موضوعات وبسایت : سیگنال

تریدر های حرفه ای

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 23 دی 1399 ساعت 20:52

professional-trader.jpg

۱۱ سال از زمان پیدایش بیت کوین می‌گذرد، از آن زمان تاکنون علاقه مندان دنیای تکنولوژی توجه ویژه ای به بیت کوین داشته اند و امروزه دنیای ارزهای دیجیتال جاذبه‌های زیادی در میان مردم پیدا کرده است. با این حال خرید بیت کوین، تریدینگ و سرمایه‌گذاری در آن نیاز به تخصص و مهارتی دارد که باید آموزش ببینید. به افرادی که در بازار ارزهای دیجیتال، اقدام به خرید و فروش یا مبادله می‌کنند اصطلاحا تریدر یا معامله‌گر گفته می‌شود. این افراد مهارت‌های تحلیلی خود را به مرور زمان و از طریق آموزش فرا گرفته‌اند، هرچند که در این میان آزمون و خطاهایی را انجام داده اند و از تجربیات خود به درستی استفاده کرده اند. با این حال با بررسی خصوصیات روحی و شخصیتی مجموعه ای از تریدرهای موفق که در بازارهای بین المللی نظیر ارزهای دیجیتال و فارکس فعالیت می کنند، به نتایج جالبی دست پیدا کردیم. هر یک از این تریدرها ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری ویژه‌ای دارند که موفقیت آنها را تضمین می‌کند. برخی از این ویژگی‌ها قابل فراگیری هستند و به مرور زمان و کسب تجربه، می‌توانیم آنها را در خود ایجاد یا تقویت کنیم. در ادامه این مقاله با مرکز تحقیقات بلاک چین همراه باشید تا به بررسی ویژگی‌های رفتاری و شخصیتی تریدرهای موفق بپردازیم و همچنین موانع روانشناختی که بر سر راه آنها وجود دارد را مورد بررسی قرار دهیم.



همواره در حال آموزش است

آموزش، بخش قابل توجهی از زندگی یک تریدر حرفه ای را به خود اختصاص می دهد، آن ها هر روز مطالب جدیدی را به دانش خود اضافه می کنند و از منابع گوناگون برای دریافت جدیدترین روش ها استفاده می کنند. یک تریدر حرفه ای هر چقدر هم که در تحلیل های خود مهارت بیشتری کسب کند، باز هم به دنبال استفاده از روش های بهتر و کسب دانش بیشتر است. آن ها می دانند که هرچه برای آموزش هزینه کنند، به نوعی بر روی خود سرمایه‌گذاری کرده اند و نتایج آن را در آینده ای نزدیک خواهند دید. بر همین اساس می توان گفت که دانش و تجربه، دو عامل کلیدی برای تضمین موفقیت یک تریدر حرفه ای است.

اهل ریسک و قمار نیست

یک تریدر حرفه‌ای می‌داند که ریسک کردن بخشی جدایی ناپذیر از کار اوست. با این حال، نباید ریسک‌پذیری را با مفهوم قمار اشتباه گرفت و بدون فکر و بررسی دقیق وارد معامله شد، چراکه بدون شک سرمایه شما به خطر می افتد. قمار یک بازی اعتیادآور است که به از دست رفتن سرمایه افراد منجر می‌شود و در آن همه چیز به شانس و احتمال ۵۰-۵۰ بستگی دارد، اما ترید یک شغل و تخصص است که با افزایش مهارت و پیشرفت در تخصص، افزایش سرمایه و موفقیت مالی را به دنبال دارد.

اخبار و ارتباطات قوی‌ دارد

تریدرهای موفق و حرفه ای در انجام مبادلات و خرید و فروش های خود، یک شبکه ارتباطی قوی ایجاد می کنند و همواره به اخبار و اطلاعات اهمیت ویژه ای می دهند. آن ها با شبکه سازی قوی سعی می‌کنند، به اخبار و اطلاعات دسترسی سریع داشته باشند تا در مواقع حساس بهترین تصمیم را بگیرند.

منطقی است

معامله‌گران در بازار ارزهای دیجیتال باید منطقی باشند، چراکه هر روز اخبار گوناگونی در مورد پذیرش شرکت ها و گسترش کاربردهای آن‌ها منتشر می‌شود که تریدرها را نسبت به خرید و فروش راغب می‌کند. بنا بر این اگر به اندازه کافی منطقی نباشد و اصول مدیریت سرمایه را رعایت نکند، بدون تفکر تصمیم هایی می‌گیرد که بازگشت از آن ها غیر ممکن است و نتیجه ای جز از بین رفتن سرمایه به دنبال ندارد.

منظم است

منظم بودن یکی از ارکان کلیدی در بازارهای سرمایه است. یک تریدر حرفه ای معاملات خود را مکتوب کرده و نقاط ضعف و قوت خود را در هریک از معاملات یادداشت می‌کند. این امر سبب می‌شود تا از اشتباهاتی که در گذشته داشته است تجربه کسب کند و در نهایت یک سبد سرمایه‌گذاری مناسب بوجود آورد که در آن درصدهای خرید را به یک میزان مناسب و مشخص قرارداده است.

متعهد است

یک معامله‌گر حرفه‌ای اولین تعهد را نسبت به خود دارد و در تلاش است که شخصیت معامله‌گری را برای خود تقویت ‌کند. تریدرها تعهد می‌کنند که اهل ریسک و قمار نباشد، متعهد می‌شوند که حتما نظم را انجام معاملات خود رعایت کنند. تعهد می‌دهند که از طمع کردن بپرهیزند و به حد ضرر و حد سود خود متعهد باشند. در واقع این تعهدها مانند یک نقشه، راه را روشن می‌کند.

طماع نیست

طمع قاتل یک تریدر است و معمولاً در شرایط سود به سراغ افراد می‌آید و مانع از این می‌شود که در معاملات خود انتخاب درستی انجام دهند. با این حال، طمع در هر کاری مضر است، اما در معاملات بازار ارزهای دیجیتال، همچون سمی است که تریدر با دستان خود می‌نوشد و به دل خود حسرت می‌نشاند.

صبور است

بدون شک صبر کردن یکی از راه های موفقیت در ترید و معامله گری به شمار می رود. نوسانات زیاد در قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، خود گویای این مطلب است. شاید شما هم در مورد موفقیت های مالی وارن بافت مطالب زیادی خوانده باشید، با این امید که روزی مثل او به ثروت فراوانی دست پیدا کنید، اما باید گفت که افراد کمی وجود دارند که مثل وارن بافت صبور هستند. این جمله طلایی که وارن بافت را همواره به یاد داشته باشید: بازارهای مالی مکانی است جهت انتقال ثروت از افراد عجول به افراد صبور!

مستقل می‌اندیشد

حرفه‌ای ها بدون انجام تحلیل و صرفا به گفته یک فرد خاص، نسبت به خرید هیچ سهم یا ارز دیجیتالی اقدام نمی‌کنند. آن ها معتقدند که حتی اگر تحلیل شما اشتباه باشد و ضرر کنید، با نظر خودتان ضرر کرده اید و به مرور زمان از ضرر خود درس می گیرد که سود این درس بسیار با ارزش‌تر است. بر همین اساس تریدرهای با تجربه در معاملات خود کاملاً مستقل عمل می‌کند، درست است که از نظرات سایر تحلیلگران استفاده می‌کند، اما در پایان خودشان تصمیم درست را می گیرند.

رازدار است

 رازداری در مبادلات ارزهای دیجیتال بسیار پر اهمیت است. شما در قبال تحلیل ها و دانش خود مسئولیت دارید و اسرار سرمایه‌گذاری‌تان را نباید در هیچ‌کجا بیان کنید. اینکه چقدر سرمایه دارید و آن را به چه صورت سرمایه‌گذاری کردید، رازی است که نباید همه از آن مطلع باشند. یک تریدر حرفه‌ای و متخصص ارزش اطلاعات را می‌داند و بدون دلیل آن را ارائه نمی کند.



از جمله اشتباهات روانشناختی که سد راه تریدرهای حرفه‌ای و سرمایه آنها قرار دارد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عزت نفس پایین و محدود کردن سود (انتخاب کمترین میزان حد سود)
  • اعتیاد به انجام معاملات زیاد
  • مدیریت نکردن ریسک
  • شک و تردید زیاد در مورد درستی موقعیت ورود یا خروج از یک معامله
  • ترس از ضرر کردن
  • امید در شرایط نزول بازار و بدون توجه به حقایق
  • خروج بی موقع از بازار
  • خریدوفروش بصورت هیجانی
  • خوشحالی بیش از حد بعد از یک معامله پرسود

شاید هر یک از موارد بالا یک امر بدیهی در ترید و معامله گری به نظر برسد، اما بسیاری از تریدرها وجود دارند که با وجود آگاهی از این اصول و تنها به خاطر عدم رعایت یکی از این موارد، سرمایه خود را به نابودی کشانده اند.

 



در حال حاضر موضوع خرید و فروش ارزهای دیجیتال جذابیت بسیار زیادی پیدا کرده است، در برخی مواقع یک فرد معمولی بخشی از سرمایه خود را تنها با هدف سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت یا بلندمدت در این بازار وارد می‌کند. استفاده از مشاوران فعال در حوزه رمز ارزها و انتخاب نقطه ورود آگاهانه برای اینگونه از افراد یک امر بسیار ضروری است.(البته مشاوران ما در این مورد شما را راهنمایی خواهند کرد). برخی دیگر هم ترید در بازار کریپتوکارنسی را به عنوان یک شغل و سبک زندگی انتخاب می‌کنند و با گذشت زمان و کسب دانش و تجربه به یک تریدر حرفه‌ای تبدیل می‌شوند، این افراد باید بر روی ویژگی‌های شخصیتی و روانشناختی خود تسلط کافی داشته باشند که البته فراگیری برخی از این ویژگی ها، با تمرین و آموزش امکان پذیر خواهد بود. بدین منظور مرکز تحقیقات بلاک چین پکیج های آموزشی صفر تا 100 ترید و تحلیل تکنیکال را برای شما فراهم کرده است. از سطح مقدماتی که مباحث روانشناسی بازار و اصول دقیق مدیریت سرمایه را بطور کامل آموزش می‌بینید، تا سطح حرفه ای که با انجام تریدهای روزانه به یک استراتژی کاملا جدید در ترید و تحلیل تکنیکال دست پیدا می کنید و در نهایت به یک تریدر حرفه ای تبدیل می شوید.

مطالب مرتبط:

دلار یا بیت کوین؟ در کدام سرمایه گذاری کنیم؟

روش های ترید ارزهای دیجیتال


منبع: مرکز تحقیقات بلاک چین


blockchainirc-pro.jpg

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا دوشنبه 10 اردیبهشت


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر