موضوعات وبسایت : سیگنال

فایل صوتی آموزش تحلیل تکنیکال

فایل صوتی آموزش تحلیل تکنیکال

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 16 فروردین 1400 ساعت 00:55

در این مقاله می‌خواهیم در مورد یک فریب بزرگ در معامله‌گری با شما صحبت کنیم که می‌تواند نتایج معاملات شما را به‌کلی دگرگون کند.. با ما همراه باشید.

شخصی را تصور کنید که بدون داشتن هیچ‌گونه دانش و آگاهی نسبت به بازار سرمایه وارد این بازار می‌شود و بر اساس پیشنهاد کارگزار یا دوستانش اقدام به خریدوفروش سهم می‌کند.

معمولاً اتفاقی که می‌افتد این است که فرد تازه وارد چند معامله خرید انجام می‌دهد و می‌تواند طی مدت کوتاه (مثلاً دو یا سه هفته) چند درصد از بازار سود بگیرد. خُب یک احساس خوشحالی و رضایت تا مدتی با معامله‌گر باقی می‌ماند تا اینکه طی یک یا چند معامله ضرردِه تمامی سود کسب‌شده را تقدیم بازار می‌کند!

یک اتفاق روان‌شناختی

اتفاقی که ازنظر روان‌شناختی باتجربه ضرر و از دست دادن سودهای کسب‌شده در فرد تازه وارد می‌افتد این است که، ذهن منطقی و حسابگرش وارد عمل می‌شود و با خودش می‌گوید من بدون هیچ‌گونه دانشی توانستم مقداری سود از بازار بگیرم و حتماً ضررهایم به این دلیل بوده که دانشم نسبت به بازار کم بوده است که نتوانستم نقطه خروج را به‌موقع شناسایی کنم و سهم در ضرر را به‌موقع نقد کنم…

این یک دام بزرگ در معامله‌گری که تقریباً همه افراد ازجمله خودم دچارش شدم و آن اینکه تحلیل تکنیکال سهام همه چیز نیست!

اما پس از آن اتفاقی که می‌افتد فرد تازه وارد شروع به مطالعه منابع تحلیل تکنیکال سهام و بنیادی می‌کند، در کلاس‌های تحلیل تکنیکال ثبت‌نام می‌کند با این سناریو که اگر بتوانم بازار را خوب تحلیل کنم مطمئناً می‌توانم سودهای خوبی از بازار بگیرم و نقاط ورود و خروج خوبی را برای سهم پیش‌بینی کنم.

پس از فراگیری این علوم تحلیلی معمولاً اتفاق خاصی در نتایج معاملات فرد تازه وارد احساس نمی‌شود…. در ادامه می‌خواهیم به توصیف دلایل مهم پشت پرده این اتفاقات بپردازیم…

خُب فرد تازه وارد را به یاد بیاورید که تصور می‌کرد با فراگیری علوم تحلیلی مثل تحلیل بنیادی یا تکنیکال می‌تواند جلوی تمام ضررهایش را بگیرد. درواقع این فرد تازه وارد اشکال را در فن بازار یا Method پیدا کرد. اما در حقیقت Method کمترین تأثیر را برای موفقیت شما در مسیر معامله‌گری در بازار سرمایه دارد.

اصول ۳M در معاملات

در ادامه می‌خواهیم به اصول ۳M یعنی مدیریت سرمایه ، سیستم معاملاتی و روانشناسی در ترید بپردازیم. خُب از کم‌اهمیت‌ترین اصل اصول ۳M یعنی Method شروع می‌کنیم.

درواقع متد یا روش برای معاملات ما حدومرزی را مشخص می‌کند، ما با یادگیری تحلیل بنیادی، وضعیت کلی یک شاخص یا صنعت رو پیش‌بینی می‌کنیم و بر اساس تحلیل فنی یا همان تکنیکال نقاط ورود و خروج به سهم را پیدا می‌کنیم.

مطلب مهمی که وجود دارد این است که همه دانسته‌های تکنیکی ما باید به این ختم بشود که بتوانیم برای هر معامله خریدی که می‌خواهیم انجام بدهیم تکلیف سه چیز را قبل از انجام هر معامله به‌صورت مکتوب با خودمان روشن کرده باشیم!

مواردی که در هر معامله باید رعایت شود

اولین مورد شرایط خرید است…. به این مفهوم که تحت چه شرایط تکنیکی باید یک سهم را خرید.

مورد دوم حد ضرر است… به این مفهوم که اگر چنانچه پس از خرید، سهم در ضرر رفت این ضرر قرارِ تا کجا ادامه پیدا کنه؟ درواقع جایی برای توقف ضرر باید وجود داشته باشد چون یک سهم پتانسیل این‌رو دارد که حتی بیش از نصف ارزش خودش رو در مدت کوتاهی از دست بدهد.

و آخرین مورد حد سود است… یعنی اگر سهم گل کرد و به سود نشست تا کجا با سهم می‌مانیم.

ترکیب این سه‌نقطه برای ما تعریفش استراتژی معاملاتی یا سیستم ترید است که من خودم بشخصه کمتر سهامداری را دیدم که استراتژی داشته باشد و در فایل‌های صوتی آینده به تفضیل در این مورد صحبت می‌کنیم. پس تا اینجا…

کم‌اهمیت‌ترین مورد برای موفقیت در حیطه معامله‌گری، ابزار و فن بازار یا همان تحلیل بنیادی و تکنیکال است که باید به یک سیستم ترید مدون و خالی از ابهام ختم بشود.

در مورد دو بخش مهم یعنی Money یا همان مدیریت دارایی و ریسک و Mind یا همان چالش‌های روان‌شناختی که مهم‌ترین بخش تریدینگ هست در فایل‌های صوتی که به‌زودی در کانال قرار می‌گیرد مفصل و دقیق براتان صحبت می‌کنیم.

دانلود PDF این مطلب

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا یکشنبه 30 اردیبهشت


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر