موضوعات وبسایت : سیگنال

آموزش تحلیل نمودار بیت کوین

آموزش تحلیل نمودار بیت کوین

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 20 آبان 1399 ساعت 23:54

در مقاله چه عواملی بر قیمت بیت کوین و سایر رمزارزها تاثیرگذار هستند؟، 10 عامل موثر بر قیمت بیت کوین را بررسی کردیم. در این مقاله اشاره شد که با استفاده از نمودارهای قیمتی می توان قیمت بیت کوین را تحلیل کرد. به این نوع تحلیل، تحلیل تکنیکال گفته می شود. بر خلاف تحلیل فاندامنتال که بر پایه اخبار، رسانه ها و افراد تأثیرگذار صورت می گیرد، در تحلیل تکنیکال، قیمت بیت کوین با استفاده از شاخص های ریاضی و تفسیر نمودارها صورت می گیرد.

در مقاله پیش رو، به آموزش اولیه تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین می‌پردازیم تا به کمک این آموزش ها بتوانید با تحلیل های درست به خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بپردازید.

روش هایی برای پیش بینی الگوی قیمتی

اگر می خواهید در بازار رمزارزها و به خصوص بیت کوین سرمایه گذاری کنید، بسیار حیاتی است که بدانید چه زمانی بیت کوین بخرید و چه زمانی آن را بفروشید تا سود کنید. بنابراین، نیاز دارید که از روش های پیش بینی قیمت بیت کوین و سایر رمزارزها استفاده کنید.

پیش‌بینی کردن حرکات قیمتی ارزها کار سختی است. متاسفانه  هیچکس هم همیشه درست پیش‌بینی نمی‌کند. بسیاری از تریدرها سر این قضیه، کلی از سرمایشان را از دست داده اند.

تریدرها (معامله گران) برای پیش بینی قیمت بیت کوین از 2 روش استفاده می کنند:

  1. تحلیل فاندامنتال (Fundamental Analysis): اساس تحلیل در این روش بر پایه اخبار، اقتصاد و وضعیت جامعه است.
  2. تحلیل تکنیکال (Technical Analysis): در این روش، قیمت ها، روند قبلی بازار و حجم معاملات اساس تحلیل هستند.

3 اصل اساسی در تحلیل تکنیکال

در تحلیل تکنیکال با استفاده سوابق معاملات تجزیه و تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین انجام می شود.

 3 اصل برای تحلیل تکنیکال وجود دارد:

  1. همه چیز در قیمت خلاصه می شود. قیمت رکن اساسی تحلیل تکنیکال است و تحرکات قیمتی نشان دهنده میزان عرضه و تقاضای بازار است.
  2. قیمت دارای روند است. قیمت دارای روند کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است.
  3. گذشته تکرار می شود. روندهای قیمت تمایل دارند که تکرار شوند.

درک نمودار های قیمتی بیت کوین

در صورتی که ما الان بیت کوین داشته باشیم و یا به فکر این باشیم که مقداری بیت کوین در آینده بخریم، باید ارزش آن را  بدانیم که چه زمانی باید آن را بفروشیم یا دوباره بخریم تا بتوانیم در این روند سود کنیم.

آنالیز کردن نمودارهای قیمتی و فهمیدن شرایط معامله در دنیای مالی، کار دلهره‌آوری است، مخصوصاً برای کسانی که تازه شروع به ترید ارز دیجیتال (Trade) کرده‌اند.

کجا می‌تونیم نمودارهای قیمتی بیت کوین را پیدا کنیم؟

برای اینکه بتوانیم تحلیل تکنیکال (Technical) را براساس قیمت و حجم معاملاتی انجام بدهیم، باید از نمودارهای قیمتی که به‌طور قابل فهمی اطلاعات را نشان می‌دهند، استفاده کنیم. برای شروع می‌توانید از سایت زیر استفاده کنید.     

      https://www.coindesk.com/price

نمودارهای قیمتی ساده

بیشتر نمودارهای پایه ای، قیمت ها را با خط نشان می‌دهند.

tr1-2.jpg

این نمودارها نشان دهنده قیمت در زمان های مختلف هستند. از این نمودارها برای نگاه اجمالی و بررسی وضعیت اخیر کوین ها می‌توانیم استفاده کنیم.

نمودار های شمعی (انتخاب تریدرها)

معروفترین نوع نمودار بین تریدرها، نمودارهای شمعی (candlestick)هستند؛ مانند نمونه زیر.

tr2-2.jpg

نمودارهای شمعی اطلاعات بیشتری از نمودارهای حالت قبل نشان می‌دهند. هر شمع نشان دهنده قیمت شروع، کمترین قیمت، بیشترین قیمت معاملاتی و قیمت پایانی است.

همچنین رنگ شمع ها نشان دهنده این است که قیمت پایانی از قیمت شروع بیشتر بوده است یا نه. معمولاً سبز نشان دهنده بیشتر بودن قیمت پایانی از شروع و قرمز نشان دهنده کمتر بودن آن است.

نمودارهای شمعی متعلق به خانواده نمودارهای قیمتی (open high, low close) (OHLC) هستند.

نمودارهای بیشتری هم وجود دارند که متناسب با سلیقه هر یک از تریدرها هستند.

نوع دیگه ای از نمودارها که ارزش اشاره‌ کردن دارد، نمودار بر پایه غیر زمانی است (non-time based) (NTB).

برای مبتدیان این نمودارها غیر بصری و همچنین برای درک کردن کمی سخت هستند.

نمودارهای شمعی حاوی اطلاعات مفیدی برای تریدرهای ماهر هستند، مانند اندازه شمع که پهن یا نازک است (این اندازه نشان دهنده تفاوت قیمت بین بیشترین و کمترین مقدار است).

روندها در نمودارهای قیمتی

روند های تغییر قیمت نقش مهمی در معاملات ایفا می‌کنند.

این روند ها به تریدرها این فرصت را می‌دهد تا از الگوهای موجود در داده های مربوط به قیمت استفاده کرده و بتوانند تصمیمات بهتری برای معاملات خود بگیرند.

این روند ها چگونه روی نمودار مشخص می‌شوند؟ 

اگر به نمودار قیمت بیت کوین توجه کنیم، متوجه می‌شویم که قیمت ها در زمان های مختلف در راستای خطوطی نامرئی حرکت می‌کنند (که البته در شکل زیر آن ها را برای شما مرئی کرده ایم!!).

tr3-2.jpg

این پدیده و خطوط در هر نموداری با هر تقسیم بندی زمانی (هفتگی،روزانه و حتی ۳۰ دقیقه ای) دیده می‌شود و ربطی به صعودی یا نزولی بودن نمودار ندارد.

tr4-2.jpg

خطوط وکانال های روند

به خطوطی که در نمودارهای بالا می‌بینید، خطوط روند (trend lines) گفته می‌شود.

نکته قابل توجه این است  که تغییر قیمت ها فقط در راستای یک خط اتفاق نمی‌افتد، بلکه بین دو خط نوسان می کنند. به فاصله بین این دو خط، کانال روند (trend channel) گفته می‌شود.

برای رسم کانال روند، دو خط که یکی نقاط کف قیمت را به هم وصل می‌کند و خط دیگر، نقاط سقف قیمتی را به هم وصل می‌کند را رسم می‌کنیم.

tr5-2.jpg

کانال روند (trend channel) یکی از گسترده ترین مفاهیمی است که در تجزیه و تحلیل فنی قیمت استفاده می‌شود.

یک ویژگی مهم روندها ها این است که می‌توان آن ها را به روندهای کوچکتر هم تقسیم کرد که خود از بخش های کوچک تری تشکیل شده اند.

روندها از نظر ساختار به صورت فراکتال هستند. به این معنی که هر چقدر بازه زمانی را کوچک تر کنیم (به عبارتی نمودار را با جزئیات بیشتر ببینیم)، باز هم به همان صورت خواهد بود.

tr6-2.jpg

چگونگی ترسم خطوط روند و کانال روند

برای این کار تنها به پلتفرمی نیاز است که امکان رسم روی نمودار را به ما بدهد؛ مانند Bitcoin Charts یا Zero Block

بهره گیری از ابزار های مربوط به line یا channel به صورت زیر عمل می کنیم:

ترسیم روندهای صعودی (Up trend)

برای رسم uptrend از پایین ترین نرخ قیمت تا جایی که دوباره نرخ کاهش پیدا می‌کند، خطی را رسم می‌کنیم.

tr7-2.jpg

بعد از رسم خط، باید آن را تنظیم کرد تا در حد امکان بر قیمت ها مماس شود (اگرچه که این اتفاق هیچ گاه به طور کامل رخ نمی دهد).

ترسیم روند نزولی (downtrend)

downtrend هم دقیقاً مانند uptrend رسم می‌شوند. با این تفاوت که خط  downtrend را از بالاترین نرخ قیمت تا جایی که دوباره نرخ قیمت افزایش پیدا می‌کند، رسم می‌کنیم. در شکل پایین خط چین، حط روند نزولی را نمایش می‌دهد.

tr8-2.jpg

استفاده از روندها در معاملات

تا اینجا متوجه شدیم که می‌توان با رسم خطوط و کانال روند متوجه وضعیت یک کوین شویم. ‌می‌توانیم متوجه شویم که مثلاً قیمت بیت کوین در کانال صعودی قرار گرفته و یا نزولی است. بنابراین، می‌توانیم تصمیمات بهتری برای معاملات خود اتخاذ کنیم.

دقت کنید که اگرچه استفاده از روندها در تصمیم گیری مفید است اما اتکا کردن به آنها به عنوان تنها عامل موثر در تصمیم گیری، هوشمندانه نیست.

حتی اگر قیمت ها در پایین ترین سطح ممکن باشند و خرید بیت کوین عالی به نظر برسد، به دنبال مهر تایید از سوی دیگر شاخص ها باشید تا مطمئن شوید که این معامله (Trade) برای شما ضرری به دنبال ندارد.

علاوه بر این ها، همیشه به بازه های زمانی کوچکتر و بزرگتر توجه کنید. بعضی وقت ها اگر به بازه ی زمانی کوچک توجه کنیم، ممکن است به نظر برسد که قیمت ها در uptrend قرار دارند. در حالی که اگر در بازه های زمانی بزرگتر به بررسی نمودار بپردازیم، متوجه می‌شویم که یک روند صعودی برای بازه زمانی کوتاه مدت در دل یک روند نزولی بلند مدت جای گرفته است.

خیلی از معامله گران ترجیح می دهند که خلاف روندها معامله ای انجام ندهند و همیشه به روندها اعتماد کنند.

در این مطلب از آموزش تحلیل قیمت بیت کوین، با برخی مفاهیم اولیه تحلیل تکنیکال آشنا شدیم. با کمک این قواعد خواهیم توانست که تحلیل و پیش بینی بهتری نسبت به قیمت ارزهای دیجیتال داشته باشیم. در درس های آتی جامع تر و با جزییات بیشتری به بررسی تحلیل تکنیکال و ابزارهای آن خواهیم پرداخت. همچنین، برای آشنایی با نحوه خرید بیت کوین با ریال در ایران می‌توانید از مقاله چگونگی خرید بیت کوین و فروش بیت کوین به همراه آموزش کامل کمک بگیرید.

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا سه‌شنبه 11 اردیبهشت


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر