ۴ در حالت زیگزاگ ۵، ۳، ۵ معمولا ارتفاع موج c تقریبا برابر موج a خواهد بود.
  • راه دیگر برای اندازه گیری طول موج احتمالی c چنین است؛ ضرب عدد ۰.۶۱۸ در طول موج a و کسر آن از نقطه کف a.
  • در الگوی تصحیحی پهنه ۳، ۳، ۵ هنگامی که موج b به بالای موج a برسد یا از آن فراتر برود، طول موج c از حاصل ضرب طول موج a در ۱.۶۱۸ به دست می آید.
  • در مثلث متقارن نسبت هر موج متوالی نسبت به موج قبلی خود ۰.۶۱۸ می باشد.

درصدهای بازگشتی

نسبت های قبلی در تعیین قیمت های هدف چه در موج های جهشی و چه در موج های تصحیح گر کاربرد دارند. روش دیگر برای مشخص کردن قیمت ها، استفاده از درصدهای بازگشتی می باشد. معمول ترین و رایج ترین این اعداد و درصدهای فیبوناچی است.

(۶۱.۸% ، ۵۰% و ۳۸/۲%) که در روندهای پر قدرت، کمترین میزان تصحیح یعنی (۳۸.۲%) و در روندهای ضعیف تر، بیشترین میزان تصحیح یعنی (۶۱.۸%) دارا می باشد.

هدف های زمانی

هدف های زمانی یعنی محاصبه زمان وقوع نقاط سقف یا کف بعدی. باید گفت هدف های زمانی الیوت نیز بر پایه اعداد فیبوناچی می باشد اما چون پیش بینی کردن با این روش مشکل تر ارزیابی می شود از نظر بعضی از تحلیل گران الیوت اهمیت کمتری نسبت به دو جنبه دیگر این نظریه دارد.

تحلیل گر باید در نمودار روزانه تعداد روزهای معاملاتی را از نقطه مهم چرخش بازار شمرده با این توقع که نقاط سقف یا کف بعدی در روزهای منطبق با اعداد فیبوناچی یعنی روزهای سیزدهم، بیست و یکم، سی و چهارم، پنجاه و هشتم و هشتاد و نهم اتفاق خواهند افتاد. همین تکنیک را در نمودارهای هفتگی یا ماهانه و … نیز می توان مورد استفاده قرار داد.

لازم به ذکر است در هر نمودار زمانی تحلیل گر هدف های زمانی وقوع سقف یا کف های مهم را بر طبق همان چارچوب زمانی متناسب با اعداد فیبوناچی مشخص می کند. برای این کار می توانید از Fibonacci Time Zone استفاده نمایید.

2-5-1024x663.jpgهدف های زمانی فیبوناچی که از یک سقف قیمتی اندازه گیری شده اند نقاط مهم و چرخشی قیمت را مشخص نموده است

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می نمایید هدف های زمانی فیبوناچی که از یک سقف قیمتی اندازه گیری شده اند نقاط مهم و چرخشی قیمت را مشخص نموده است.

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا یکشنبه 16 اردیبهشت


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر