الگوهای قیمتی یا پترن ها (Patterns) فرمی از رفتار قیمت هستند که به دلیل تکرار در گذشته برای ما امکان پیش بینی قیمت را فراهم کرده اند. این الگوها در گذشته آنقدر ایجاد شده اند که از لحاظ آماری برای ما با ارزش هستند و می توانیم برای آینده نیز آنها را تعمیم دهیم. اساسا الگوهای قیمتی زمانی ایجاد می شوند که بازار دچار بلاتکلیفی می شود و تقابل خریدار و فروشنده داخل فرم خاصی از تراکم که می تواند مستطیل یا مثلت یا …. باشد حبس می شود. حال اینکه خریدار بتواند این حصار را بشکند یا فروشنده در مبحث الگوهای کلاسیک مطرح می شود که قیمت می تواند روند قبلی خود را ادامه دهد (الگوهای ادامه دهنده) یا که برخلاف مسیر قبلی خود حرکت کند (الگوهای برگشتی).
تبلیغات
معاملات الگوریتمی آسانتر و دردسترستر از همیشه
با مبلغی بسیار کم از رصد حرفهای بازار، فیلترهای آماده، قویترین و کاملترین امکانات طراحی فیلتر و استراتژی معاملاتی استفاده کن و کیفیت معاملاتت رو متحول کن
مدیر
لطفا هنگام برداشت از مطالب با ذکر منبع به رشد و شکوفایی ما کمک کنید. استفاده از حاصل زحمات و دسترنج دیگران بدون اجازه و بدون ذکر منبع در نهایت باعث ترویج بی اعتمادی و ایجاد محیط ناسالم برای رقابت خواهد شد.